ប៉ុល វ័យចាស់

ការធ្វើ​ខួប​កំណើត​លើក​ទី​៦០​របស់​ខ្ញុំ ពិត​ផ្លាស់​ការ​គិត​ពី​ជីវិត​របស់​ខ្ញុំៈ ខ្ញុំ​ធ្លាប់​គិត​ថា​មនុស្សពេល​ដល់​អាយុ​៦០​គឺ​ចាស់​ហើយ ។ នោះ​ខ្ញុំ​ចាប់​ផ្តើម​រាប់ចំនួន​ឆ្នាំ​ដែល​ខ្ញុំអា​ច​ធ្វើការ ខ្ញុំ​ប្រហែល​មាន​១០​ទៀត។ ខ្ញុំចេះ​ឈ្លក់​នឹង​ការ​គិត​នេះ រហូត​ដល់​ខ្ញុំចង​ចាំអ្ន​ក​ធ្វើ​ជា​មួយម្នាក់​ដែល​ពូកែ​ធ្វើ​ការ​ ហើយ​មាន​អាយុ​៨៥​ឆ្នាំ​ហើយ។ ដូច្នេះ​ខ្ញុំ​បាន​ទៅ​រក​គាត់​ហើយ សួរ​តើ​ជិវិ​ត​នឹ​ង​ទៅ​ជា​យ៉ាង​ម៉េចបន្ទាប់​ពី​អាយុ​៦០។ គាត់​ប្រាប់​ខ្ញុំ​ពី​ឱកាស​ព័ន្ធ​កិច្ច​ដែល​អស្ចារ្យ ​មួយ​ចំនួន ដែល​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​បាន​ឲ្យ​គាត់​លើស​ជាង​២៥​ឆ្នាំហើយ។ លោក​សាវ​ក​ប៉ុល សំដៅ​ទៅ​ខ្លួន​លោក​ថា​មាន​អាយុច្រើន ក្នុង​ភីលេម៉ូន១:៩…….ជា​អ្នក​មាន​វ័យ​ចាស់​ហើយ….. ជំនួស​កូន​ខ្ញុំ គឺ​ឈ្មោះ​អូនេស៊ីម​នេះ(ខ.៩-១០)។ លោកប៉ុល​កំពុង​សុំ​ភីលេម៉ូន ឲ្យ​ទទួល​អ្នក​បំរើ​ដែល​រត់​ចេញ​ពី​គាត់វិញ​គឺ​អូនេស៊ីម។ អ្នក​សិក្សា​ខ្លះ​ជឿ​ថា​ លោក​ប៉ុល​មាន​អាយុប្រហែល​សែ​សិប​ឆ្នាំ​ក្រាស់ ឬ​ហាសិប​ឆ្នាំ​ស្តើង​ ពេល​ដែល​កាត់​សរសេ​រ​សៀវភៅ​នេះ ហើយ​ប្រាកដ​ជា​មិន​មែន​ជា​ប្រជាជន​វ័យ​កណ្តាល​ដូច​ស្តង់​ដារ​ឥឡូវ។ ទោះ​បី​ជា​យ៉ាង​ណា ការ​សង្ឃឹ​ម​រស់​ក្នុង​សម័យ​នោះ​ គឺ​ខ្លី​ជាង។ តែ​ទោះ​បី​អា​យុច្រើន តែ​លោក​ប៉ុល​នៅ​តែ​បន្ត​បំរើ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ សំរាប់​រយៈ​ពេល​ជា​ច្រើន​ឆ្នាំ​ទៀត។ ក្នុង​ពេល​ដែល​យើង​ប្រហែល​ជួបនឹង​ការ​កំណត់​ខាង​ឯ​រូប​កាយ​ ឬ​ផ្នែក​ផ្សេង​ទៀត តើ​នឹង​មាន​បញ្ហា​អ្វី​បើ​យើង​បន្ត​ធ្វើ​អ្វី​ ដែល​យើងអាច​សំរាប់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ រហូត​ដល់​ពេល​ដែល​ទ្រង់​ត្រាស់​ហៅ​យើ​ង​ឱ្យ​ទៅ​ផ្ទះ​វិញ។ —Dennis Fisher

