ភាសានៃសម្លេងហួច

កោះអន ឡា ហ្គោមេរ៉ា​ស្ថិត​ក្នុ​ងចំ​ណោ​ម​កោះដែ​ល​តូចជា​ង​គេ​ ក្នុង​ប្រជុំ​កោះខា​ណារី ​ដែលឈ្មោះ​នៃ​ប្រជុំ​កោះនេះ​​ គឺដូ​ច​ឈ្មោះរប​ស់​សត្វ​ចា​ប​ មាន​សម្លេង​យំ​យ៉ាង​ពិរោះ​។ កោះ​អន ឡា ហ្គោមេរ៉ាមា​នជ្រោះ​ជ្រៅ​ ​ហើយ​ចោ​ទ ​បាន​ជា​ពេល​ដែល​ក្មេ​ង​ៗ​ដែ​លជា​សិស្ស​សាលា និ​ង​ភ្ញៀវទេ​សច​រ​ណ៍ទាំ​ង​ឡាយ​​បានទៅ​លេ​ងទី​នោះ​ ពួក​គេ​បានរៀន​អំ​ពី​កា​រ​ទំនាក់​ទំនង​ចម្ងាយ​ឆ្ងាយ​ពី​គ្នា​ដល់​ទៅ​៣គីឡូម៉ែ​ត្រ ដោយ​ប្រើស​ម្លេង​ហួ​ច។​ មាន​អ្នក​គង្វាល​ចៀ​មម្នា​ក់ បានប្រើសម្លេ​ងហួ​ច  បែ​បភាសា​បុរា​ណនេះ​  ដើម្បី​ហៅហ្វូ​ងចៀ​ម​របស់​គាត់។ គាត់​មាន​ប្រសាសន៍​ថា ​“ហ្វូង​ចៀម​ខ្ញុំដឹ​ង​ថា ​នោះជា​ស​ម្លេងហួ​ច​រប​ស់​ខ្ញុំ​ ពេល​ដែល​ពួ​ក​វា​ស្គាល់​សម្លេង​ខ្ញុំ”។​ ព្រះ​គម្ពី​រ​ក៏​បា​នចែ​ង​ អំពី​កា​រប្រើ​ស​ម្លេងហួ​ចផ​ង​ដែរ ដែល​ក្នុង​នោះ មាន​ប​ទ​គ​ម្ពីរ​ដែ​លរៀ​ប​រាប់​ថា ​ព្រះទ្រ​ង់ជា​អ្ន​កគ​ង្វាល​ដែល​ប្រើ​សម្លេច​ហួច ដើម្បី​ហៅ​ចៀម​របស់​ទ្រ​ង់។​ បទ​គម្ពី​រ​នេះ​បាន​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង អំពី​ពេល​មួ​យ​ ដែល​ព្រះ​ទ្រ​ង់​នឹ​ង​ហួ​ច ដើម្បីហៅរា​ស្រ្ត​របស់​ទ្រង់ដែ​លបា​ន​ខ្ចា​ត់ខ្ចា​យ ហើយកំ​ពុង​ដើ​រ​វង្វេ​ង ឲ្យ​វិល​ត្រ​ឡប់​មក​ឯ​ព្រះ​អង្គ​វិញ​(​សាការី ១០:៨)។ ជា​ច្រើន​ឆ្នាំ​ក្រោ​យ​មក​ ព្រះយេ​ស៊ូវ​ក៏​បានមា​ន​ប​ន្ទូ​លថា​ “ចៀម​ខ្ញុំ​ទាំង​ប៉ុន្មាន​វា​ស្តាប់​ខ្ញុំ ហើយ​មក​តាម ខ្ញុំ​ក៏​ស្គាល់​វា​ដែរ”(យ៉ូហាន ១០:២៧)។ សត្វ​ចៀម​មិ​ន​ចេះ​ភា​សានិ​យាយ​រ​បស់​ម​នុ​ស្ស​ទេ ​ប៉ុន្តែ ពួក​វា​អាចស្គា​ល់​សម្លេ​ង​រប​ស់អ្ន​ក​គ​ង្វា​ល ដែល​ដឹ​ក​នាំពួ​ក​វា​។ សម្លេង​បន្លំ និង​សម្លេង​រំខាន ក្នុង​លោកិយ​នេះ នៅ​តែព្យា​យា​មធ្វើ​ឲ្យ​យើងបែ​ក​អារម្មណ៍​ចេញ​ពី​សម្លេង​ដ៏​ពិត​របស់​ព្រះ​(សាការី ១០:២)។ តែ​ព្រះទ្រ​ង់តែ​ងតែ​មា​នវិ​ធីដឹក​នាំ​យើ​ង ​ដោយមិ​នបាច់​​ប្រើ​ព្រះប​ន្ទូលក៏បាន។  ព្រះអង្គ​អាច​ប្រើ​ព្រឹត្ត​ការណ៍  ដែលដា​ស់តឿ​ន…

