មួករបស់ឪពុកខ្ញុំ

នៅ​ក្នុ​ងកា​រ​ប្រកួត​កីឡា​អូឡាំពិក​ មាន​សោក​នាដ​កម្ម​មួយ​កើត​ឡើង។ ពិធី​បើក​ការ​ប្រកួត​កីឡា​អូឡាំពិក​នា​រដូវ​ក្តៅ​ឆ្នាំ​១៩៩២​នៅ​ក្នុង​ទីក្រុង​បា​សេ​ឡូណា។ ក្រុម​កីឡា​របស់​ប្រទេស​នីមួយ​ៗ​បាន​ដើរ​ជា​ក្បួន​ចូល​ក្នុង​ពហុ​កីឡា​ដ្ឋាន ដែល​មាន​អ្នក​អប​អរ​ចំនួន​៦៥០០០នាក់។ តែ​នៅ​ជ្រុង​មួយ​នៃ​ពហុ​កីឡា​ដ្ឋាន មាន​ការ​រន្ធត់​និង​​ក្រៀម​ក្រំ​កើត​ឡើង ខណៈ​ពេល​លោក​ភីតធ័រ​ កាណុហ្វ ជា​បិតា​អ្នក​ហែល​ទឹក​ប្រចាំ​សហរដ្ឋ​អាមេរិក​បាន​​ដួល​ស្លាប់ ដោយ​សារ​ជំងឺ​គាំង​បេះ​ដូង។ ៥​ថ្ងៃ​ក្រោយ​មក លោក​រ៉ូន​បាន​បង្ហាញ​មុខ​ ក្នុង​ការ​ប្រកួត​ដោយ​ពាក់​មួក​ឪពុក​របស់​គាត់ ដែល​គាត់​បាន​ទុក​វា​មួយ​ឡែក​មុន​ពេល​ប្រកួត​ចាប់​ផ្តើម។ ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​គាត់​ធ្វើ​ដូច្នេះ​? វា​ជា​ការ​ដឹង​គុណ​របស់​អ្នក​ហែល​ទឹក​ចំពោះ​ឪ​ពុក​គាត់ ដែល​គាត់​រាប់​ថា​ជា​មិត្ត​ដ៏​ល្អ​ម្នាក់។ មួក​នោះ​ពាក់​លើ​ក្បាល​ឪពុក​គាត់ ពេល​ទៅ​ស្ទួច​ត្រី និង​ធ្វើ​អ្វី​ផ្សេង​ទៀត​ជា​មួយ​គ្នា។ ការពាក់មួកបង្ហាញ​ថា គាត់​គោរព​ចំពោះ​ឪពុក​ដែល​នៅ​ក្បែរ លើក​ទឹក​ចិត្ត និង​ណែនាំ​គាត់។ ពេល​លោក​រ៉ូន​មុជ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទឹក គាត់​មិន​បាច់​មាន​វត្ត​មាន​ឪពុក​ឡើយ តែ​គាត់​ចង​ចាំ​ទុក​ក្នុង​ចិត្ត។ នៅ​ក្នុង​​ថ្ងៃ​​បុណ្យ​ដឹង​គុណ​ឪពុក មាន​របៀប​ជា​ច្រើន​យើង​គោរព​ឪពុក ដូច​ព្រះ​គម្ពីរ​មាន​បង្គាប់​យើង​ស្រាប់​ហើយ​(អេភេសូរ ៦:២)។ មាន​របៀប​មួយ​យើង​អាច​គោរព​គាត់ ទោះ​ជា​គាត់​លែង​នៅ​ជា​មួយ​យើង​ក៏​ដោយ គឺ​យើង​ត្រូវ​ផ្តល់​តម្លៃ​នូវ​អ្វី​ដែល​គាត់​បាន​បង្រៀន​យើង។ តើ​អ្នក​អាច​ធ្វើ​អ្វី​នៅ​ថ្ងៃ​នេះ​បង្ហាញ​ថា​អ្នក​គោរព​លោក​ឪពុក ដូច​ដែល​ព្រះ​គម្ពីរ​បាន​បង្គាប់​មក? Dave Branon

