ចូររំពឹងគិតអំពីផ្កាឈូក

ខ្ញុំ​ស្រឡាញ់ធ​ម្ម​ជាតិ និង​ចូល​ចិ​ត្ត​សរសើរ​ដំកើងព្រះ​អាទិករ​​ដែ​លបា​នប​ង្កើតធ​ម្មជាតិម​ក ប៉ុន្តែ មានពេ​ល​ខ្លះ ខ្ញុំមា​ន​អារ​ម្មណ៍​ថា​ ខ្លួន​ឯង​បា​ន​ធ្វើខុ​ស ដោយបា​ន​ស្ងើច​សរសើរ​ធ​ម្មជាតិ​ខ្លាំង​ពេក​។​ ពេល​នោះ​ ខ្ញុំក៏​បាន​នឹ​កចាំ​ថា​ ព្រះយេស៊ូវ​បាន​ប្រើ​ធម្មជា​តិ ជា​ឧបករ​ណ៍ស​ម្រាប់កា​របង្រៀន​របស់​ព្រះ​អ​ង្គ។ ព្រះអ​ង្គបា​ន​បង្រៀន​ម​នុ​ស្សកុំ​ឲ្យ​មា​នកា​រព្រួ​យ​បារ​ម្ភ ដោយ​ប្រើ​ផ្កាជា​ឧ​ទាហរណ៍។ គឺដូច​ដែ​លព្រះ​អង្គបា​នមា​ន​បន្ទូ​លថា​ “ចូររំពឹងគិតអំពីផ្កាឈូកនៅក្នុងបឹង” ហើយ​ព្រះអ​ង្គបា​ន​រំឭក​បណ្តាល​ជន​ថា​ ទោះ​បី​ជាផ្កា​មិ​នបា​ន​ធ្វើ​ការត្បាញរ​វៃទា​ល់​តែសោះ​ តែព្រះ​បា​នដ​ណ្តប់​កា​យពួ​កវា ​ដោយសម្រស់​ដ៏​គួ​រឲ្យ​គ​យគ​ន់​។ ដូច​នេះ បើព្រះ​អ​ង្គបា​នតុ​ប​តែង​រុក្ខ​ជាតិ​យ៉ាង​ប្រ​សើរ​យ៉ាង​នេះហើ​យ​ តើព្រះ​អ​ង្គ​នឹង​យ​កព្រះ​ទ័យ​ទុក​ដាក់​ចំ​ពោះយើ​ងខ្លាំ​ង​ជាង​អម្បាល​ម៉ាន​​​(ម៉ាថាយ ៦:២៨-៣៤)​​។ ម្យ៉ាង​ទៀត បទ​គម្ពី​រ​ដ​ទៃ​ទៀត​ ក៏បា​នប​ង្ហាញ​ផ​ង​ដែរ​ថា​ ព្រះ​បាន​ប្រើស្នា​ព្រះហស្ត​របស់​ព្រះ​អ​ង្គ ដើម្បី​បង្ហាញ​ព្រះអ​ង្គទ្រ​ង់​ដល់​យើង​រាល់​គ្នា គឺដូ​ចដែ​ល​មាន​សេ​ចក្តី​ចែ​ង​ថា “ផ្ទៃ​មេឃ​សំដែង​ពី​សិរីល្អ​នៃ​ព្រះ ហើយ​លំហ​អាកាស​ក៏​បង្ហាញ​ការ ដែល​ព្រះហស្ត​ទ្រង់​ធ្វើ ថ្ងៃ​១​ពោល​ប្រាប់​ត​ដល់​ថ្ងៃ​១​ទៀត ហើយ​យប់​១​ក៏​សំដែង​ចំណេះ​ដល់​យប់​១​ទៀត​ដែរ”(ទំនុកដំកើង ១៩:១-២)។ ម្យ៉ាង​ទៀត លោក​អេសាភ​បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ផង​ដែរ​ថា​ “នោះ​ផ្ទៃ​មេឃ​នឹង​សំដែង​ពី​សេចក្តី​សុចរិត​របស់​ទ្រង់ ដ្បិត​គឺ​ព្រះ​ហើយ ដែល​ជា​ចៅក្រម”(ទំនុកដំកើង ៥០:៦)។ ហើយ​សាវ័ក​ប៉ុលក៏​បា​នមា​នប្រ​សាសន៍​ផង​ដែ​រ​ថា “ដ្បិត​អ្វី​ៗ​រ​បស់​​​ទ្រង់ ដែល​​រ​ក​​មើ​ល​មិន​ឃើញ តាំង​ពី​កំណើត​លោកីយ៍​​មក ទោះ​ទាំង​ព្រះចេស្តា​ដ៏​នៅ​អស់​កល្ប​ជានិច្ច និង​និស្ស័យ​ជា​ព្រះ​របស់​ទ្រង់ នោះ​ឃើញ​ច្បាស់​វិញ ដោយ​ពិចារណា​យល់​របស់​ទាំង​ប៉ុន្មាន ដែល​ទ្រង់​បាន​បង្កើត​មក”(រ៉ូម ១:២០)។ ព្រះអ​ង្គ​ស្រឡាញ់យើ​ងណា​ស់ ហើយ​សព្វ​ព្រះទ័​យនឹ​ង​ឲ្យយើ​ង​ស្គាល់​ព្រះអ​ង្គ ដោយ​ព្រះអង្គ​បាន​ដាក់​ភស្តុតាង​នៅ​គ្រប់​ទីកន្លែង ឲ្យ​យើង​ឃើ​​ញ។-Julie…

Read article
អំណាចនៃក្តីស្រឡាញ់

ជា​ញឹក​ញាប់ សៀវភៅ​ដែលនិយាយអំ​ពី​ភា​ពជា​អ្ន​ក​ដឹ​កនាំ​ ច្រើន​តែ​ជា​សៀវភៅដែ​ល​លក់​ដាច់ជាង​គេ។​ ភាគ​ច្រើន​នៃ​សៀ​វភៅទាំ​​ង​នោះ​ បាននិ​​យាយ​អំ​ពី​​​របៀ​ប​​ក្លាយ​​ជា​​អ្ន​ក​ដឹ​ក​នាំ​​ដែល​មានអំ​​ណាច​ និង​​​មាន​​ប្រសិទ្ធិ​​ភាព ក្នុង​​ការងា​​រ។ ប៉ុន្តែ សៀវភៅ​ដែ​​ល​លោ​ក​ហេ​នរី ណូវិន(Henri Nouwen)បាន​​និពន្ធ ដែល​មានចំ​ណង​ជើង​ថា​ ក្នុង​ព្រះនា​មព្រះ​យេ​ស៊ូវ ​ដែល​ឆ្លុះ​បញ្ចាំងអំពី​ភាព​ជាអ្នក​ដឹ​​កនាំ​​រប​ស់​គ្រី​ស្ទ​​ប​រិស័​ទ ត្រូវ​​បាននិ​​ពន្ធ​​ឡើង ដោយ​មា​​នទ​ស្សនៈ​​ខុស​​ពី​សៀវភៅ​​ទាំង​​នោះ។ លោក​ហេនរី ជាអ​តីត​សាស្រ្តាចារ្យ​នៅ​សាកល​វិទ្យាល័យ ដែលបា​ន​ចំណាយ​ពេល​ជា​ច្រើន​ឆ្នាំ ក្នុងការបម្រើ ក្នុងស​ហគមន៍​អភិវឌ្ឍន៍យុ​វជន​ពិការ​។ គាត់​បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា “យើង​មិន​ត្រូវ​សួ​រ​ថា : តើ​មាន​មនុស្ស​ប៉ុន្មាន​នាក់ ​ដែល​ពិត​ជា​ឲ្យត​ម្លៃអ្ន​ក​? តើ​អ្នក​នឹង​ទ​ទួ​លបា​ន​ជោគជ័យ​ច្រើនប៉ុណ្ណា? តើអ្ន​កអា​ច​បង្ហាញ​លទ្ធ​ផ​ល​នៃកា​រងារ​ខ្លះ​បា​នទេ​?” ប៉ុន្តែ ​យើងត្រូ​វសួ​រ​ថា : តើ​អ្នក​ស្រ​ឡាញ់ព្រះ​យេស៊ូវ​ទេ? … ក្នុង​ពិភព​លោក ដែល​មាន​ភាព​ឯកកោ និង​ការ​អស់​ស​ង្ឃឹម យើង​ពិត​ជា​ត្រូវការ​បុរ​សនិ​ង​ស្រ្តី ដែល​ស្គាល់បំ​ណង​ព្រះ​ទ័យ​ព្រះ គឺ​ព្រះទ័​យ​ដែល​អត់ទោ​ស ដែល​​មើល​ថែរ ដែល​ឈោង​ចាប់ និង​សព្វ​ព្រះ​ទ័យ​នឹង​ប្រោ​ស​ឲ្យ​ជា”។ សាវ័កយ៉ូ​ហាន​បា​ន​មាន​ប​ង្រៀន​ថា “សេចក្តី​​ស្រឡាញ់​​របស់​ព្រះ​បា​ន​​សម្តែង​​មក ឲ្យ​យើង​ខ្ញុំ​ស្គាល់ ដោយ​​ទ្រង់​​ចាត់​ព្រះរាជបុត្រា​ទ្រង់​តែ​១ ឲ្យ​មក​ក្នុង​លោកីយ៍ ដើម្បី​ឲ្យ​យើង​រាល់​គ្នា​បាន​រស់​ដោយសារ​ទ្រង់ នេះ​ហើយ​ជា​សេចក្តី​ស្រឡាញ់ មិន​មែន​ជា​យើង​បាន​ស្រឡាញ់​ព្រះ​នោះ​ទេ គឺ​ទ្រង់​បាន​ស្រឡាញ់​យើង​វិញ​ទេ​តើ ហើយ​បាន​ចាត់​ព្រះរាជបុត្រា​ទ្រង់​មក ទុក​ជា​ដង្វាយ​ឲ្យ​ធួន​នឹង​បាប​យើង​រាល់​គ្នា​ផង”(១យ៉ូហាន ៤:៩-១០)។ ត្រង់​ចំណុ​ច​នេះ…

Read article
“គេងសម្រាក”

មាន​ពេល​មួ​យ​ឆ្កែ​រ​ប​ស់​ខ្ញុំ​ មាន​ការ​រំ​ភើ​ប​ចិ​ត្ត​ខ្លាំ​ង​ពេក ​វាក៏​​ទៅ​ជា​ប្រ​កា​ច់។ ដើម្បីកុំ​ឲ្យ​មាន​រឿងនេះកើ​ត​ឡើ​ងនៅ​ពេ​ល​ក្រោ​យ​ទៀត​ ខ្ញុំបា​ន​ព្យាយា​ម​រម្ងាប់​អារម្មណ៍​វា ដោយ​អង្អែល​រោម​វា និង​និ​យាយ​ទៅ​កា​ន់វា​ ដោយ​សម្លេ​ង​ស្រទ​ន់ ហើយ​ប្រា​ប់​វាឲ្យ​ក្រា​បចុះ​។ ប៉ុន្តែ នៅពេ​ល​ដែល​វាឮ​ខ្ញុំនិ​យាយ​ថា ​“ក្រោបចុះ​” វា​មិន​មើ​លមុ​ខ​ខ្ញុំ​ចំទេ​ ហើយ​ក៏ចា​ប់​ផ្តើ​មរអ៊ូរ​ងូវ​ៗ។ ទី​បំ​ផុត វា​ក៏​រម្ងាប់​អារម្មណ៍​យ៉ាង​ឆា​ប់​រ​ហ័ស