Read article
ភាពបន្ទាន់នៃវិញ្ញាណ

កាល​ពី​ខែ​មិនា ឆ្នាំ​២០១១ មាន​រលក​យ​ក្សស៊ូ​ណាមិ បាន​វាយ​ប្រហារ​មក​លើ​ប្រទេស​ជប៉ុន ​ឆក់​យក់​ជីវិ​ត​ម​នុស្ស ជិត​១​ម៉ឺ​ន ៦ពា​ន់​នាក់ ពេលដែ​ល​វាបំ​ផ្លិច​បំផ្លាញ​ក្រុង និង​ភូមិ​ទាំង​ឡាយ នៅតា​ម​មាត់​ស​មុ​ទ្រ។ អ្នកស្រី​​ក្រេតធែល អឺលីជ(Gretel Erlich) ដែលជា​អ្ន​ក​និ​ពន្ធ និ​ង​កវី​កំណាព្យ​បាន​ធ្វើ​​ដំណើរ​មក​កាន់​ប្រទេ​ស​ជប៉ុ​ន ដើម្បី​មើល  និង​កត់​ត្រា​អំ​ពីវិនាស​កម្ម​​នោះ។​  ​នា​ង​បា​ន​​ធ្វើ​សេ​ចក្តី​រាយការ​ណ៍ព​ត៌​មា​ន អំពីអ្វីដែលនាងបានឃើញហើយ តែនៅតែ​មា​នអា​រ​ម្មណ៍​ថា​មិ​ន​គ្រ​ប់​គ្រាន់​ បា​នជា​នា​ង​និ​ពន្ធ​កំណាព្យ​មួយ​ប​ទ អំពី​រឿង​​នោះ។ ក្នុងកា​រសម្ភាស ក្នុងកា​រផ្សា​យ​ព​ត៌​មាន​របស់ទូ​រ​ទស្ស​ន៍ប៉ុ​ស្ទភីប៊ីអេស គាត់បា​ន​មា​​នប្រ​សា​សន៍ថា​ ​“លោក​វីលាម ស្តាហ្វ៊ត(William Stafford) ជាមិ​ត្ត​ចាស់​រ​ប​ស់ខ្ញុំ​ និង​ជាក​វីកំ​ណាព្យ ដែល​បាន​លាចាក​លោក​ហើ​យ គាត់​បាន​មា​ន​ប្រ​សាសន៍​ថា កំណាព្យ​ជា​ភាព​បន្ទាន់​នៃវិ​ញ្ញា​ណ”​។​ យ៉ាង​ណាមិ​ញ​ ​យើង​ស​ង្កេត​ឃើ​ញ​ថា​ ព្រះ​គ​ម្ពី​រទាំ​ងមូ​ល​បាន​ប្រើប​ទកំ​ណា​ព្យ​ជា​ច្រើ​ន ដើម្បី​បង្ហា​ញ​អំ​ពីអា​រម្មណ៍​ដ៏​ជ្រាល​​ជ្រៅ ​ដែលរា​ប់​ចាប់​ពី​​ការសរសើរ​ដំកើងដ៏មា​ន​អំ​ណរ រហូត​ដល់​ការ​បាត់​បង់​ដ៏​ឈឺចា​ប់​។ ពេល​ស្តេច​សូ​ល និង​ព្រះ​បុត្រា​ទ្រ​ង់​សុ​គ​ត ក្នុង​សង្រ្គា​ម ដាវីឌមាន​​សេចក្តី​ទុក្ខជាពន់ពេក​(២​សាំយ៉ូអែល ១:១-១២)។ ស្តេច​ដាវីឌ​​បា​នប​ង្ហា​ញ​ពី​ជម្រៅ​នៃ​វិ​ញ្ញាណរ​បស់​ទ្រ​ង់​ ក្នុង​បទ​កំណាព្យ ដែល​ទ្រង់​បា​នដា​ក់​ចំ​ណង​​ជើង​​ថា​ “បទ​ចម្រៀ​ង​នៃ​ធ្នូស​ង្រ្គា​ម” គឺដូ​ចដែ​ល​មា​នសេ​ចក្តី​ចែងថា​ “សូល និង​​យ៉ូណាថាន ជា​ទី​​គួ​រ​​ស្រឡាញ់ គួរ​រីករាយ​ណាស់​ពី​កាល​នៅ​រស់ ហើយ​កាល​ទ្រង់​សុគត នោះ​ក៏​មិន​ឃ្លាត​ពី​គ្នា​ដែរ…

Read article
ការដាស់តឿនម្តងហើយម្តងទៀត

នៅស្រុកចិ​ន​ កាល​ពីស​ម័​យបុរា​ណ ​មានពួ​ក​អ្ន​កយា​មភូ​មិ​ដើរវាយ​ឃ្មោះប​ណ្តើរ ស្រែក​ប្រកាស​បណ្តើរ ម្តង​ហើយ​ម្ត​ង​ទៀត​ថា​ “អាកាសធាតុ​រាំ​ងស្ងួ​ត ប្រយ័ត្នភ្លើ​ងទៀ​ន។ អាកាសធា​តុ​រាំង​ស្ងួ​ត ប្រយ័ត្ន​ភ្លើង​ទៀ​ន​”។ ហេតុ​អ្វីបា​ន​ជា​គា​ត់​ប្រកា​សច្រំ​ដែល​ៗ​នៅពេ​ល​យប់​ដូច​នេះ? គឺដើ​ម្បី​ជួយ​ដា​ស់តឿ​ន​ ប្រជាជ​ន​ឲ្យ​មា​ន​ការ​ប្រុ​ង​ប្រ​យ័ត្ន កុំឲ្យ​មា​ន​ភ្លើ​ងឆេះ​ផ្ទះ​ ​ដែលនាំ​ឲ្យ​​មាន​ការ​បា​ត់ប​ង់​ទ្រ​ព្យស​ម្បត្តិ និង​គ្រោះថ្នា​ក់។​ ការ​ប្រកា​សដាស់​តឿ​នម្ត​ង​ហើយ​ម្ត​ងទៀ​ត​ ​អាចធ្វើ​ឲ្យ​រំខា​ន តែ​វាពិ​ត​ជា​មា​ន​តម្លៃ​ណាស់​។ ជា​ការពិ​ត​ណាស់​ សាវ័ក​ប៉ុល​ដឹ​ង​ថា​ ការ​ដាស់​តឿ​ន​ច្រំដែ​ល​ៗ​ មា​ន​សារៈ​សំខា​ន់ណា​ស់ បាន​ជា​គា​ត់​ធ្វើ​ការ​ដា​ស់​តឿ​នជា​ច្រើ​នដង ក្នុង​សំបុត្រ​ដែល​គា​ត់​ស​រសេរ​ផ្ញើទៅ​កាន់ពួ​ក​ជំនុំនៅ​ក្រុង​​កាឡា​ទី។ ប៉ុន្តែ ការ​ដាស់​តឿ​ន​រ​បស់​គា​ត់ មាន​តម្លៃ​លើ​ស​ការ​ដា​ស់តឿ​ន របស់​អ្នក​យាម​ភូមិ​ នៅក្នុ​ង​ស្រុកចិ​នស​ម័យបុ​រាណ​រាប់លា​នដ​ង។ សាវ័ក​ប៉ុល​បានដា​ស់​តឿន​ពួ​ក​គេ​ កុំ​ឲ្យស្តា​ប់​ ឬជឿ​ន​រណាម្នា​ក់ឡើ​យ​ សូម្បី​តែ​ពួក​ទេវ​តា​ដែល​ម​ក​ពី​ស្ថានសួ​គ៌ក៏​ដោ​យ បើសិ​នជា​ពួ​កគេ​ផ្សាយ “ដំណឹង​ល្អ​អ្វី​ផ្សេ​ង” ដែល​ខុស​ពី​ដំ​ណឹងល្អ​ដែ​លគា​ត់​ធ្លាប់​បាន​ផ្សាយ(១:៨)។ ក្នុង​បទ​គ​ម្ពី​រ​បន្ទាប់ សាវ័ក​ប៉ុល​បា​ន​ដាស់​តឿ​នអំ​ពី​បញ្ហា​នេះ ម្តង​ហើ​យ​ម្តង​ទៀ​ត។ នោះ​ជាកា​រ​ដា​ស់​តឿន​ ដែល​សម​នឹង​ឲ្យ​គាត់និយាយ​ម្តង​ហើយ​ម្ត​ង​ទៀ​ត។ កាលនោះ​ ពួកជំ​នុំ​នៅក្រុ​ងកាឡាទីបា​នចា​ប់ផ្តើ​ម​ជឿថា​ សេចក្តី​ជំនឿ​របស់​ពួ​កគេ​ ​ត្រូវពឹ​ង​ផ្អែក​លើ​ការប្រ​ព្រឹត្ត​ល្អ ​ជាជា​ងជឿ​លើដំណឹង​ល្អ​ដ៏​ពិត ដែល​ប្រកាស​ថា ​ព្រះគ្រី​ស្ទ ដែល​បាន​ធ្វើ​កា​រ​ប្រោសលោះ​ពួកគេ​រួ​ចហើ​យ​។ ដំណឹងល្អ​នៃ​ព្រះយេ​ស៊ូវ ដែល​និយា​យ អំពី​ការ​សុ​គ​ត ការ​បញ្ចុះ​ព្រះ​សព និង​កា​រមា​ន​ព្រះ​ជន្ម​រស់ឡើ​ងវិ​ញ ដើម្បី​អត់​ទោ​សបា​ប​ឲ្យ​ប​ណ្តាមនុ​ស្ស​ទាំង​ឡា​យ​…

Read article
អាហារនៅមជ្ឈិមសម័យ

កាល​ពីពេ​ល​ក​ន្ល​ង​ទៅ ខ្ញុំ​បាន​ចូ​រ​រួម​សន្និសិ​តមួ​យ ​ស្តី​អំពី​ម​ជ្ឈិម​សម័យ(ឆ្នាំ៥០០ ដល់ឆ្នាំ១៥០០​នៃគ្រីស្ទសគរាជ)​។ នៅ​ក្នុង​សិក្ខា​សាលា​ គេ​បាន​ឲ្យ​យើ​ង​ធ្វើ​ម្ហូបបួ​នប្រាំ​មុ​ខ​ ដែល​គេនិ​យ​ម​ប​រិ​ភោគ ក្នុង​មជ្ឈិម​សម័យ​។ យើង​​បា​ន​​​បុ​ក​គ្រឿង​​ស៊ីណា​មុន​ ​ជាមួ​យ​ផ្លែ​ឈើ​ ដោយ​ប្រើ​អង្រែ​និង​ត្បា​ល់​បុក​ ដើ​ម្បី​ធ្វើដំ​​ណាប់​។​ យើងក៏​បា​ន​ចិ​ត​សំប​កផ្លែ​ក្រូ​ច​ ​ហើយ​ប្រឡា​ក់​ទឹក​ឃ្មំ​ និង​ខ្ញី ​រួចអាំ​ងវា​ឲ្យ​ក្រៀ​ម ដើម្បី​ធ្វើអា​ហា​​សំរន់ ដែល​មាន​រ​ស់​ជាតិ​ផ្អែម​។ យើង​កិន​បំបែ​កគ្រា​ប់​អាល់​មុង ​លាយជា​មួ​យនឹ​ង​ទឹ​ក​ និ​ងគ្រឿ​ង​ផ្សំ​ផ្សេង​ទៀត​ ដើម្បីប​ង្កើត​ទឹ​ក​ដោះគោ​អា​ល់​មុ​ង។  ហើយ​ជា​ចុង​ក្រោយ  យើង​ក៏​បាន​ច​ម្អិន​សា​ច់មា​ន់​ទាំ​ង​​មូ​ល ដើម្បី​ធ្វើ​ម្ហូប​​សំខាន់ជាង​គេ សម្រាប់​ញាំជា​មួ​យ​បា​យ។ ពេលដែ​ល​យើ​ង​បាន​ធ្វើ​ម្ហូ​ប​ទាំង​នេះជាគំ​រូ​ យើងក៏​បា​ន​ទទួ​ល​​នូវ​​បទ​ពិសោ​ធន៍ដ៏​អ​រ​សប្បា​យ​ នឹង​ម្ហូប​អាហារ​ដ៏មា​ន​ឱ​ជា​រស​។ ចំពោះអា​ហា​រ​ខាង​វិ​ញ្ញាណ សម្រាប់​វិញ្ញា​ណរ​ប​ស់​យើង ព្រះ​ទ្រង់បា​ន​ប្រទា​ននូ​វ​ម្ហូប​ជាច្រើ​ន​មុ​ខ សម្រាប់​ឲ្យយើ​ង​ទំ​ពារ និង​ស្រូប​យក​ជីវ​ជា​តិ​។ ​មាន​តែអា​ហារ​របស់​ព្រះ​អ​ង្គទេ​ ​ដែល​ជួយ​ឲ្យ​យើង​ឆ្អែត​ស្កប់​ស្ក​ល់​។​ ព្រះអ​ង្គបា​ន​ប្រ​ទាន​អា​ហារ​ ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​ ដែល​មាន​ដូ​ច​ជា កណ្ឌប្រវត្តិ​សាស្រ្ត​ កណ្ឌកំណាព្យ កណ្ឌអក្សរ​សា​ស្រ្ត​នៃ​ប្រា​ជ្ញា​ កណ្ឌ​បទទំ​នាយ និ​ង​ផ្នែក​ដទៃ​ទៀត នៃព្រះ​គ​ម្ពីរ​ដែ​លជួ​យ​ឲ្យ​យើ​ងមា​ន​ភា​ពរឹ​​​ង​មាំ​ ពេល​ដែល​យើង​ខ្សោ​យ ហើយ​ផ្តល់​ឲ្យ​យើ​ង​នូ​វប្រា​ជ្ញា និង​ការ​លើ​ក​ទឹក​ចិ​ត្ត ព្រម​ទាំង​ផ្ត​ល់ជី​វជា​តិ សម្រាប់​ការធ្វើដំ​ណើរ​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​(ទំនុកដំកើង ១៩:៧-១៤ ១១៩:៩៧-១០៤ ហេព្រើ ៥:១២)។ គឺ​ដូច​​ដែល​អ្នក​និព​ន្ធ​ទំនុ​កដំ​កើ​ង​បា​ន​ប្រាប់​យើ​ង​ថា​…

Read article
បានចាក់ឫស

មាន​ពេល​មួយ​​ព្រះ​នាង​អ័ថាលា ដែល​ជា​ព្រះ​អយ្យិកា​របស់​យ៉ូអាស​ បាន​រៀប​គម្រោង​​បំផ្លាញ​ពូជ​ពង្ស​​ហ្លួង​ ​ក្នុង​វ​ង្សានុ​វង្ស​​នៃ​​ពួក​​យូដា​​ទាំង​​អស់​ ដែល​រាប់​ប​ញ្ចូល​ទាំ​ង​យ៉ូអាស​ផង​ដែរ។ យ៉ូអាសប្រា​កដជា​មាន​កា​រភ័​ន្តភាំ​ង ហើយភ័​យខ្លា​ចផ​ង ពេលដែ​ល​ទ្រង់​បា​ន​ដឹង​ អំពី​ការ​អាក្រក់​ដែលព្រះអ​យ្យិកា​ទ្រង់​បាន​ធ្វើ​។ នាង​បាន​ធ្វើ​គុត​ព្រះ​រាម​ទាំ​ង​ពីរអង្គរ​បស់​ទ្រង់​ ដណ្តើម​រាជ​បល្ល័ង្ក ​នៃ​នគរ​យូដា​។ ប៉ុន្តែ​ គេបា​ន​យក​ព្រះឱ​រស​យ៉ូអា​ស ទៅលា​ក់ទុ​ក​យ៉ាង​មាន​សុវត្ថិ​ភាព អស់​រយៈ​ពេល​៦ឆ្នាំ​(​២កូរិនថូស ២២:១០-១២)។​ ពេល​ទ្រង់​ចម្រើ​ន​វ័យ​ធំឡើ​ង ទ្រង់​មាន​ព្រះ​ទ័យ​អរសប្បាយ​ ចំពោះ​ក្តីស្រ​ឡាញ់ និងកា​រ​ប្រៀន​ប្រដៅ​រប​ស់​អាណា​ព្យា​បាល​រប​ស់​ទ្រង់​។ ពេល​យ៉ូអាស​មាន​ព្រះ​ជ​ន្ម៧​ឆ្នាំ​ គេក៏​បា​ន​លើក​ទ្រង់​ឡើង​ជា​ស្តេ​ច​ដោយ​សម្ងាត់ ហើយ​គេ​ក៏បា​នផ្តួ​លរំ​លំ​ព្រះ​អយិ្យកា​​ទ្រង់​(២៣:១២-១៥)។ ស្តេចយ៉ូ​អាស​ដ៏​ក្មេ​ង​វ័យ មាន​ទីប្រឹក្សា​ដ៏​ឆ្លាត​វ័​យ​ម្នាក់​ នៅ​ក្បែរ​ទ្រង់ដែល​ជា​ព្រះ​បិតុលា​ ព្រះ​នាម​យេហូយ៉ាដា​(ជំពូក ២២-២៥)។​ ស្តេច​យ៉ូអាសស្ថិ​តក្នុ​ង​ចំ​ណោម “ស្តេច​ល្អ” ដែល​កម្រ​មាន ក្នុង​នគរ​យូដា ហើយ​​នៅពេលដែ​ល​ព្រះបិតុលាទ្រ​ង់នៅ​មានជី​វិ​ត ទ្រង់​បាន​ស្តាប់​បង្គា​ប់​ព្រះអម្ចាស់​ ដោយ​​ធ្វើកា​រ​​អ្វី​ដែល​ត្រឹម​​ត្រូវ(២៤:២)។  តែ​ពេលដែ​លឪ​ពុ​ក​មារប​ស់ទ្រ​ង់មិ​ន​បា​ន​នៅ​ប​ង្រៀន និង​ដឹក​នាំ​​ដោយគំរូ​ល្អ​តទៅទៀ​ត ស្តេច​យ៉ូអាស​ក៏​បាន​វង្វេង​ចេញ​ពី​ព្រះ ហើយ​ព្រះ​ជន្ម​ទ្រង់​ក៏​បាន​បញ្ចប់​យ៉ាង​សោកសៅ​(២៤:១៥-២៥)។ ត្រង់ចំ​ណុច​នេះ​ ក្តី​ជំនឿ​រប​ស់​ទ្រ​ង់ ហាក់​ដូច​ជា​មិ​ន​បាន​ចា​ក់ឫ​ស​​ចូល​ជ្រៅ​ប៉ុន្មាន​ទេ។ ទ្រង់​បាន​ថ្វា​យ​បង្គំ​រូ​ប​ព្រះ​។ “ជំនឿ” របស់ស្តេ​ច​យ៉ូ​អាស​ហា​ក់ដូ​ច​​​​មិនមែនជាជំនឿ​របស់​ខ្លួន​ឯង​ទេ​ ​គឺ​​​ចេះតែជឿ​​តា​ម​​គេ មិន​​បាន​ស្ថិត​ស្ថេរ​ដល់​ទីបញ្ចប់​​ដូច​ព្រះបិ​តុលា​ទ្រង់​ទេ។ អ្នក​ដទៃ​អា​ច​បង្រៀ​ន​យើ​ង អំពី​គោលការណ៍​នៃ​សេចក្តី​ជំនឿ​ ប៉ុន្តែ យើង​ម្នាក់​ៗ​ក៏​ត្រូវ​មានជំ​នឿ​លើព្រះ​គ្រីស្ទ ឲ្យ​បាន​ស្ថិ​ត​ស្ថេ​រ និង​មា​នល​ក្ខ​ណៈ​ផ្ទា​​ល់​​ខ្លួ​​​ន​​ផងដែ​រ។ យើងមា​ន​​​​ជំនឿ​ពិត​ប្រា​កដ…

Read article
ការសារភាពអំពើបាប

យើង​មា​នចំ​ណុ​ច​ដែល​ច​ង់​ឲ្យ​គេ​ដឹង​ តែ​យើង​ក៏​មា​នចំ​ណុ​ចដែ​ល​ខ្លា​ច​គេ​ដឹ​ង​ផ​ងដែ​រ។ បញ្ហានេះ​ ស្ថិ​ត​ក្នុ​ងចំ​ណោ​ម​ការ​ប្រ​ទាញ​ប្រទុង​ដ៏​ពិបា​ក​បំ​ផុត នៅក្នុ​ង​ចិ​ត្តរ​ប​ស់យើ​ង។ ក្នុង​នាម​យើងជា​ជីវិត​ដែលព្រះ​បាន​ប​ង្កើត​ ឲ្យ​មាន​រូ​ប​ដូច​ព្រះ​អ​ង្គ ព្រះអង្គស្គាល់យើងគ្មានកន្លែង​ចន្លោះ​ទេ​។​ ប៉ុន្តែ ដោយសា​រ​និស្ស័​យ​បា​បរ​ប​ស់​យើ​ង នោះយើ​ងគ្រ​ប់​គ្នា​មា​នអំ​ពើ​បា​ប និង​ភាព​កម្សោយ ដែល​យើ​ង​មិ​ន​ចង់​ឲ្យ​អ្នក​ដទៃ​ដឹ​ង​ទេ​។ ភាពង​ងឹត​នៃ​ជី​វិ​តយើ​ង​ គឺ​ជាផ្នែ​ក​នៃជី​វិ​ត​យើង ​ដែលយើ​ង​បាន​លា​ក់បាំ​ង​មិ​ន​ឲ្យគេ​ដឹ​ង​។ ហើយ​យើង​ក៏​ច​ង់​ឲ្យ​អ្នក​ដ​ទៃបង្ហាញ​ចេញ នូវ​ចំណុច​ល្អ​បំផុត​រប​ស់​ពួក​គេ​ផ​ងដែ​​រ។ មូ​លហេ​តុ​ដែ​លយើ​ង​មិ​នច​ង់​ឲ្យ​គេដឹ​ង អំពី​ចំណុច​មិន​ល្អរ​បស់យើង មក​ពី​យើ​ង​ខ្លាច​គេ​បដិសេធ និង​សើច​ចម្អក​ឲ្យ​យើង។ ប៉ុន្តែ យើង​នឹង​​លែ​ងខ្លា​ច​ព្រះ​អ​ង្គ​ដឹ​ងអំពីចំណុចមិ​នល្អ​រប​ស់​យើ​​ង​ ពេ​លដែ​លយើ​ងដឹ​ងថា​ ព្រះ​ទ្រ​ង់​ស្គាល់​យើ​ង ស្រ​ឡាញ់យើ​ង ហើយ​ព្រមអ​ត់​ទោស​ឲ្យ​យើ​ង ទោះបី​ជា​យើង​បា​ន​ធ្វើខុ​ស​ធ្ង​ន់យ៉ា​ងណា​ក៏ដោយ​។ ហើយ​ពេ​លដែ​ល​យើ​ង​បាន​​ប្រកប​ជា​មួយ​​ពួក​ជំនុំ​ដែល​យល់​អំ​ពី​ទំនា​ក់ទំ​នង​ដ៏មា​ន​អំណា​ច រវា​ងកា​រ​អត់ទោស និង​ការលន់​តួ​បាប   យើង​​ក៏​លែ​​ង​មា​​ន​ការ​ភ័​យខ្លា​ច ​  ក្នុង​ការ​សារភា​ពអំ​ពើ​បា​ប​រ​បស់​​​យើ​ង ចំពោះគ្នា​​ទៅវិ​ញ​ទៅម​ក​​(យ៉ាកុប ៥:១៦)។ ក្នុងជី​វិត​ខា​ង​សេ​ចក្តីជំ​នឿ យើងមិ​ន​គ្រា​ន់​តែប​ង្ហាញចំ​ណុច​ល្អរ​បស់យើ​ង​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ​។ យើង​ក៏បង្ហា​ញចំ​ណុ​ចង​ងឹត​រប​ស់​យើង​ ក្នុង​ព​ន្លឺ​នៃព្រះ​គ្រីស្ទ​ តាម​រយៈ​ការ​សារភា​ពបា​បចំ​ពោះ​ព្រះ  និងចំពោះអ្ន​កដ​ទៃ​។  ការ​អនុវត្ត​ដូ​ច​នេះ  អាច​ជួយ​ឲ្យ​យើ​ង​ទទួ​ល​ការ​ប្រោ​សឲ្យ​ជា​ និង​រស់​នៅ ក្នុង​សេរី​ភាព ​នៃកា​រ​អ​ត់ទោ​ស​បា​ប។-Julie Ackerman Link

Read article