Read article
ផ្តោតការយកចិត្តទុកដាក់

ខ្ញុំ​ចូល​ចិត្ត​លែង​វាយ​កូន​ហ្គោល ដូច្នេះ យូរ​ៗ​ម្តង​ ខ្ញុំ​មើល​វីដេអូ​គេ​បង្រៀន​ពីរ​បៀប​លេង។ ទោះ​ជា​យ៉ាង​ក៏​ដោយ មាន​វីដេអូ​មួយ ពេល​មើល​ទៅ​ខ្ញុំ​អត់​សប្បាយ​ចិត្ត​សោះ​ លោក​គ្រូ​បង្រៀន​បង្ហាញ​ពី​របៀប​វាយ​ដែល​មាន​៨ចំនុច និង​មាន​ចំនុច​តូច​ៗ​ផេ្សង​ទៀត។ គេ​បង្រៀន​ច្រើ​នពេក​ហើយ។ ទោះ​ជា​ខ្ញុំ​មិន​មែន​ជា​អ្នក​លេង​ល្អ​ក៏​ដោយ តែ​ក្រោយ​ពេល​លេង​ច្រើន​ឆ្នាំ​មក​ខ្ញុំ​ដឹង​ថា៖ មុន​ពេល​អ្នក​វាយ បើ​អ្នក​គិត​ច្រើន​ពេក អ្នក​ទំនង​ជា​វាយ​មិន​សូវ​ចំគោល​ដៅ​ល្អ​ទេ។ អ្នក​ត្រូវ​តែ​បង្រួម​គំនិត​អោយ​តូច ហើយ​វាយ​អោយ​ចំ​គោល​ដៅ​ចង់​បាន ដោយ​សម្លឹង​មើល​កូន​បាល់។ គ្រូ​បង្វឹក​ភាគ​ច្រើន​វាយ​ចំ​គោលដៅ​បាន​ល្អ។ នៅ​ក្នុង​កីឡា​វាយ​កូន​ហ្គោល និង​ជីវិ​ត​យើង យើង​ត្រូវ​ផ្តោត​លើ​អ្វី​ដែល​សំខាន់​ជាង​គេ។ នៅ​ក្នុង​គម្ពីរ​ភីលីព​ជំពូក​៣ លោក​ប៉ូល​ពិព៌ណនា​ពីរ​បៀបយើ​ង​ទាក់​ទង​ជា​មួយគ្រិស្ត​បរិស័ទ។ យើង​គួរ​ផ្តោត​លើ​អ្វី​ដែល​សំខាន់​ជាង​រឿង​កំប៉ិក​កំប៉ុក។ លោក​ប៉ូល​មា​នប្រសាសន៍​ថា៖ «តែ​មាន​សេចក្តី​មួយ​នេះ​គឺ​ថា ខ្ញុំ​បំភ្លេច​សេចក្តី​ទាំង​ប៉ុន្មាន​ដែល​កន្លង​ទៅ​ហើយ ក៏​ខំ​មមុល​ឈោង​ទៅ​ឯ​សេចក្តី​ខាង​មុខ​ទៀត ទាំង​រត់​ដំរង់​ទៅ​ឯ​ទី​ដើម្បី​អោយ​បាន​រង្វាន់​នៃ​ការ​ងារ​ដ៏​ខ្ពស់​របស់​ព្រះ​ក្នុ​ងព្រះ​គ្រីស្ទ​យេស៊ូវ»។(ភីលីព ៣:១៣-១៤)។ «មាន​សេចក្តី​តែ​មួយ»។ នៅក្នុង​ពិភព​លោក​ពេញ​ដោយ​ការ​អាក្រក់​នេះ ជា​ការ​សំខាន់​ណាស់​សម្រាប់​កូន​ព្រះ​អង្គ​គ្រប់​រូប​ផ្តោត​ការ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់ ហើយ​គ្មាន​អ្វី​ដែល​យើង​គួរ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​ជាង​ព្រះ​យេស៊ូ​គ្រិស្ត​នោះ​ឡើ​យ។ តើ​ទ្រង់​សំខាន់​សម្រាប់​អ្នក​ដែរ​ឬទេ? Bill Crowder