Read article
របៀបចាស់

ខណៈដែល​យើង​បោះ​ពួយ​ចូល​មក​ក្នុងសតវត្ស​ថ្មី​នេះ យើង​ឃើញ​មានការ​កើន​ឡើង​នៃ​ស្តង់​ដារ​ ដែល​មនុស្ស​សួរ​ ដោយ​គោរព​តាំងពី​យូរ​យារ​មក​ហើយ។ នេះ​ត្រូវ​បាន​ពណ៌នា​យ៉ាង​លំអិត​ថ្មីដោយ​តារា​ប្រជាប្រិយ​ក្មេង​ៗ​ ក្មេង​ស្រី​ម្នាក់​ អះ​អាង​ជំនឿ​ក្នុងព្រះ​គ្រីស្ទ។ នៅ​ពេល​កំពុង​ពិភាក្សា​លើ​ស្តង់​ដារ​សំរាប់​ការ​បិទបាំង​ខ្លួន​ ដោយ​របៀប​ស្លៀក​ពាក់ នាង​បន្ថយ​ការ​រិះ​គន់​លើការ​ស្លៀក​ពាក់​ដែល​ផុត​លើ​ផុត​ក្រោម​ នាង​ថា“នោះ​តាមបែប​ចាស់​”។ នាង​គឺ​ទាំង​ត្រូវ​និង​ខុស។ ក្នុង​ន័យ​មួយ នាង​គឺ​ត្រូវ។ ស្តង់​ដារ​នៃ​ការ​ស្លៀក​ពាក់​គ្រីស្ទាន​គឺ “បែប​ចាស់”។​ វា​ត្រូវ​បាន​សរសេ​រ​ចុះ​ជាង​២០០០​ឆ្នាំ​មក​ហើយ។ ប៉ុន្តែ​អាកប្បកិរិយា​នាង​ប្រាប់​ថា​ស្តង់​ដារ​បុរាណ​អាច​ថា​ខុស។ តែ​ក្នុង​ន័យដែល​ពិត​មួយ គោលការណ៍​​ព្រះ​គម្ពីរ​មិន​មែន​ចាស់​ឡើយ​ គឺគ្មាន​ពេល​វេលា​កំណត់​ទេ។ ទោះ​បី​សរសេរ​យូរ​ហើយ​តែ​នៅតែ​ថ្មី​និង​អាច​អនុវត្ត​បាន។ ទាក់​ទង​នឹង​សំណួរ​នៃ​ការ​បិទបាំង​កាយ ព្រះ​គម្ពីរ​និយាយ​ថា​ពួក​ស្រី​ៗ​ “គួរ​តែ​ងខ្លួន​តាមបែប​គួរ​សម” (១ធីម៉ូថេ២:៩) វា​នៅ​តែ​ពិត​សព្វ​ថ្ងៃ​ ដែល​ថាយើង​មិន​គួរ​ស្លៀក​ពាក់​ ដើម្បី​ទាក់​ទាញ​ចំណាប់​អារម្មណ៍​នោះ​ទេ។ គោល​ការណ៏​ជា​ទូទៅ​មួយ​គឺ​“កុំ​ឱ្យ​ត្រាប់​តាមសម័យ​នេះ​ឡើយ​ ចូរ​ឱ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​ផ្លាស់​ប្រែ​វិញ”(រ៉ូម១២:២) ជា​បញ្ជា​ឆ្នាំ​២០១១​ដែលអាច​នាំ​ទៅ​ដល់​សំណួរ​ ពី​របៀប​នៃ​ការ​ស្លៀក​ពាក់។ ដូច្នេះ​ ទោះ​យើង​ជា​តារា​ប្រជា​ប្រិយ​ឬ​ជា​អ្នក​អង្គុយ​មើល​ក្មេង កុំ​ខ្វល់​នឹង​ពាក្យ “បែប​ចាស់” ប្រសិន​យើ​ងធ្វើ​នោះ​គឺ​តាម​ព្រះ​គម្ពីរ។ —Dave Branon