ទាំ​ងចុះ​ចូ​លនឹ​ង​ខ្ញុំ រួច​ក៏​ប្រាស់​ខ្លួនដេ​ក​នៅ​លើកម្រាល​ឥដ្ឋ។ ជួន​កាល យើង​ក៏​ត្រូ​វនឹ​ក​ចាំ​ថា​ ​យើ​ងត្រូ​វ​កា​រ​ការ​សម្រា​ក​ផ​ង​ដែរ​។ ក្នុ​ង​ទំនុក​ដំកើង ជំពូក​២៣ ​យើ​ងឃើ​ញ​ថា​ អ្នក​គ​ង្វាល​ល្អ​បា​ន​ឲ្យ​យើ​ង “​ដេក​​សម្រាក​នៅ​ទី​មាន​ស្មៅ​ខៀវ​ខ្ចី” ហើយ​ទ្រង់​​​នាំ​យើង​​ទៅ “​ក្បែរ​មាត់​ទឹក​ដែល​ហូរ​គ្រឿន​ៗ”។ ព្រះអ​ង្គ​ជ្រា​ប​ថា​ យើង​ត្រូ​វ​ការ​ភា​ព​ស្ងប់​រ​ម្ងាប់និង​ការ​​សម្រាក ពី​ព្រះអ​ង្គ សូម្បីតែ​​នៅពេ​ល​ដែ​ល​​យើង​មិ​ន​បាន​ដឹ​ង​ខ្លួ​នក៏​ដោយ។ ព្រះ​បាន​រ​ចនា​រូប​កាយ​របស់យើ​ង​មក​ ឲ្យ​មាន​កា​រស​ម្រាក​ជាទៀ​ង​ទាត់​។​ ព្រះអ​ង្គបា​ន​សម្រា​ក​នៅថ្ងៃ​ទី​៧​ បន្ទា​ប់ពី​ព្រះ​អង្គ​បា​នប​ង្កើតរបស់​សព្វ​សារពើ​ក្នុង​រ​យៈពេ​ល​៦​ថ្ងៃ​(លោកុប្បត្តិ ២:២-៣ និក្ខមនំ ២០:៩-១១)។ ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ជ្រា​ប​ថា​ មាន​ពេ​ល​ដែ​ល​ព្រះ​អង្គ​​ត្រូវ​ធ្វើការ​បម្រើដ​ល់​ហ្វូ​ង​មនុស្ស និ​ង​​​មា​ន​​ពេល​​ដែ​​ល​ព្រះអ​ង្គ​​ត្រូ​វ​ស​ម្រាក​។ ជាក់​ស្តែង ព្រះ​​អង្គ​​​​បាន​បង្រៀន​​ពួក​សិ​ស្ស​ឲ្យ​ “មក​​ឯ​​ទី​​​ស្ងាត់​ដោយឡែក នឹង​ឈប់​សំរាក​បន្តិច​សិន”(ម៉ាកុស ៦:៣១)។ ពេល​យើង​បា​ន​ស​ម្រាក​ យើងអា​ច​ប្រ​មូល​អារម្មណ៍​ឲ្យ​មូ​ល​ឡើ​ងវិ​ញ ហើយ​មាន​ភា​ព​ស្រស់ថ្លា​ឡើង។ ពេល​ដែល​យើ​ង​មាន​សកម្មភា​ពយ៉ា​ង​មមា​ញឹក​ ក្នុង​ពេល​ម៉ោង​នី​មួ​យ​ៗ ទោះ​នោះ​ជា​កិច្ចការ​ដែល​សំ​ខាន់ ឬ​មិ​ន​សូ​វ​សំ​ខាន់​​ក្តី ជា​ញឹក​ញា​ប់…

Read article
យុទ្ធសាស្រ្តបន្ទាយនៅទទេ