Read article
ទ្រព្យសម្បត្តិដ៏ពិតប្រាកដ

ប្រាក់​ជា​អំណាច​មួយ​ ។ យើង​ខំ​ធ្វើ​ការ​រក​ប្រាក់ សន្សំ​ប្រាក់ ចំណាយ​ប្រាក់ និង​ប្រើ​វា​បំពេញ​សេចក្តី​ត្រូវ​ការ​នៅ​ផែន​ដី​នេះ រួច​យើង​ប្រាថ្នា​ចង់​បាន​ ហើយ​ចង់​បាន​ទៀត​មិន​ចេះ​ចប់។ ព្រះ​យេស៊ូ​បង្រៀន​យើង​អោយ​យល់​ដឹង​ ពី​ប្រាក់​ជាង​រឿង​អ្វី​ផ្សេង​ទៀត។ នោះ​យើង​នឹង​ដឹង​ថា ទ្រង់​មិន​បាន​ស្វែង​រក​ប្រាក់​ដើម្បី​ប្រយោជន៍​ខ្លួន​ឯង​ឡើយ។ ច្បាស់​ណាស់​ថា ទ្រង់​មិន​បាន​បង្រៀន​ដើម្បី​រក​ប្រាក់​ដាក់​ហោ​ប៉ៅ​ទ្រង់​ឡើយ។ ព្រះ​យេស៊ូ​ព្រមាន​ថា ការ​ទុក​ចិត្ត​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ និង​​ប្រើ​វា​ដើម្បី​អំណាច​ខ្លួន​ឯង នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​រាំង​ស្ទះ​ការ​អភិវឌ្ឍន៍​ខាង​វិញ្ញណ​ជាង​អ្វី​ផ្សេង​ទៀត។ ព្រះ​យេស៊ូ​និទាន​រឿង​អំពី​«អ្នក​មាន​ឆោត​ល្ងង់​ម្នាក់» ហើយ​ទ្រង់​អោយ​គេ​ស្វែង​រក​សម្បត្តិ​សួគ៌​វិញ (លូកា ១២:១៣-២១) ដោយ​បញ្ជាក់​ថា ទ្រង់​អោយ​និយម​ន័យ​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​ច្រើ​ន​ជាង​យើង​គិត​ដល់។ តើ​សម្បត្តិ​សួគ៌​មាន​ន័យ​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច? លោក​ប៉ូល​ប្រាប់​ថា កុំ​អោយ​អ្នក​នៅ​លោកីយ៍​នេះ​អួត​ពី​ទ្រព្យ​គេ ដែល​មិន​ទៀង​នោះ​ឡើយ (១ធីម៉ូថេ ៦:១៧) តែ​ចូរ​បង្គាប់​អោយ​គេ​ធ្វើ​គុណ និង​ការ​ល្អ​ជា​បរិបូរ ព្រម​ទាំង​ចែក​ទាន​ដោយ​សទ្ធា ហើយ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​នឹង​ជួយ​គេ​ផង (១ធីម៉ូថេ ៦:១៨)។ តើ​គួ​រអោយ​ចាប់​អារម្មណ៍​ទេ? ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​វាល់​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​យើង​ ដោយ​គុណភាព​នៃ​ជីវិត និង​ការ​ចែក​ទាន​របស់​យើង​ ដើម្បី​អោយ​ពរ​ដល់​អ្នក​ដទៃ មិន​មែន​ដោយ​បទ​ដ្ឋាន​នៃហិរញ្ញ​វត្ថុ​យើង​ឡើយ តែ​ជា​ដំបូន្មាន​ដ៏ល្អ​សម្រាប់​អ្នក​ណា​ដែល​គិត​ថា សន្តិសុខ និង កេរ្តិ៍​ឈ្មោះ​យើង​ផ្សា​ភ្ជាប់​ជា​មួយ​នឹង​គណនី​ធនាគារ​យើង ។ Joe Stowell

