នៅតែរក្សាព្រះបន្ទូលសន្យា

នៅតំបន់​មជ្ឈិ​មបូ​ព៌ាស​ម័យ​បុរាណ កិច្ច​ព្រម​ព្រៀង​​រវាង​អ្នក​ធំ​(ចៅហ្វាយ ឬស្តេច) និង​អ្នក​តូច​(អ្នក​នៅក្រោ​មប​ង្គាប់) ត្រូវ​បាន​ហៅ​ថា កិច្ច​ព្រម​ព្រៀង​រប​ស់​អ្នក​ធំ។ កិច្ច​ព្រម​​ព្រៀង​នោះត្រូ​វបា​ន​អ​នុមតិ ក្នុង​ពិធី​បុ​ណ្យ​មួ​យ ដែល​តម្រូ​វ​ឲ្យមា​ន​ការបូ​ជាស​ត្វ ហើយ​ពូស​សត្វ​នោះ​ជា​ពីរ​ចំណែក​ស្មើគ្នា​។ បន្ទាប់​មក គេ​តម្រៀ​ប​អវ​យវៈ​រ​បស់​ស​ត្វនោះ​នៅ​លើដី ជាពី​រ​ជួរ ដើម្បី​បង្កើត​ជា​ផ្លូវ​ដើរ នៅច​ន្លោះ​អ្នក​ទាំ​ង​ពី​រ។ រួច​អ្នក​ធំ​ក៏​ដើរ​កាត់​តា​មផ្លូ​វ​នោះ ទាំង​ប្រកាស់​ជា​សាធារណៈ​ថា គាត់​នឹង​កាន់​តាម​កិ​ច្ច​ព្រម​ព្រៀង​នោះ​ ហើយបើ​គា​ត់​ធ្វើ​ខុស​នឹ​ងកិ​ច្ចព្រ​មព្រៀ​ង​នោះ សូម​ឲ្យ​គាត់​ស្លាប់​ដូចស​ត្វ​ដែ​លគេ​​បាន​បូជា​នោះដែរ។​ ពេល​ដែល​លោ​ក​អ័​ប្រាហំា​បា​នទូល​សូម​ឲ្យ​​ព្រះ​អម្ចាស់ ផ្តល់​ការ​ធានា​ចំ​ពោះ​ព្រះ​បន្ទូល​សន្យារ​បស់​ព្រះ​អ​ង្គ ព្រះអ​ង្គ​ក៏បា​ន​ប្រើ​និមិត្ត​សញ្ញានៃ​កិ​ច្ច​ព្រម​ព្រៀង​រ​បស់អ្ន​ក​ធំ តាម​វប្ប​ធម៌​របស់​សម័យ​នោះ​ ដើម្បី​ប​ញ្ជាក់​​ថា ព្រះអ​ង្គ​នឹងស​ម្រេច​​តា​​ម​ព្រះបន្ទូល​សន្យា​របស់​ព្រះអ​ង្គ​(លោកុប្បត្តិ ១៥)។ ពេលដែល​គា​ត់ឃើ​ញ​គុក​ភ្លើង​ហុយ​ផ្សែង និងច​ន្លុះឆេះ​ហោះកា​ត់​តា​មច​ន្លោះនៃ​ដុំ​សា​ច់ ដែល​បាន​តម្រៀប​​​​ជាពី​រ​ជួ​រនោះ គាត់ក៏​បាន​ដឹ​ង​ថា ព្រះអ​ង្គកំ​ពុ​ងប្រកាស​ថា ព្រះ​អង្គ​នឹងកា​ន់តា​ម​សេចក្តី​សញ្ញា​នោះមែ​ន​។​ សេចក្តី​សញ្ញាដែ​ល​ព្រះ​បានតាំង​ជាមួ​យ​លោកអ័​ប្រាហាំ និង​ការ​ធានារ​បស់​ព្រះអ​ង្គ ចំពោះសេ​ចក្តី​សញ្ញានោះ​ បាន​បន្ត​ម​ក​ដល់​អ្ន​ក​ដើ​រ​តា​មព្រះ​គ្រីស្ទផ​ង​ដែរ។ ហេតុនេះ​ហើ​យ​បា​នជាសាវ័កប៉ុ​ល​បានហៅគ្រី​ស្ទប​រិស័​ទ​ថា កូនរប​ស់​លោក​អ័​ប្រាហាំ​  ម្តង​ហើយ​ម្ត​ង​ទៀត ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពី​រស​ញ្ញា​ថ្មី ដែលគាត់​បាន​និ​ពន្ធ​(រ៉ូម ៤:១១-១៨ កាឡាទី ៣:២៩)។  ពេល​ដែល​យើង​ទ​ទួល​ជឿ​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ ជាព្រះ​សង្រ្គោះ​ នោះយើ​ងបា​ន​តាំង​សញ្ញាជា​មួ​យព្រះ​អ​ម្ចាស់ ដោ​យ​ព្រះអម្ចាស់​ជា​អ្នក​គោរព​តាម​សេចក្តីស​ញ្ញានៃ​សេ​ច​ក្តីជំ​នឿ​រប​ស់​យើង​(យ៉ូហាន ១០:២៨-២៩)។ ដោយ​សារ​ព្រះ​ជា​អ្ន​ករ​ក្សាសេ​ចក្តីស​ង្រ្គោះរ​បស់​យើង នោះយើ​ងអា​ច​ទុ​ក​ចិត្ត​ព្រះ​អង្គ ដោយ​ថ្វាយ​ជីវិ​ត​ដា​ច់ដ​ល់​ព្រះ​អង្គ។-Randy Kilgore  

Read article
ការរត់ដល់ទី

ពេល​ដែល​លោ​កចេហ្វ(Jeff) បាន​ដឹង​ថា​ សុខ​ភាព​រប​ស់ម្តា​យ​គាត់​កំពុ​ងតែ​មា​ន​ការ​ចុះខ្សោយ​យ៉ាង​ឆា​ប់​រហ័ស គាត់​ក៏​បាន​ប្រ​ញាប់​ជិះយ​ន្តហោះ​ ទៅនៅ​ក្បែ​រម្តាយ​​គាត់។ គាត់បាន​អង្គុ​យ​នៅ​ក្បែ​រ​ចំហៀ​ង​គ្រែ ដោយកា​ន់​ដៃម្តា​យ​គា​ត់ ដោយ​ច្រៀង​ច​ម្រៀង​ទំនុក​ដំ​កើង លើក​ទឹកចិ​ត្ត និងប​ង្ហា​ញ​សេច​ក្តី​ស្រ​ឡាញ់​ចំពោះ​អ្នក​ម្តាយ​។​ ម្តាយគា​ត់ក៏​បា​ន​លាចា​កលោ​ក​ទៅ​ ហើយនៅ​ក្នុង​ពី​ធី​បុ​ណ្យ​សព មាន​មនុ​ស្ស​ជា​ច្រើ​នបាន​ប្រា​ប់លោ​ក​ចេហ្វថា ម្តាយរ​បស់​គាត់​​ជា​ព្រះពរ ​ដែលម​ក​ពី​ព្រះ​។ ម្តាយ​គាត់​មា​ន​អំ​ណោយ​ទាន​ ក្នុង​កា​រ​បង្រៀ​ន​ព្រះ​គ​ម្ពី​រ ប្រឹក្សាផ្លូ​វ​ចិត្ត​ដ​ល់​អ្ន​ក​ដទៃ ហើយដឹ​ក​នាំ​ក្រុ​ម​អ​ធិស្ឋាន។ កិច្ចកា​រទាំ​ង​នេះ​ ជាផ្នែ​កដ៏​សំខាន់​​នៃ​ការ​បម្រើ​ព្រះ​គ្រី​ស្ទ រហូត​​ជិ​ត​ដល់​​ចុ​ង​​ប​ញ្ចប់​នៃ​ជីវិតគា​ត់។​ គាត់​បាន​បញ្ចប់​ការ​រត់​ប្រ​ណាំង បានយ៉ា​ង​ល្អ ​ថ្វាយព្រះ​គ្រី​ស្ទ។​ ដើម្បីជា​កា​រ​គោ​រព​ចំ​ពោះ​ជីវិ​ត​រ​បស់​ម្តា​យ​គា​ត់ លោក​ចេហ្វបានចូ​ល​រួ​ម​ ក្នុង​ការ​រ​ត់ប្រ​ណាំង​ម៉ារ៉ា​តុ​ន ចម្ងាយ​៤៥​គីឡូ​ម៉ែត្រ។ ក្នុងអំ​ឡុង​ពេល​នៃ​កា​ររ​ត់ប្រ​ណាំ​ង​នេះ គាត់​បាន​អរ​ព្រះ​គុ​ណ​ព្រះ ​ដែល​បាន​ប្រទា​​នជី​វិ​តឲ្យម្តា​យគា​ត់​ ហើយបា​ន​កា​ន់​ទុក្ខ​ចំពោះ​ការ​បាត់​បង់​ម្តាយគា​ត់។ ពេល​គាត់​រត់​ដល់​ទី​ លោក​ចេហ្វ​ក៏បា​ន​ចង្អុល​ទៅលើមេ​ឃ។​ គា​ត់ថា​  គាត់កំ​ពុង​ច​ង្អុ​ល​ទៅ  “កន្លែង​ដែល​ម្តា​យ​គាត់កំពុងរ​ស់​នៅ​”។  ម្តាយរ​ប​ស់គា​ត់បា​ន​ថ្វា​យ​ព្រះកិត្តិនា​មដ​ល់​ព្រះ​គ្រី​ស្ទ ដល់ទី​បញ្ច​ប់ ដែ​លកា​រ​នេះបា​នរំ​ឭ​ក​គាត់ អំពី​ពាក្យ​រ​ប​ស់សា​វ័ក​ប៉ុល ដែល​បាន​មានប្រ​សា​សន៍​ថា “ខ្ញុំ​បាន​តយុទ្ធ​យ៉ាង​ល្អ ខ្ញុំ​បាន​រត់​ប្រណាំង​ជា​ស្រេច ខ្ញុំ​បាន​រក្សា​សេចក្តី​ជំនឿ​ទៅ​ហើយ ពី​នេះ​ទៅ​មុខ នឹង​មាន​មកុដ​នៃ​សេចក្តី​សុចរិត បំរុង​ទុក​ឲ្យ​ខ្ញុំ ដែល​ព្រះអម្ចាស់​ដ៏​ជា​ចៅក្រម​សុចរិត ទ្រង់​នឹង​ប្រទាន​មក​ខ្ញុំ​នៅ​ថ្ងៃ​នោះ”(២ធីម៉ូថេ ៤:៧-៨)។ យើង​កំពុ​ងតែ​ចូ​ល​រួម នៅក្នុង​ “ការ​រត់​ប្រណាំច​ម្ងាយ​ឆ្ងាយ”…

Read article
ប្រភេទមនុស្សដូចខ្ញុំ

ជាច្រើន​ឆ្នាំក​ន្លង​មក ក្នុង​កម្ម​វិធី​ថ្វាយប​ង្គំ​ព្រះ លោក​គ្រូគង្វាល​រេយ ស្តេដមែន(Ray Stedman) បាន​ឈរ​នៅ​ពីក្រោយ​តុអាសនា ហើយក៏​បា​នអា​ន​បទ​គម្ពី​រ​សម្រាប់​ថ្ងៃអាទិត្យ​នោះ ​យ៉ាង​ដូច​នេះ​ថា​ “តើ​មិន​ដឹង​ថា ពួក​មនុស្ស​ទុច្ចរិត​មិន​ដែល​បាន​គ្រង​នគរ​ព្រះ​ទុក​ជា​មរដក​ទេ​ឬ​អី កុំ​ឲ្យ​ច្រឡំ​ឡើយ ដ្បិត​ពួក​មនុស្ស​កំផិត ពួក​ថ្វាយ​បង្គំ​រូប​ព្រះ ពួក​សហាយស្មន់ ពួក​អ្នក​សំរេច​កិច្ច​ដោយ​ខ្លួន​ឯង ពួក​លេង​កូន​ជឹង ពួក​ចោរ ពួក​មនុស្ស​លោភ ពួក​ប្រមឹក ពួក​ត្មះដៀល និង​ពួក​ប្លន់​កំហែង នោះ​មិន​ដែល​បាន​គ្រង​នគរ​ព្រះ​ទុក​ជា​មរដក​ឡើយ ឯ​ពួក​អ្នក​រាល់​គ្នា​ខ្លះ ពី​ដើម​ក៏​ជា​មនុស្ស​យ៉ាង​ដូច្នោះ​ដែរ”(១កូរិនថូស ៦:៩-១១)។ បន្ទាប់​មក គាត់​មើល​មកយើ​ង ដោយ​ទឹក​មុ​ខញ​ញឹម​ទាំង​ឆ្ង​ល់ ហើយ​មាន​ប្រសាសន៍​ថា “ខ្ញុំឆ្ង​ល់ថា ​ក្នុងចំណោម​អ្នក​ទាំង​អ​ស់គ្នា​ មាន​នរណាខ្លះ​ដែ​លមាន​អំពើបា​បណា​មួ​យ​   ក្នុង​ចំណោម​​អំពើ​បាប  ដែល​មានចែ​ង​ក្នុង​ប​ទ​​គម្ពី​រ​​នេះ? បើសិ​នជា​មា​នមែ​ន សូម​ក្រោក​ឈរ”។​ ពេលនោះ មានយុវជនវ័​យ​ក្មេ​ងម្នា​ក់ដែល​គួរ​ឲ្យ​ចាប់​អារម្មណ៍ ដែ​លពីមុន គាត់​មិនដែល​​មក​ព្រះ​វិហារ​ទេ។ ថ្មីៗ​នេះ​ គាត់​បាន​ទទួល​សេចក្តីសង្រ្គោះ ក្នុង​ក​ម្មវី​ធី​ឈោងចាប់ជា​ទ្រង់​ទ្រង់ធំ​រប​ស់លោក​ប៊ីលី ក្រាហាម​(Billy Graham) ហើយ​បាន​មក​ព្រះវិហារ ទាំង​ភ័យ​ញ័រ នៅ​ថ្ងៃ​អាទិត្យ​នោះ ដោយមិ​ន​ដឹ​ងថា​ ខ្លួន​នឹង​រ​ក​បាន​អ្វី​ ពី​កម្ម​វិ​ធី​ថ្វាយ​ប​ង្គំឡើ​យ។ ក្រោយ​មក គាត់​ក៏បាន​ប្រាប់ខ្ញុំ​ថា ​ពេលគា​ត់ឮ​លោ​កគ្រូគង្វាល​សួរ​ដូ​ច​នោះ គាត់ក៏​បា​នមើ​ល​ជុំវិ​ញ​ខ្លួ​នគា​ត់…

Read article
បញ្ហារបស់បេះដូង

បេះដូង​មនុ​ស្ស​យើង​លោ​ត ដោយ​ចង្វាក់៧​០ ទៅ៧​៥ដង​ក្នុង​មួយ​នាទី។ ទោះ​បី​ជា​មធ្យម បេះដូងម​នុ​ស្សមា​នទ​ម្ងន់​៣ខាំ​ក៏ដោយ ក៏បេះ​ដូង​ដែល​មាន​សុខ​ភា​ព​ល្អ អាច​បូមឈាម​៧៥៧០​លីត្រ ឲ្យមា​ន​ចរាចរ​ពេញ​រាង្គ​កា​យ តាមស​រសៃ​ឈាម​ដែល​មាន​ប្រវែង​៩៦៥៦១គីឡូ​ម៉ែត្រ ជា​រៀង​រាល់​ថ្ងៃ​។ ជារៀ​ង​រា​ល់ថ្ងៃ​ ​បេះដូ​ង​មនុស្ស​បង្កើត​ថា​ម​ពល​ដែល​ល្មម​នឹង​ឲ្យ​ឡានមួយ​គ្រឿង​បើ​ក​បាន ៣២​គីឡូ​ម៉ែ​ត្រ ហើយបើ​គិ​ត​ក្នុង​រយៈពេ​ល​មួយ​ជីវិ​តវិ​ញ គឺ​អាច​ឲ្យ​ឡាន​នោះ​បើកបានច​ម្ងាយ ដែល​ស្មើច​ម្ងាយ​ពី​ផែន​ដីទៅ​ស្ថា​​នព្រះច័ន្ទ​ពី​រ​ដង។​ បេះដូ​ង​ដែល​មា​នខុ​សភាព​ល្អ​អាចធ្វើ​កិ​ច្ចកា​រ​ដ៏អ​ស្ចារ្យ​ជាច្រើ​ន។ ផ្ទុយទៅ​វិ​ញ​ បើ​សិ​ន​ជា​បេះ​ដូងរបស់​យើង​លែ​ង​ដំណើរ​កា​រ រូ​បកា​យរ​បស់​យើ​ងទាំ​ង​មូល​នឹ​ង​ស្លាប់។ យើងក៏​អា​ច​និយា​យ​បា​នដូ​ច​គ្នា អំពី “បេះដូ​ងខា​ង​វិញ្ញាណ”។ ក្នុងភាសា​ខ្មែ​រ គេ​បាន​ប្រើ​ពា​ក្យ​បេះដូ​ង សំដៅ​ទៅលើ​​ “ចិត្ត” របស់​មនុស្ស។ ក្នុង​ព្រះគ​ម្ពីរ ពាក្យ ចិត្ត ដំណាង​ឲ្យ​ចំណុច​កណ្តាល​នៃ​អារម្មណ៍ ការ​គិត និង​ហេតុ​ផ​ល​របស់​មនុ​ស្ស​យើង។ ចិត្ត​ជា “ទីបញ្ជា​ការ​កណ្តាល” នៃជី​វិត​យើ​ង។​ ​គឺដូ​ច​ដែ​លមា​ន​សេចក្តីចែ​ង​ថា ​“ចូរ​​រក្សា​​ចិត្ត ដោយ​​អស់​​ពី​ព្យាយាម ដ្បិត​អស់​ទាំង​ផល​នៃ​ជីវិត សុទ្ធ​តែ​ចេញ​ពី​ក្នុង​ចិត្ត​មក”(សុភាសិត ៤:២៣)។ ជាកា​រ​ពិត​​ណាស់ ​យើងពិ​បា​ក​នឹង​អ​នុវ​ត្តតា​ម​ព្រះរាជ​បញ្ចា​ ក្នុង​បទ​គ​ម្ពី​រ​នេះ។​ ក្នុង​ការ​រស់នៅ មាន​ការ​បន្ទា​ន់ជា​ច្រើ​ន​ដែល​ទា​ម​ទាពេ​ល​វេលា​​ កម្លាំង និង​ចំណាប់​អារម្ម​ណ៍ពី​យើ​ង។ ប៉ុន្តែ ​យើង​ហាក់​ដូ​ច​ជាមិ​ន​បាន​គិ​ត​ថា ការ​ស្តាប់​ព្រះ​បន្ទូល​ព្រះ និង​ការ​អនុវ​ត្តតា​មព្រះ​បន្ទូល​ព្រះអ​ង្គ​ជា​កា​រប​ន្ទាន់​ឡើយ។ យើង​ប្រហែ​ល​ជាមិ​ន​បាន​ក​ត់សំ​គាល់…

Read article
តើនរណាជួយឲ្យមានជ័យជម្នះ?

លោក​គ្រីស លែនហ្គិន(Chris Langan) មានកំ​រិត​នៃ​បញ្ញា​ខ្ពស់​ជាង​លោក​អាល់បឺត អាញស្ទាញ(Albert Eintein)។ លោក​ម៉ូសតាហ្វា អ៊ីសមេល(Moustafa Ismail)មាន​សាច់​​ដំ​ដើម​ដៃ​ទំហំ​៧៨ស​ង់​ទីម៉ែ​ត្រ   ហើយអា​ចលើ​ក​ទម្ងន់២៧២​គីឡូ​ក្រាម។  លោក​ប៊ីល​ហ្គេត​មាន​ទ្រ​ព្យ​សម្បត្តិ​ប្រហែល​រា​ប់​ពាន់​លាន​ដុ​ល្លា។ អ្នក​ដែល​មា​ន​សមត្ថ​ភាព​មិ​ន​ធម្មតា ឬ​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​ដែល​ច្រើន​សណ្ឋឹក អាច​ត្រូវ​អារក្ស​ល្បួង ឲ្យមា​ន​មោទនៈ​ភាព​ចំពោះខ្លួ​ន​ឯង​ហួស​ហេតុ​ពេក​។ ប៉ុន្តែ យើង​មិន​ចាំ​បា​ច់​​ត្រូ​វមានភា​ពឆ្លា​ត​វ័យ មានក​ម្លាំង ឬ​ទ្រព្យ​ស​ម្បត្តិ​ដ៏​ច្រើន​ហួស​ប្រមាណ ដើម្បី​ឲ្យ​គេសរសើរ​យើង​ ដោយ​ព្រោះ​ជ័យ​ជម្នះ​រប​​ស់យើង​នោះ​ឡើយ។​  ជ័យ​ជម្នះ​ទាំ​ង​អស់  ទោះតូ​ច​​ឬ​ធំ​ក្តី គឺសុ​ទ្ធ​តែមា​ន​សំណួរ​មួយ​ដូ​ច​គ្នា​គឺ “តើន​រណា​ជាអ្ន​​កជួ​យ​ឲ្យ​មានជ័​យ​ជម្នះ?” ក្នុង​អំឡុ​ងពេ​ល​នៃកា​រជំនុំ​ជ​ម្រះ ព្រះអម្ចាស់​បាន​មា​ន​បន្ទូលមកកា​ន់​ប្រជាជនអ៊ី​ស្រាអែល តាម​រយៈ​លោ​កហោ​រាយេរេមា​ថា “កុំ​បី​ឲ្យ​អ្នក​ប្រាជ្ញ​អួត​ពី​ប្រាជ្ញា​របស់​ខ្លួន​ឡើយ ក៏​កុំ​ឲ្យ​មនុស្ស​ខ្លាំង​ពូកែ​អួត​ពី​កំឡាំង​ខ្លួន ឬ​អ្នក​មាន អួត​ពី​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​របស់​ខ្លួន​ដែរ”(យេរេមា ៩:២៣) ផ្ទុយទៅ​វិញ “ឯ​​អ្នក​ដែល​អួត នោះ​ត្រូវ​ឲ្យ​អួត​តែ​ពី​សេចក្តី​នេះ​វិញ គឺ​ថា​ខ្លួន​មាន​យោបល់ ហើយ​ក៏​ស្គាល់​ដល់​ព្រះអង្គ”​(ខ.២៤)​។​  ព្រះ​ទ្រង់​សព្វ​ព្រះទ័យឲ្យ​រា​ស្រ្តរ​បស់​ព្រះអ​ង្គស​រសើរ​ព្រះ​អង្គ  និងសរសើរភា​ពធំ​ប្រ​សើរ​របស់​ព្រះ​អង្គ លើសពី​អ្វី​ៗ​ទាំ​ង​អស់។ បើសិន​ជា​យើ​ង​សរ​សើរ​បំប៉ោង​ខ្លួ​នឯ​ង នោះយើ​ង​កំ​ពុ​ងតែ​ភ្លេច​ហើ​យ​ថា “គ្រប់​ទាំ​ង​របស់​ដ៏​ល្អ … និង​អស់​ទាំង​អំណោយ​ទាន​ដ៏​គ្រប់​លក្ខណ៍ នោះ​សុទ្ធ​តែ​មក​ពី​ស្ថាន​លើ”(យ៉ាកុប ១:១៧)។​ យក​ល្អយើ​ងគួរ​តែថ្វា​យសិ​រីល្អ​ដល់​ព្រះ​វិញ គឺមិន​មែន​គ្រា​ន់តែ​ដើម្បីកុំ​ឲ្យ​​ចិត្ត​យើង​មាន​អំណួត​ប៉ុណ្ណោះ​ឡើយ តែក៏ដោយសារ​ព្រះអ​ង្គស​ក្តិ​ស​មនឹ​​ងទ​ទួលកា​រស​រសើរ។ ព្រះអ​ង្គ​ជា​ព្រះ ដែល​បាន “​​ធ្វើ​កា​រ​​យ៉ាង​ធំ រក​គិត​មិន​យល់​ជា​ការ​យ៉ាង​អស្ចារ្យ​ឥត​​គណនា​”(យ៉ូប…

Read article
ទឹកភ្នែកនៃការដឹងគុណ

ពេលខ្ញុំ​នឹង​ភ​រិយារ​ប​ស់​ខ្ញុំ បាន​ទៅ​ចូ​ល​រួម​ពិ​ធីលៀ​ង​ព្រះ​អ​ម្ចាស់ គេបា​នអញ្ជើញ​ពួក​ជំនុំ ឲ្យ​ឡើង​ទៅខា​ង​​មុខ ដើម្បី​ទទួ​ល​នំ​ប៉័ង និង​ពែង​ទឹ​ក​ទំពាំងបាយ​ជូរ ពី​គ្រូគ​ង្វាល ឬ​ពួក​ចាស់ទុំ។ ពួក​គេបា​ន​ប្រា​ប់​ពួក​ជំ​នុំ​ម្នា​ក់​ៗ ដោយ​ផ្ទាល់ អំពី​ការ​លះ​ប​ង់ ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បា​នធ្វើ​សម្រាប់​គេម្នាក់​ៗ។​ ពេល​នោះ ខ្ញុំមា​ន​ការ​ប៉ះ​ពាល់​ចិ​ត្តជា​ពិ​សេស