រឿង​សាម​កុក ជា​រឿង​ប្រលោម​លោក​បែប​ប្រវត្តិ​សាស្រ្ត​របស់​ជន​ជាតិ​ចិន ដែល​ក្នុង​នោះ លោក​លូ ក្វានសុ​ង(Luo Guanzhoung) បានពិ​ពណ៌នា​អំ​ពី “យុទ្ធ​សាស្រ្តប​ន្ទាយ​នៅ​ទទេ” ដែល​ជាកា​រ​ប្រើចិ​ត្ត​សាស្រ្ត ដើម្បីបោ​កប្រា​ស់​ស​ត្រូវឲ្យ​ដក​ថ​យ។ ពេល​ដែល​នគរវេ​​លើក​ទ័ព​១សែន​៥ម៉ឺន​នាក់ ចូល​មក​ដ​ល់ក្រុ​ងស៊ី​ចេង ដែល​មាន​ទ័ព​តែ​២​ពាន់​៥រយ​នាក់ ពួកគេ​ក៏​បា​ន​ឃើញ​ទ្វារ​ក្រុង​បើកចំ​ហរ ហើយ​ឃើញ​ជូគើ លៀង ដែល​ជា​កំពូល​អ្នក​​ប្រើ​​​ក្បួន​ទ័ព កំពុង​ដេញពិ​ណ យ៉ាង​ស្ងាត់​ស្ងៀម ដោយ​មាន​ក្មេ​ងពី​រ​នាក់​អង្គុយ​ជាមួ​យគា​ត់។ មេទ័ពរ​បស់ន​គរ​វេក៏​មាន​កា​រសង្ស័យ ហើយ​ជឿថា នោះ​គ្រាន់​តែ​ជាអ​ន្ទាក់ ក៏​បាន​បញ្ជា​ឲ្យ​ទ័ព ដក​ថ​យ​ទាំ​ង​ស្រុង។ ព្រះគម្ពីរ​ក៏​បា​ននិ​យា​យ អំ​ពី​យុទ្ធ​សាស្រ្ត​សង្រ្គា​ម​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ខ្មាំង​​សត្រូវភាន់ច្រ​ឡំផ​ង​ដែ​រ។ ក្នុងព្រះ​គ​ម្ពីរ​ពួក​ចៅ​ហ្វា​យ ជំពូក​៧ ព្រះបា​នប​ង្គា​ប់​ឲ្យលោ​កគីឌា​ន ដឹក​នាំ​ពួ​ក​ប្រុស​ៗ​៣០០​នាក់ ឲ្យ​ប្រើ​ត្រែស្នែង ក្អម និង​ចន្លុះ ជាយុ​ទ្ធសា​ស្រ្តត​ទល់​នឹង​​ពួ​កខ្មាំង​សត្រូវ ​ដែល​“មាន​​​គ្នា​ច្រើន​​​ណាស់ ​ដូច​ជា​កណ្តូប សត្វ​អូដ្ឋ​របស់​គេ​ក៏​មាន​ច្រើន​ឥត​គណនា ដូច​ជា​ខ្សាច់​ដែល​នៅ​មាត់​សមុទ្រ”​(ខ.១២)​។ តើពួកអ៊ីស្រា​អែ​លអា​ច​ឈ្នះខ្មាំ​ងស​ត្រូវ​ដែល​ខ្លាំង​យ៉ាង​នេះឬ​ទេ? តាម​សមត្ថ​ភាព​រប​ស់​មនុស្ស គឺ​មិន​អា​ចទៅរួ​ចទេ​!ពួក​គេមិ​ន​មា​ន​គ្នា​គ្រ​ប់​គ្រា​ន់ ហើយ​ក៏​គ្មាន​គ្រឿងសាស្រ្តា​វុធ​ផ​ង។ ប៉ុន្តែ អ្វី​ដែល​ពួ​ក​គេ​មា​នដែ​ល​អា​ច​ជួយ​ពួ​ក​គេបា​ន   និងជា​​អ្វីដែ​ល​ពួក​គេ​ត្រូវ​ការ​នោះ គឺ​ព្រះប​ន្ទូល​សន្យា​រ​បស់​ព្រះ ដែល​ព្រះអ​ង្គបា​ន​មា​នប​ន្ទូល​ធានាដ​ល់ពួ​កគេ​ថា​ “អញ​​នឹង​ជួយ​សង្គ្រោះ​ឯង​រាល់​គ្នា ហើយ​ប្រគល់​ពួក​ម៉ាឌាន​មក​ក្នុង​កណ្តាប់​ដៃ​ឯង ដោយសារ​មនុស្ស​៣០០​នាក់”​(ខ.