ធ្វើឱ្យខ្ញុំទទេរ

ឱកាស​ច្នៃរ​ប្រឌិត​សែន​អាក្រក់ ខ្ញុំ​រអ៊ូ​ពេល​ខ្ញុំ​ចាក់​ប្រដាប់ចំរៀក​ក្រដាស​ចោល។ ខ្ញុំ​បាន​ដើរ​តាម​ដំបូន្មាន​ល្អ​មួយពី​ការ​ច្រៀក​ក្រដាស​ឯកសារ​ផ្ទាល់​ខ្លួន ប៉ុន្តែ ខ្ញុំ​មិន​អាច​ធ្វើប្រដាប់​ចំរៀក​ទទេរ ដោយ​មិន​ធ្វើ​ឱ្យ​មាន​ចំរៀក​ក្រដាស​បាស់​វាល​លើ​កំរាល! ថ្ងៃ​មួយ ពេល​​ខ្ញុំ​ចាក់​ប្រដាប់​ចំរៀ​ក​ក្រដាស​ឱ្យ​ទទេរ ខ្ញុំ​ប្រកែក​ថា​ ខ្ញុំ​គួរ​តែ​ខ្វល់​ ព្រោះ​ថា​វា​គ្រាន់​តែ​ពាក់​កណ្តាល​ពេញ។ ប៉ុន្តែ​ ពេល​ខ្ញុំ​បើក​ថង់​ផ្លា​ស្ទិច​តូច​មួយ​ពី​ខាងលើ​ហើយ​ក្រឡាប់​វា​ចុះ ខ្ញុំ​សប្បាយ​ព្រោះ​ឃើញ​ក្រដាស​ធំ​ឥត​ជ្រុះ​លើ​កំរាល។ កំហុស​មក​ពី​ខ្ញុំ។ ខ្ញុំ​រង់​ចាំ​រហូត​ដល់ប្រដាប់​ដាក់​ឡើង​ពេញ​ មុន​ចាក់​វា​ចេញ! នៅពេ​ល​យើង អនុញ្ញាតិ​ឱ្យ​បាប​បំពេញ​ចិត្ត វានឹងពោរពេញនៅ​ក្នុង​ជីវិតយើង​។ ក្នុង​លូកា​៦:៤៥​និយាយ​ថា មនុស្ស​អាក្រក់​​​ក៏​​យកសេចក្តី​អាក្រក់ ចេញ​ពី​កំណប់​អាក្រក់​ក្នុង​ចិត្តខ្លួន​ដែរ។ ដ្បិត​ យើង​ពោល​បញ្ចោញ​សេចក្តី​បរិបូរ​ដែល​នៅក្នុង​ចិត្ត​ជា​និច្ច។ តើ​អ្វី​នឹង​កើត​ឡើង​ ពេល​យើង​ត្រូវ​ចាក់​ចោល​សំរា​ម​នៃ​អំពើ​បាប​ ចេញ​ពី​ចិត្ត​យើង មុន​ពេល​ឱ្យ​វាចាប់​ផ្តើម​មាន​អន្តរ​អំពើ​ជា​មួយ​អ្នក​ដទៃ? ដើម្បី​បំបាត់​ភាព​​ល្វីង​ជូរ​ចត់ អំណួត​ដ៏​រឹ​ងក្បាល កប់ក្នុង​កំហឹង?(អេភេសូរ៤:២៦-៣២)។ យ៉ូហាន​ខ្សែ​ទី​​មួយ ១:៩ រំលឹកយើងថា “បើ​យើង​លន់​តួ​បាប​វិញ យក​សំរា​ម​ ។ អ្នក​នឹង​ខ្ញុំ​មិន​មែន​ដូច្នោះ​ឡើយ! —Cindy Hess Kasper