Read article
គ្រោះថ្នាក់ពេលបំរើការងារ

ការងារ​ខ្ញុំ​ជា​ពាក្យ ។ ពេល​ណា​ដែល​ខ្ញុំ​​សរសេរ ​ឬ​កែ​តម្រូវ ខ្ញុំ​ប្រើ​ប្រាស់​ពាក្យ​ដើម្បី​ផ្ទេរ​គំនិតដើម្បី​អ្នក​អាន​អាច​យល់។ ខ្ញុំ​ជា​ធម្មតា​ដឹង​ថា​តើ​មាន​អ្វី​ខុសពេល​អ្នក​ម្នាក់​សរសេរ (ទោះ​បី​ពេល​ខ្លះ​មិន​មែន​ជា​មួយ​ខ្ញុំ) ហើយ​និង​រក​ដំណោះ​ស្រាយ​កែ​វា។ ជា​អ្នក​កែ​សម្រួល​អត្ថបទ ខ្ញុំ​ទទួ​ល​ប្រាក់​សំរាប់​ការ​រិះគន់​គេ។ ការងារ​ខ្ញុំ​គឺ​ត្រូវ​មើលកំហុស​ក្នុង​របៀប​ដែល​ពាក្យ​ត្រូវ​បាន​ប្រើ។ សមត្ថភាព​នេះក្លាយ​ជា​មិ​ន​អាច​ធ្វើ​អ្វី​បាន​ ពេល​យក​វា​មក​ចូល​ក្នុង​ជីវិតផ្ទាល់​ខ្លួន​ខ្ញុំ​ ហើ​​យរ​ក​មើល​អ្វី​ដែល​ខុស។ ការ​ផ្តោត​លើ​អ្វីដែល​ខុស​ អាច​​នាំ​យើង​ឲ្យ​ខក​ខាន​អ្វី​ដែល​ល្អ។ សាវ័ក​ប៉ុល​មាន​មូល​ហេតុ​ដែល​មើ​ល​ទៅ​ភាព​ខុស​ឆ្គង​ នៃ​ក្រុម​ជំនុំ​ភីលីព។ មនុស្ស​មួយ​ចំនួន​ផ្សាយ​ដំណឹង​ល្អ​ ដោយ​អាត្មា​និយម មហិច្ឆិតា​ដែល​បន្ថែម​ទុក្ខ​លំបាក​ដល់​ប៉ុល(ភីលីព ១:១៦)។ ប៉ុន្តែ​ ផ្ទុយ​ទៅ​ពី​ផ្តោត​លើ​ភាព​អវិជ្ជមាន លោក​បាន​ជ្រើសរើស​មើល​ចំនុច​វិជ្ជមាននិង​មាន​អំណរ​ក្នុង​វាៈ គង់​តែ​គេ​សំដែងពី​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ដែរ។(ខ.១៨)ព្រះ​អង្គ​ចង់​ឲ្យ​យើង​យល់ៈ យើង​ត្រូវ​ការ​ស្គាល់​ល្អ​ពី​អាក្រក់ ប៉ុន្តែ​ទ្រង់​មិន​ចង់​“យើង​ផ្តោត​លើការ​មិន​ល្អ ហើ​​យក្លា​យ​ជា​ការ​រិះ​គន់​ និង​បាក់​ទឹក​ចិត្ត។ ទោះ​បី​ក្នុង​កាលៈ​ទេសៈ​ដែល​លើស​ជា​ឧត្តម​គតិ​(លោក​ប៉ុល​បាន​សរសេរ​ចេញ​ពី​ទី​ឃុំឃាំង) យើង​អាច​រ​ក​អ្វី​ដែល​ល្អ​ ពីព្រោះ​ក្នុង​ពេលមាន​អាសន្ន​ព្រះ​អម្ចាស់​នៅ​តែ​ធ្វើការ។ —Julie Ackerman Link