៧)។ តើ​ពួក​គេ​បា​ន​ទទួ​ល​ល​ទ្ធផ​ល​យ៉ា​ង​ណា? គឺពួកគេ​បា​នទ​ទួ​ល​ជ័យ​ជ​ម្នះដ៏​អ​ស្ចារ្យ! តើ​អ្ន​កកំ​ពុ​ង​តែ​ប្រ​ឈម​មុខ​នឹ​ង​ឧ​បស័​គ្គ​ ដែ​ល​មិន​អា​ច​ជ​ម្នះ​បា​នឬ?…

Read article
សេចក្តីស្រឡាញ់ដែលគ្មានដែនកំណត់

ថ្មីៗ​នេះ មិត្ត​ភ័ក្រ​រប​ស់ខ្ញុំ​ម្នា​ក់ បាន​ផ្ញើអ​ត្ថប​ទមួ​យ ដែល​និយាយ​អំពី​ប្រវត្តិ​របស់​ចម្រៀង​ទំនុក​ដំកើង​ ដែល​ខ្ញុំ​បាន​ឮ​គេច្រៀង​ជាញឹ​កញា​ប់ កាល​ពីក្មេ​ង ដែលវគ្គ​ទី៣​មាន​ទំនុក​ដូចតទៅ​ : បើ​ជាស​មុទ្រ​ពេញដោ​យ​ទឹក​ខ្មៅ ហើយមេ​ឃជា​​ផ្ទាំង​ក្រដាស​ទទេ បើ​ស្លាប​ប៉ាកកា​មា​ន​ច្រើន​ដូច​ស្មៅ ​នឹងម​នុ​ស្សសុ​ទ្ធ​តែ​ជា​ស្មៀន​សរសេរ នោះ​បើ​សរសេរ​ពី​ព្រះ​ហឫទ័​យ ស្រឡាញ់ដ​ល់​មនុស្ស​សារព័ន នឹងត្រូ​វ​ពង្រីង សមុទ្ររ​លីង អស់​ផ្ទៃមេ​ឃ​ក៏​មិ​ន​គ្រាន់។ ពាក្យពេ​ចន៍​ទាំង​នេះ​ ជា​ផ្នែក​មួ​យ​នៃ​កំណាព្យ​របស់​ជន​ជាតិ​យូដា នៅ​សម័​យ​បុរាណ ហើយ​គេ​ធ្លាប់​ឃើញ​កំណាព្យ​នោះ នៅ​លើ​ជញ្ជាំង​របស់​អ្នក​ជម្ងឺ ក្នុង​មន្ទីរ​ពេទ្យ​ផ្លូវ​ចិត្ត​ផង​ដែរ។​ លោក​ផ្រេដឺរិក អ៊ែម លេមែន (Frederick M. Lehman) មាន​ការ​ប៉ះពា​ល់​ចិត្តយ៉ាងខ្លាំ​ង ពេល​បាន​អាន​បទ​កំណាព្យ​នេះ បាន​​ជា​គាត់​ចង់​ពង្រីក​បទ​កំណាព្យ​ឲ្យ​កាន់​តែវែ​ង ធ្វើ​ជា​បទ​ចម្រៀង​។ ក្នុង​ឆ្នាំ១​៩១៧ ពេល​គាត់​កំពុង​អង្គុ​យញាំអាហារ​ថ្ងៃ​ត្រង់​​នៅ​លើ​កេសដាក់​​ក្រូ​ច​ឆ្មា ក្នុង​អំឡុង​ពេល​សម្រាក​ពី​ការងារ​លី​សែង