Read article
យើងបានសង្រ្គោះហើយ

ក្រោយ​ពី​ការ​រញ្ជួយ​ដី ​ដែល​បាន​បំផ្លិច​បំផ្លាញ​ប្រទេស​ហៃទី​ បានបញ្ចប់​កាលពី​ខែ​មករា​ឆ្នាំ​២០១០ ទិដ្ឋ​ភាព​នៃ​ការ​បំផ្លិច​បំផ្លាញ និង​ចំនួន​មនុស្ស​បាត់​បង់​ជីវិត ត្រូវ​បាន​ស្តែង​ចេញ​ពី​ការ​ទាញ​មនុស្ស​ទាំង​រស់ ពី​កំទេច​ថ្ម ទោះ​បី​ជា​អ្វី​ៗ​ហាក់​បី​ដូច​ជា​គ្មាន​សង្ឃឹម​ក្តី។ ជំនួយ​លាយ​នឹង​ទឹក​ភ្នែក​បាន​សម្តែង​ពី​ការ​ដឹង​គុណ​យ៉ាង​ជ្រាល​​ជ្រៅ អស់​អ្នក​ដែល​ធ្វើ​ការ​២៤​ម៉ោង ទោះ​ជា​ត្រូវ​ប្រថុយ​ជីវិត​ខ្លួ​នឯង​ក៏ដោយ គឺ​ធ្វើ​យ៉ាង​ណា​ផ្តល់​ឱកាស​ អោយអ្ន​កដ​ទៃមា​ន​ឱកាស​​រស់​រាន​មាន​ជីវិត។ តើ​អ្នក​គិត​យ៉ាង​ណា បើ​វា​កើត​ឡើង​ចំពោះ​រូប​អ្ន​កផ្ទាល់? តើ​មាន​គេ​ធ្លាប់​ជួយ​សង្រ្គោះ​អ្នក​ដែរ​ឬ​ទេ? នៅ​ក្នុង​គម្ពី​រកូល៉ុស ជំពូក១ លោក​ប៉ូល​បាន​សរសេរ​ទៅ​កាន់​អ្ន​កជឿ​ព្រះ​យេស៊ូគ្រិស្ត ហើយ​ពួក​គេ​រស់​នៅ​ដោយ​បង្ហាញ​ពី​ភ័ស្តុតាង​នៃ​ជំនឿ​របស់​ពួក​គេ។ គាត់​បាន​អធិស្ឋាន​អោយ​ពួក​គេ​ស្គាល់​បំណង​ព្រះ​ហប្ញទ័យ​ព្រះ​ជាម្ចាស់ និង​​ផ្គាប់​ព្រះ​ទ័យ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់ បន្ទាប់​មក​លោក​ប៉ូល​បាន​ប្រើ​រូបភាព​ដ៏​មាន​អំណាច​មួយ​ក្នុង​ការ​ពិព៌ណនានូ​វ​អ្វី ដែល​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​បាន​ធ្វើ​សម្រា​ប់​ពួក​គេ «ទ្រង់​បាន​ប្រោស​យើង​រួច​ពី​អំណាច​នៃសេចក្តី​ងងឹត ហើយ​ផ្លាស់​យើង​មក​ក្នុង​នគរ​របស់​ព្រះ​រាជ​បុត្រា​ស្ងួន​ភ្ងា​នៃ​ទ្រង់។ យើង​រាល់​គ្នា​បាន​សេចក្តី​ប្រោស​លោះ​ក្នុ​ងព្រះ​រាជ​បុត្រា​នោះ គឺ​ជាសេ​ចក្តី​ផ្តាច់​បាប ដោយ​សារ​ព្រះ​លោហិត​ទ្រង់» (កូល៉ុស ១:១៣-១៤)។ ដោយសារ​លោហិត​ព្រះ​គ្រិស្ត យើង​បាន​សង្រ្គោះ! ទ្រង់​បាន​រំដោះ​យើង​ពី​គ្រោះ​ថ្នាក់ ដាក់​យើង​នៅ​​កន្លែង​មាន​សុវត្ថិភាព រំដោះ​​ពី​អំណាច​អារក្ស ស្ថិត​ក្រោ​ម​អំណាច​ទ្រង់​វិញ និង ពី​សេចក្តី​ស្លាប់​នំា​ទៅ​រក​ជីវិត។ បើ​មនុស្ស​ទាំង​អស់​គិត​ពី​សេចក្តី​សង្រ្គោះ​របស់​ទ្រង់​ ពិត​ជា​មាន​តម្លៃ​ណាស់ កាល​ណា​យើង​ចេះ​អរ​ព្រះ​គុណ​ដល់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ដែល​បាន​ផ្តល់​ព្រះគុណ និង​ព្រះ​ចេស្តា​មក​យើង ។ David McCasland