Read article
បញ្ហានៅខាងមុខ

ដោយមិន​អាច​ចៀស​វាង​បាន បញ្ហា​នឹង​ចូលទន្ទ្រាន​ជីវិ​ត​យើងៈ លទ្ធ​ផល​មិន​ល្អ​ពីតេស្ត​នៅ​មន្តីរ​ពេទ្យ ការ​ក្បត់​ពី​មិត្ត​ភក្តិ​ ដែល​ទុក​ចិត្ត​កូន​ដែលបដិសេធ​យើង ឬ​ប្តី​ប្រពន្ធ​ដែល​ចាក​ចោល​យើង។ បញ្ជី​នៃ បញ្ហា​មាន​វែង ប៉ុន្តែ មាន​តែជំ​រើស​ពី​រ​គត់ ​ចំណេះ​នេះ​មុខដោយ​ខ្លួន​យើង ឬ​បែ​រ​ទៅ​ព្រះ។ ការ​ហោះ​ហើរ​តែ​ម្នាក់​ឯងទៅ​ជួប​នឹង​បញ្ហា​មិន​មែន​ជា​គំនិត​ល្អ​ទេ។ វា​អាច​នាំ​ទៅ​របៀប​អាកប្ប​កិរិយា​អាក្រក់ ស្តី​បន្ទោស​ដល់​ព្រះ និង​ថយ​ក្រោយ​ទៅ​បរាជ័យ។ ដូច​ជា​ជន​ជាតិ​អ៊ីស្រាអែល​ដែរ យើង​វិល​វល់គ្មាន​កំណត់​និង​អស់​សង្ឃឹម (ជនគណនា ១៤:១-៤)។ ពេល​អ្នក​យក​ការណ៍​ភាគ​ច្រើន មនុស្ស​មាឌ​ធំ​ដ៏​គួរ​ឲ្យ​ភ័យ និង​គ្រោះ​ថ្នាក់​នៅ​ខាង​មុខ គេ​បាន​សព្វ​នាម​ “យើង” ៧​ដង ដោយ​គ្មាន​សំដៅ​ទៅ​ឯ​ព្រះ​អម្ចាស់ (១៣:៣១-៣៣)។ ពួកអ៊ី​ស្រាអែល​នៅ​លើ​ចុង​ស្រួច​នៃ​ព្រះ​ពរ​ដ៏​បំផុត ដែល​ព្រះ​ទ្រង់​សន្យា​ដល់​គេ។ ពួក​គេ​ជា​សាក្សី​នូវ​ការ​អស្ចារ្យ​ នៅ​អេស៊ីប ហើយ​ជើង​គេ​ដើរ​លើ​ដី​គោក នៅ​បាត​សមុទ្រ​ក្រហម ក្នុង​ជ័យ​ជំនះ​ដែល​គួរ​ឲ្យ​ខ្លាច។ ភាព​ស្មោះ​ត្រង់​របស់​ព្រះ​បាន​កា្លយ​ជា​ភស្តុតាង​ដ៏​គួរ​អស្ចារ្យ។ ឱ​ការ​ចង​ចាំ​ដ៏​ខ្លី​អើយ! ឱ​ភាព​មិន​ស្មោះ​ត្រង់​ដ៏​គួរ​ខក​ចិត្ត​អើយ! សោក​ស្តាយ ពួក​គេបាន​បែរ​ខ្នង​ឲ្យ​ព្រះ​ និង​ទុក​ព្រះ​ពរ​ទ្រង់​ដោយ​ឡែក។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ កាលែប និង​យ៉ូស្វេ រើស​យកបែរ​ទៅ​ឯ​ព្រះ​អម្ចាស់​ ដោយ​ទំនុក​ចិត្តៈ ព្រះ​យេហូវ៉ា​ក៏​គង់​នៅ​ខាង​យើង(១៤:៩) នៅ​ពេលមនុស្ស​មាឌ​ធំ​អ្នក​បង្ហាញ​ខ្លួន តើអ្នក​ធ្វើ​អ្វី? —Joe Stowell

Read article
ការជួបជុំគ្រួសារ

២៩ឆ្នាំ​កន្លង​មក ការ​ប្រារព្វ​ពិធី​ការ​ជួប​ជុំ​ក្នុង​ជីវិតក្នុង​ទី​ក្រុង យើង​បាន​នាំ​សមាជិក​នៃ​គ្រួសារ​ពិសេស​មក។ ពិធី​ជួប​ជុំ​បាន​រួប​រួម​វេជ្ជ​ប​ណ្ឌិត គិលានុប្បដ្ឋាយិកា និង​បុគ្គលិក​ពី​មន្ទីរ​ពេទ្យ​នៃ​សេចក្តី​រំលឹក​សំរា​ប់​កុមារ ជា​មួយ​នឹង​អតីត​អ្នក​ជំងឺ​ពី​អង្គភាព​ថែរក្សា​ល្អិត​ល្អន់ តាម​ប្រពន្ធ័​ទំនើប។ ខ្លះ​ជា​ក្មេង​ក្នុង​កៅ​អី​រុញ ហើយ​ខ្លះ​ជា​ក្មេង​ជំទង់។ ឪពុក​ម្តាយ​ពួក​គេ​មក​ជា​មួយ ដើម្បី​និយាយ​អរ​គុណ​ទៅ​អ្នក​ដែល​បាន​សង្គ្រោះ​ជីវិ​ត​កូន​គេ និង​បាន​ផ្តល់​ឱកាស​លើក​ទីពីរ។ អត្ថ​បទ​កាសែត​មួយ បានដ​ក​ស្រង់​ការ​ឆ្លើយ​តប​ចេញ​ពី​ចិត្ត​របស់​វេជ្ជ​បណ្ឌិត ប៉ុប ឃីលីថា ទាំង​ខាង​វិជ្ជា​ជីវៈ និង​ផ្ទាល់​ខ្លួន សំរាប់​បុគ្គលិក​ទាំង​អស់ នេះ​ធ្វើ​ជា​ហេតុ​ដែល​ពួក​គេ​ធ្វើកា​រនេះ។ ខ្ញុំ​ឆ្ងល់​ថា​តើ​នៅ​ស្ថាន​សួគ៌​នឹង​មាន​ពេល​ជា​ច្រើនដែល​អ្នក​ថែរក្សា​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ និង​អ្នក​ដែល​គេ​បានជួយ “ទារក​ក្នុង​ព្រះគ្រីស្ទ” នឹង​រួប​រួម​គ្នា​ចែក​រំលែក​រឿង និង ​លើក​តម្កើង​ព្រះ។ គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​បាន​ពណ៌នា​ពី​របៀប​ដែល​លោក​ប៉ុល ស៊ីលវ៉ាន និង​ធីម៉ូថេ ធ្វើ​ការ​ក្នុង​ចំណោ​ម​អ្នក​ជឿថ្មី​ក្នុង​ទីក្រុង​ថែស្សាឡូនិច​ ដោយ​ស្លូត​បូត​វិញ “ប្រៀប​ដូច​ជាម្តាយ​ថ្នម​កូន ដែល​កំពុង​នៅ​បៅ”(១ថែស្សា២:៧) និង​ដោយ​ការ​ទូន្មាន និង​កំសាន្ត​ចិត្ត​ផង ដូចជា​ឪពុក​នឹង​កូន(ខ.១១) ការ​ជួយ​ដល់​អ្នក​ជឿ​ថ្មី​នៅ​ដំណាក់​កាល សំខាន់​ក្នុង​ជំនឿ​ជា​ការ​បញ្ចោញ​កំលាំង​នៃ​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​ដែល​នឹង​បណ្តាល​ឲ្យ​មាន​អំណរ​នៅ​ឯ​ការ​ជួប​ជុំ​គ្រួសារ​នៅ​ស្ថាន​សួគ៌។ —David McCasland