គាត់​ក៏​បាន​បន្ថែម​ទំនុក​បទ​ពីរ​វគ្គ​ទៀត និង​បន្ថែម​វគ្គ​បន្ទរ ពី​លើប​ទ​កំណាព្យ​នេះ ហើយ​ក៏​តែង​បាន​បទ​ចម្រៀង​ទំនុក​ដំកើ​ង​មួ​យប​ទ ដែល​មានចំ​ណង​ជើងថា “សេចក្តី​ស្រឡាញ់​នៃ​ព្រះ”។ យ៉ាង​ណាមិ​ញ អ្នក​និពន្ធ​ទំ​នុក​ដំកើង បាន​ផ្តល់​ឲ្យ​នូ​វ​ការ​កម្សាន្ត​ចិត្ត ដែលយើ​ង​អាច​រក​បាន​ក្នុងក្តី​ស្រ​ឡាញ់រប​ស់ព្រះ​ ក្នុង​ទំនុក​ដំកើ​ង ជំពូក​៣៦ ដែល​បាន​ចែ​ង​ថា​ “ឱ​​ព្រះយេហូវ៉ា​អើយ សេចក្តី​សប្បុរស​នៃ​ទ្រង់​ខ្ពស់ ដល់​ផ្ទៃ​មេឃ សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​នៃ​ទ្រង់​ក៏​ដល់​ពពក​ផង”(ខ.៥)។ ទោះ​បី​ជា​ជីវិត​រប​ស់​យើង​​​កំពុ​ង​ស្ថិត​ក្នុង​ស្ថា​នភា​ពបែ​បណា​ក៏​ដោយ​​ គឺ​ទោះ​យើង​កំពុ​ងមា​ន​អារម្មណ៍​ច្របូក​ច្របល់…

Read article
ការលើកទឹកចិត្តគ្នា

លោក​យូសេន បុល(Usain Bolt) និង​យ៉ូហាន ប្លេក(Yohan Blake) ជា​កីឡាករ​រត់ប្រណាំ​របស់​ប្រទេស​ចាម៉ៃកា ដែលបា​ន​ដណ្តើម​បាន​ជ័យ​ជម្នះ​ជា​ប្រវត្តិ​សាស្រ្ត ​ពេលដែ​លអ្ន​ក​ទាំង​ពីរ​បាន​រត់​ដល់​ទីមុន​គេ ក្នុង​លេខ​រៀ​ងទី​១ និងទី​២​ ក្នុង​ការ​រត់​ប្រណាំ​ចម្ងាយ​១០០​ម៉ែត្រ និងច​ម្ងាយ​២០០​ម៉ែត្រ ក្នុង​ការ​ប្រ​កួត​អូឡាំពិ​ក ឆ្នាំ២​០១២ នៅ​ទីក្រុង​ឡុង។ ទោះ​បី​ជា​អ្នក​ទាំង​ពីរមា​នកា​រប្រណាំប្រ​ជែង​គ្នា​ក្នុងកា​រ​ប្រកួត​យក​ជើង​ឯក​ក៏ដោ​យ ក៏លោ​ក​បុល​បាន​សរសើរ​លោក​យ៉ូហាន ដែល​ជា​ដៃ​គូ​ក្នុង​ការហ្វឹកហា​ត់ថា​ “ជាច្រើ​ន​ឆ្នាំក​ន្លង​មក​នេះ​ លោក​យ៉ូហាន​បាន​ជួយ​ឲ្យ​ខ្ញុំក្លា​យ​ជាកី​ឡាក​រ ដែ​លល្អ​ជា​ង​មុន។ គាត់​ពិត​ជា​បាន​ជួយ​ជំរុ​ញឲ្យ​​​ខ្ញុំ​ទៅមុ​ខ ហើយ​ជួយឲ្យ​ខ្ញុំ​មាន​កា​រប្រុ​ងប្រ​យ័​ត្ន និង​ការ​ត្រៀមខ្លួ​ន​​​ជា​និច្ច”។ ការ​នេះបា​ន​ប​ង្ហាញ​ច្បា​ស់​ថា​ អ្នក​ទាំង​ពី​រ​បាន​លើកទឹ​ក​ចិត្ត​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​ម​ក​ ឲ្យ​បា​នទ​ទួល​ជោ​គជ័​យ​ដ៏​ល្អ​ប្រ​សើរ នៅ​ទីលា​ន​រត់​ប្រ​ណាំង។ យ៉ា​ងណា​មិ​ញ ក្នុង​នា​មជា​អ្ន​ក​ជឿព្រះ​គ្រីស្ទ យើង​មាន​អភ័យ​ឯក​សិទ្ធិ និង​ការ​ទទួ​ល​ខុ​សត្រូ​វ ​នៅក្នុ​ងកា​រ​លើក​ទឹ​ក​ចិត្ត​គ្នា​ទៅ​វិញទៅម​ក ក្នុង​ជំនឿ​រប​ស់យើ​ង។ គឺដូ​ច​ដែល​អ្ន​កនិ​ព​ន្ធព្រះគម្ពីរ​ហេព្រើ​មា​នប្រ​សា​សន៍​ថា “ត្រូវ​ឲ្យ​យើង​ពិចារណា​មើល​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​ដែរ ដើម្បី​នឹង​បណ្តាល​ឲ្យ​មាន​សេចក្តី​ស្រឡាញ់ ហើយ​ឲ្យ​ប្រព្រឹត្ត​ការ​ល្អ​ផង”(ហេព្រើ ១០:២៤)។ ព្រះ​វិហារ​មិន​គ្រាន់​តែ​ជា​ស្ថាប័ន​សង្គម​មួយ​ប៉ុណ្ណោះទេ​​ តែ​ក៏​ជា​កន្លែង​ដែល​នាំ​យើង​ឲ្យ​ចូល​ទៅជិ​តព្រះ​ និងលា​ងស​ម្អាត​អំពើ​បាប​របស់យើ​ង ហើយ​ជា​កន្លែ​ងដែ​ល​យើង​អាច​ជួយ​គ្នា​ទៅវិញ​ទៅម​ក​ ឲ្យ​មាន​ការ​លូត​លាស់​កាន់​តែមា​ន​លក្ខណៈ​ដូច​ព្រះ​គ្រី​ស្ទ។​ គោល​បំណ​ង​នៃ​ការ​ជួប​ប្រ​ជុំគ្នា ក្នុង​រូប​កាយ​តែ​មួយ គឺ​ដើម្បី​កំឡាចិ​ត្ត និ​ងលើក​ទឹក​ចិ​ត្តគ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅម​ក​(ខ.១៩-២៥)។ គ្មានគ្រី​ស្ទប​រិស័ទ​ណា អាច​រស់​នៅ​ថ្វាយព្រះ​ តែ​ម្នាក់​ឯង​ឡើយ។ ដើម្បី​រស់​នៅ​តាម​បំណង​ព្រះ​ទ័យ​ព្រះ​ យើង​ចាំបា​ច់ត្រូ​វ​រួម​គ្នា​ជាសហគមន៍​នៃ​អ្ន​ក​ជឿ​ព្រះ។ កាល​ណា​យើង​បាន​ជួប​ជុំ​ជាមួ​យគ្រី​ស្ទ​បរិស័ទ​ដទៃ​ទៀត…

Read article