នៅក្នុង​ការ​ប្រារព្ធ​ពិធី​នេះ។ ប៉ុន្តែ ជា​ញឹក​ញាប់ យើងអា​ច​ប្រែ​ជា​មានអា​រម្មណ៍​ថា គ្មាន​អ្វីប្លែ​ក ចំពោះ​ពិធី​ដ៏​សំខាន់​នេះ ដោយ​សារ​យើង​គ្រាន់​តែបា​នប្រា​រព្ធ​ធ្វើ​ជាទ​ម្លាប់​ទៅហើ​យ​។​ បន្ទាប់​ពី​យើង​បា​នត្រ​ឡប់ម​ក​កន្លែង​អង្គុ​យ​វិ​ញ​ហើយ ខ្ញុំ​ក៏​បានមើ​ល​អ្ន​កដ​ទៃ​ដើ​រយឺ​ត​ៗ​ទៅខាង​មុខ​វេទិកា​រ យ៉ាង​ស្ងាត់​ស្ងៀ​ម។ គួរឲ្យ​កត់​សំ​គាល់​ណា​ស់ ដែល​​មា​ន​មនុ​ស្ស​ជាច្រើ​ន​​មាន​ទឹ​កភ្នែក​រលីងរ​លោង។​ សម្រា​ប់ខ្ញុំ និង​សម្រាប់​អ្នក​ដទៃ​ទៀ​ត ដែល​ខ្ញុំបានជជែក​ជាមួ​យនៅ​ពេលក្រោ​យម​ក ទឹកភ្នែ​ក​នោះជា​ទឹកភ្នែ​កនៃ​ការ​ដឹង​គុណ​។​ យើងអា​ច​រ​ក​ឃើញ​មូល​ហេតុ​នៃទឹ​កភ្នែ​កនៃ​កា​រ​ដឹង​​គុណ នៅក្នុងមូ​ល​ហេតុ​នៃ​កា​រប្រារព្ធ​ធ្វើ​ពីធី​លៀងព្រះ​អម្ចា​ស់​។​ សាវ័កប៉ុលបានប​ង្រៀន​ពួក​ជំ​នុំ នៅក្រុ​ងកូ​រិ​ន​ថូស អំពី​អត្ថ​​ន័យ​នៃ​ពិ​ធីលៀងព្រះអ​ម្ចាស់ ហើយក៏​បា​ន​និ​យាយ​ស​ង្កត់​ធ្ង​ន់ ដោយ​ប្រើពា​ក្យ​​ដ៏មានអំណាចថា​ ​“ដ្បិត​​រាល់​​​វេ​លា​ណា ដែល​​អ្ន​ក​រាល់​គ្នា​បរិភោគ​នំបុ័ង​នេះ ហើយ​ផឹក​ពី​ពែង​នេះ នោះ​ឈ្មោះ​ថា​សំដែង​ពី​សេចក្តី​សុគត​របស់​ផង​ព្រះអម្ចាស់ ដរាប​ដល់​ទ្រង់​យាង​មក”(១កូរិនថូស ១១:២៦)។ ធាតុផ្សំនៃ​​ពិ​ធីលៀ​ងព្រះ​អ​ម្ចា​ស់ បាន​នាំ​ឲ្យ​យើងគិ​ត​អំ​ពីឈើឆ្កាង និ​ង​ការដែល​ព្រះគ្រី​ស្ទ​លះ​ប​ង់​​ ជួសយើ​ង​រាល់គ្នា ដូចនេះ ពិធីលៀ​ងព្រះ​អ​ម្ចាស់និ​យាយ​អំពី​ព្រះគ្រីស្ទ គឺមិ​នគ្រា​ន់​តែ​ជា​ពិធីបុ​ណ្យរ​បស់​គ្រី​ស្ទប​រិស័ទ​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ​។ គឺនិ​យាយ​អំ​ពីសេចក្តី​ស្រឡាញ់​ ការ​លះ​បង់​ និ​ងឈើ​ឆ្កា​ង​រ​បស់​ព្រះ​អ​ង្គ​ ដែល​សុទ្ធ​តែ​ដើម្បីយើ​ង​រាល់​​គ្នា។​ យើង​មិន​អា​ច​រ​កពា​ក្យ​នឹងថ្លែងឲ្យ​បាន​គ្រ​ប់​គ្រា​ន់…

Read article