Read article
អំណាចនៃការសន្យា

ខ្ញុំពាក់​គ្រឿង​អលង្ការ​ពីរ​គឺៈ ចិញ្ចៀន​រៀប​ការ​លើ​ម្រាម​ដៃ និង​ឈើ​ឆ្កាង​តូច​មួយពី​សែល​ទិក​លើ​ខ្សែក​ជុំវិញ​ក​ខ្ញុំ។ ចិញ្ចៀន​តំណា​ង​ភាព​ស្មោះ​ត្រង់​ខ្ញុំ​ ចំពោះកា​រ៉ូលីន(Carolyn) ប្រពន្ធ​ខ្ញុំ​ជា​រៀង​រហូត។ ឈើ​ឆ្កាង​រំលឹក​ខ្ញុំ​ថា​ធ្វើការ​មិន​មែន​យល់​ដល់​គាត់ ប៉ុន្តែ​ដោយ​យល់​ដល់​កិត្តិនាម​ព្រះ​យេស៊ូវ​ដែល​ខ្ញុំ​ធ្វើ​ដូច​នេះ។ ទ្រង់​បាន​ឱ្យ​ខ្ញុំ​ស្មោះ​ត្រង់​នឹង​នាង​រហូត​ដល់​សេចក្តី​ស្លាប់​មក​បំបែក។ ពាក្យ​សម្បថ​ពេល​រៀប​កា​រ​គឺ​លើស​ជាង​ការ​ចុះស​ន្យា ដែល​យើង​អាច​ក្បត់​ ដោយ​ធ្វើ​ឲ្យ​ខូច​។ វា​ជា​សម្បថ​ពិសេ​សដែល​គោល​បំណងយ៉ាង​ជាក់​ច្បាស់​ថា​ នឹង​ចង​ភ្ជាប់​រហូត​ដល់​សេចក្តី​ស្លាប់​មកបំបែក។​(ម៉ាថាយ១៩:៦)ពាក្យ​ថា “ទោះ​បី​ល្អ​ជាង​នេះ ទោះ​បី​អាក្រក់​ជាង​នេះ ទោះ​បី​មាន​ជាង​នេះ ទោះ​បី​ក្រជាង​នេះ ​ទោះ​បី​ឈឺ​និង​ជា” នោះ​បើ​គិត​ពី​ឱកាស​វិញ វា​មិន​មែន​ស្រួល​ក្នុង​កា​រ​ធ្វើ​តាម​សម្បថ​ឡើយ។ កាលៈទេសៈ​ប្រហែល​ជា​ប្តូរ​ហើយ​ប្តី​ប្រពន្ធ​ក៏​អញ្ជឹង​ដែរ។ ការ​រៀប​អាពាហ៍​ពិពាហ៍​គឺពិបាក​នឹង​ល្អ​បំ​ផុត បើ​ចង​ការ​កែប្រែ​កា​រ​មិន​យល់​ស្រប​គ្នា និង​ការ​ពិបាក។ ពេល​គ្មាន​អ្នក​ណា​ត្រូវ​រស់​នៅ​ក្នុង​ទំនាក់ទំនង ដែល​មាន​ការ​ប្រមាថ​នឹង​​គ្រោះ​ថ្នាក់ នោះ​ការ​ទទួលយក​ភាព​លំបាក​នៃ​ភាព​ក្រខ្សត់ ភាព​ហត់​នឿយ និង​ការ​ខកចិត្ត អាច​នាំ​ទៅ​ដល់​សុភមង្គល។ សម្បថអាពាហ៍​ពិពាហ៍​ជា​កាតព្វ​កិច្ច​ ដែល​ចង​ភ្ជាប់​មួយ​ដែលតម្រូវ​ឲ្យ​ស្រលាញ់ លើក​កិត្តិយស និង​ថ្នាក់​ថ្នម​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​ អស់​មួយ​ជីវិត​ ពីព្រោះ​ព្រះយេស៊ូ​បា​ន​ឱ្យ​យើង​ធ្វើ​ដូច្នោះ។ ដូច​ពាក្យ​មិត្ត​ខ្ញុំម្នាក់​និយាយ​ថា“ នេះ​ជា​សម្បថ​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​ស្មោះ​ត្រង់​ទៅ ​ទោះ​បី​ពេល​យើង​មិន​ចង់​ធ្វើ​តាម​សម្បថ​យើង។” —David Roper

Read article