Read article
ចំនុចហួសព្រំដែន

នៅក្នុង​កីឡា​វាយ​កូន​គោល កន្លែង​សំគា​ល់គ្រាប់ ​ហួស​ព្រំដែន ធ្វើ​ឡើង​ពេល​កូន​គោល​ចេញ​ពី​ទីលាន។ បើ​កូន​គោល​រប​ស់​អ្នក​លេង​ម្នាក់​ចេញ នោះ​នឹង​ពិន័យ​ ដោយ​មិន​ឱ្យ​វាយ​មួយ​។ ព្យាការី​យេរេមា​បាន​បំរាម ​រាជា​ណាចក្រ​យូដា​ខាង​ត្បូង ពី​ការ​បដិសេដ​ចេញ​ពី​ព្រំដែន​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ សំរាប់​ពួក​គេ។ គាត់និ​យាយ​ថា​ “ទោះ​ជា​សមុទ្រក៏​ដឹង​ថា​ខ្សាច់​លើ​ជ្រាំង​ជា​កន្លែង​ហួស​ព្រំដែន គង់​តែ​នឹងហូរ​រំល​ងមិន​បាន​ដែរ” យេរេមា៥:២២)។ តែ​រាស្ត្រ​ព្រះជា​ម្ចាស់​ចិត្ត​រឹង​ទទឹង​ និង​បះ​បោរ (ខ.២)។ គ្មាន​កោត​ខ្លាច​ដល់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់ ដែល​បាន​ឱ្យ​គេ​នូវ​ទឹក​ភ្លៀង​សំរាប់​ដំណាំ​គេ(ខ.២៤)។ ពួក​គេ​ចំរើន​ខាង​ឆបោក (ខ.២៧) ហើយ​ព្រងើយ​កន្តើយ​នឹ​ង​ការ​អង្វ​រ​នៃ​អ្នក​ទន់​ទាប (ខ.២៨)។ ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​បាន​ឲ្យ​ព្រំដែន​នៃ​សីលធម៌ ក្នុង​ព្រះ​បនូល​ទ្រង់​សំរាប់​យើង​រស់​នៅ។ ទ្រង់​ប្រទាន​វា​មក​មិន​មែន​ធ្វើ​ឱ្យ​យើងរសាយ តែ​ដើម្បី​ឱ្យ​យើង​ដែល​កាន់​តាម យើង​នឹង​សប្បាយនឹង​ព្រះ​ពរ​ទ្រង់។ ដាវីឌ​សរសេរ​ថាៈ ឱ​ព្រះ​យេហូវ៉ា​អើយ ទូល​បង្គំ​ដឹង​ហើយ​ថា អស់​ទាំង​ខ​ច្បាប់​របស់​ទ្រង់​សុទ្ធ​តែសុចរិត (ទំនុក តម្កើង ១១៩:៧៥)។ ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​បាន​ប្រាប់អ៊ីស្រាអែល តាម​រយៈ​ម៉ូ​សេ​ថា អញ​បាន​ដាក់​សំញែង​ទាំងជីវិត និង​សេចក្តី​​ស្លាប់ ទាំង​ព្រះ​ពរ​នឹង​សេចក្តី​បណ្តា​សា​រ​ នៅមុខ​ឯង​រាល់​គ្នា ដូច្នេះ​ចូរ​រើស​យក​ជីវិត​ចុះ (ចោទិយកថា ៣០:១៩)។ កុំល្បង​ល​ព្រំដែន​ព្រះហើយ​អញ្ជើញ​ការ​កែ​តម្រូវ​រប​ស់​ទ្រង់។ ចូរ​សំរេច​ចិត្ត​ ដោយ​ឈ្លាស​វៃ​ ដើម្បី​រស់​ជា​មួយ​ព្រំ​ដែន​ទ្រង់​តាម​ព្រះ​បន្ទូល។ —C. P. Hia