Read article
តើខ្ញុំត្រូវអានគម្ពីរលេវីវិន័យដែរ

តើ​ខ្ញុំ​ត្រូវ​តែ​អាន​គម្ពីរ​លេវីវិន័យ​ដែរ​ឬ​ទេ? នាយក​ប្រតិ​បត្តិ​វ័យ​ក្មេង​ម្នាក់​សួរ​ខ្ញុំ​នូវ​សំណួរ​នេះ​ ចេញ​ពី​ចិត្ត ខណៈ​ពេល​ពួក​យើង​ពិភាក្សា​គ្នា​ អំពី​តម្លៃ​នៃ​ការ​ចំណាយ​ពេល​អាន​ព្រះ​គម្ពីរ។ គាត់​មាន​ប្រសាសន៍​ថា៖ «គម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់​ពិបាក​អាន​ និង​គួរ​អោយ​ធុញ​ទ្រាន់​ណាស់»។ មាន​​គ្រិស្ត​បរិស័ទ​ជាច្រើន​ក៏​មាន​អារម្មណ៍​បែប​នេះ​ដែរ។ តាម​ពិត​ទៅ គម្ពីរ​សញ្ញាចាស់​រួម​ទាំង​គម្ពីរ​លេវីវិន័យ​ផងដែរ បាន​ប្រាប់​យើង​ពី​ពង្សា​វតា ពិសេស​ផ្ទុយ​ពី​អ្វី​ដែល​មាន​ក្នុង​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី។ តែ​លោក​អេសាយ​ដាស់​តឿន​យើង​ អោយ​ស្វែង​រក​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់ (អេសាយ ៥៥:៦) ហើយ​លោក​ក៏​បាន​សន្យា​ថា ព្រះ​បន្ទូល​ព្រះ​ជាម្ចាស់​នឹង​សំរេច​ តាម​សេចក្តី​ប៉​ង​ប្រាថ្នា​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់(ខ១១) ហើយ​មាន​ប្រយោជន៍​សម្រាប់​បង្រៀន ការ​រំព្ញក​អោយ​ដឹង​ខ្លួន និង​ការ​ប្រដៅ​ដំរង់ (២ធីម៉ូថេ ៣:១៦)។ ព្រះ​បន្ទូល​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​មិន​ដែល​វិល​មក​វិញ​ ឥត​កើត​ផល​នោះ​ឡើយ(អេសាយ ៥៥:៨-១១) តែ​ជួន​កាល​ព្រះ​បន្ទូល​មិន​ទាន់​កើត​ផល ដរាប​ណា​ចូល​មក​ក្នុង​ចិត្ត​យើង ពេល​យើង​ត្រូវ​ការ។ ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​នឹង​ប្រើ​សេចក្តី​ពិត ដែល​យើង​ចង​ចាំ​ពី​ការ​អាន​ព្រះ​បន្ទូល ហើយ​ទ្រង់​នឹង​ជួយ​អោយ​យើង​យក​ទៅ​អនុវត្ត​ចំ​ពេល​ត្រូវ​ការ។ ឧទាហរណ៍ គម្ពីរ​លេវីវិន័យ ១៩:១០-១១ និយាយ​អំពី​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​ក្នុង​មុខជំ​នួញ និង​ការ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​ដល់​ទុគ៌ត​ជន។ ព្រះ​វិញ្ញាណ​អាច​ក្រើន​រំព្ញក​យើង​អំពី​គំនិត​ទាំង​អស់​នេះ យើង​នឹ​ង​ចេះ​ប្រើ​ព្រះ​បន្ទូល​នេះ បើ​យើង​ចំណាយ​ពេល​អាន​ព្រះ​បន្ទូល​ព្រះ។ ការ​​អាន​​ព្រះ​បន្ទូល​ផ្លាស់​ប្តូរ​គំនិត​យើង​អោយ​ចេះ​រក្សា​ទុក​ព្រះ​បន្ទូល ហើយ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​នឹង​ធ្វើ​ការ។ នេះ​ជា​ហេតុ​ផល​ល្អ​ជាង​គេ​ សម្រា​ប់​អោយ​យើង​អាន​គម្ពីរ​លេវីវិន័យ និង​​គម្ពីរ​៦៥​កណ្ឌ​ទៀត Randy Kilgore ។

Read article
នៅក្រោមបង្គាប់របស់ព្រះជាម្ចាស់

គ្រប់​ឪពុក​ម្តាយ​ទាំង​អស់ ដឹង​ពី​ភាព​ខុស​គ្នា​រវាង​ច្បាប់​ទម្លាប់​តាក់​តែង​ឡើង​មាន​គោល​បំណង​សម្រាប់​ប្រយោជ​ន៍​ឪពុក​ម្តាយ និង​ប្រយោជន៍​របស់​កូន។ ចំពោះ​បញ្ញត្ត​របស់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​វិញ​បែង​ចែក​តាម​របៀប​ដូច​ខាង​​ក្រោម​នេះ។ ព្រះ​អាទិករ​ឈ្វេង​យល់​អំពី​របៀប​ប្រព្រឹត្ត​ទៅ​នៃ​សង្គម​នី​មួយ​ៗ​។ យើង​ចាប់​ផ្តើម​ពិនិត្យ​មើល​បញ្ញត្ត​១០​ប្រការ​ជា​មុន​សិន។ ច្បាប់​នេះ​តាក់​តែង​ឡើង​សម្រាប់​ប្រយោជន៍​របស់​យើង។ ព្រះ​យេស៊ូ​គូស​បញ្ជាក់​ពី​គោល​ការណ៍​នេះ ដោយ​មាន​បន្ទូល​ថា៖ «ថ្ងៃ​ឈប់​សម្រា​ក​បាន​តាំង​សម្រាប់​អោយ​មនុស្ស មិន​មែន​ជា​មនុស្ស​សម្រាប់​ថ្ងៃ​ឈប់​សម្រា​ក​ទេ» (ម៉ាកុស ២:២៧)។ ព្រះ​គម្ពីរ​ជា​សៀវ​ភៅ​ដែល​ជាក់​លាក់​ជាង​គេ។ ព្រោះ​វា​អាច​ប៉ាន់​ប្រមាណ​ថា មនុស្ស​លោក​ត្រូវ​រង​ការ​ល្បួង​លោភ​ចង់​បាន​ទ្រព្យ​អ្ន​ក​ដទៃ​ ត្រូវ​ធ្វើ​ការ​ដោយ​លំបាក បញ្ចេញ​កំហឹង​ដាក់​មនុស្ស​ធ្វើ​ខុសនឹ​ងខ្លួន។ ហើយ​មនុស្ស​លោក​នឹង​បង្ក​ភាព​គ្មាន​សណ្តាប់​ធ្នាប់​ដល់​កន្លែង​ណា​គេ​ទៅ​ដល់។ បញ្ញត្ត​នីមួយ​ៗ​នៅ​ក្នុង​បញ្ញត្ត​ដប់​ប្រការ​ជា​ខែល​ការពារ​អោយ​មាន​សណ្តាប់​ធ្នាប់​។ យើង​អាច​បដិសេធ​ថា​ទេ ចំពោះ​អំពើ​បាប​ទាំង​ឡាយ​បាន។ បើ​ធ្វើ​ដូច្នេះ​មែន យើង​ជៀស​វាង​បាន​ការ​ឈឺចាប់​ណា​មួយ។ បញ្ញត្ត​ដប់​ប្រការ​ត្បាញ​ជីវិត​មនុស្ស​រស់​នៅ​លើ​ផែនដី​អោយ​កាន់​តែមា​ន​ន័យ ផ្គុំ​គ្នា​បាន​ជា​រចនា​សម្ព័ន្ធ​ពេញ​លេញ ជា​ប្រយោជន៍​អោយ​យើង​រស់​នៅ​ប្រកប​ដោយ​សុខ​ស​ន្តិភាព និង​មាន​សុខភាព​ល្អ​ក្រោម​បង្គាប់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់ ។ Philip Yancey

Read article