Read article
មើលមនុស្ស ពីខាងក្នុង

នៅថ្ងៃ​ទី​១ កុម្ភៈ ១៩៦០ សិស្ស​បួន​នាក់​ មក​ពី​មហាវិទ្យា​ល័យ ដែល​សុទ្ធ​ស្បែក​ខ្មៅ​ចុះ​នៅ​កន្លែងអាហារ​ថ្ងៃ​ត្រង់​ សំរាប់​តែ​ពួក​ស្បែក​សនៅ​ការ៉ូលីណា​ខាងជើង អាមេរិច។ ម្នាក់​ក្នុង​ចំណោម​គេ​ឈ្មោះ​ហ្វ្រែនគ្លីន ម៉ាកខេន(Franklin McCain) ចាប់​អារម្មណ៍​នឹង​ស្ត្រី​ស្បែក​ស​ចាស់​ម្នាក់អង្គុយ​ជិត​មើល​មក​ពួក​គេ។ គាត់​ប្រាកដ​ក្នុង​ចិត្តថា​ គាត់​គិត​មិន​ល្អចំ​ពោះគេ​ ហើយ​ការ​ប្រឆាំង​លើ​ការ​ដាក់​ឱ្យនៅ​ដោយ​ឡែក​របស់​ពួក​គេ។ ប៉ុន្មាន​នា​ទី​ក្រោយ​មក គាត់​ដើរ​ទៅ​ពួក​គេ ដាក់​ដៃ​លើ​ស្មា​ពួក​គេ ហើយ​និយា​យ​ថា “ ក្មេង​ប្រុស​ៗ ខ្ញុំ​មាន​មោទន​ភាព​លើ​អ្នក”។ រំលឹក​ពី​ព្រឹត្តិ​ការណ៍​នោះ​ ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​ក្រោយ​មក​តាម​វិទ្យុ​ជាតិ​សាធារណ ម៉ាក្ស​និយាយ​ថា​គាត់​រៀន​ពីការ​ដែល​មិន​ដែល​កើត​ឡើង​ទៅកាន់​អ្នក​គ្រប់​គ្នា តាម​ស្តេរេអូ។ ជំនួស​មក​វិញ គាត់​គួរ​ឈប់ដើម្បី​គិត​ពី​អ្នក​ដទៃ​ ហើយ​រក​ឱកាស​និយា​យ​ទៅ​កាន់​គេ។ ព្រះ​វិហារ​សត​វត្ស​ទីមួយ ដូច​យើង​សព្វ​ថ្ងៃ គឺ​បែក​បាក់​ដោយការ​បែង​ចែក​ ផ្អែក​លើជា​តិសាសន៍ ភាសា និង​វប្បធម៌។ លោក​ប៉ុល​បាន​សរសេរ​ទៅ​កាន់​អ្នក​ដើរ​តាម​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ក្នុងក្រុង​កូរិន​ថូស ដើម្បី​ជួយ​ពួក​គេ​ ឲ្យ​ឆ្លើយ​តប​ទៅ​អ្នក​ដែលខ្វល់​ខ្វាយ ដែល​សម្បក​ក្រៅ​ជា​ជាង​អ្វី​ដែល​ចេញ​ពី​ចិត្ត ២​កូរិនថូស ៥:១២)។ ពីព្រោះ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​សុគត​សំរាប់​ទាំង​អស់ លោក​ប៉ុល​និយាយ​ថា បាន​ជា​ពី​នេះ​ទៅមុ​ខ យើង​ខ្ញុំ​មិន​ស្គាល់​អ្នក​ណា​ខាង​ឯ​សាច់​ឈាម​ទៀត​ទេ ខ.១៦)។ សូម​ឲ្យ​យើង​ទាំង​អស់​គ្នា​មើល​ឲ្យ​ជិត​ ឲ្យ​ឃើ​ញ​មនុស្ស​ពី​ខា​ង​ក្នុង ព្រោះ​គ្រប់​គ្នា​ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ ដោយ​មាន​សណ្ឋាន​ដូច​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់ ហើយ​អាច​ក្លាយ​ជា​ការ​បង្កើត​ថ្មី​ក្នុង​ព្រះ​គ្រីស្ទ។ —David McCasland

Read article
ប៉ុល វ័យចាស់

ការធ្វើ​ខួប​កំណើត​លើក​ទី​៦០​របស់​ខ្ញុំ ពិត​ផ្លាស់​ការ​គិត​ពី​ជីវិត​របស់​ខ្ញុំៈ ខ្ញុំ​ធ្លាប់​គិត​ថា​មនុស្សពេល​ដល់​អាយុ​៦០​គឺ​ចាស់​ហើយ ។ នោះ​ខ្ញុំ​ចាប់​ផ្តើម​រាប់ចំនួន​ឆ្នាំ​ដែល​ខ្ញុំអា​ច​ធ្វើការ ខ្ញុំ​ប្រហែល​មាន​១០​ទៀត។ ខ្ញុំចេះ​ឈ្លក់​នឹង​ការ​គិត​នេះ រហូត​ដល់​ខ្ញុំចង​ចាំអ្ន​ក​ធ្វើ​ជា​មួយម្នាក់​ដែល​ពូកែ​ធ្វើ​ការ​ ហើយ​មាន​អាយុ​៨៥​ឆ្នាំ​ហើយ។ ដូច្នេះ​ខ្ញុំ​បាន​ទៅ​រក​គាត់​ហើយ សួរ​តើ​ជិវិ​ត​នឹ​ង​ទៅ​ជា​យ៉ាង​ម៉េចបន្ទាប់​ពី​អាយុ​៦០។ គាត់​ប្រាប់​ខ្ញុំ​ពី​ឱកាស​ព័ន្ធ​កិច្ច​ដែល​អស្ចារ្យ ​មួយ​ចំនួន ដែល​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​បាន​ឲ្យ​គាត់​លើស​ជាង​២៥​ឆ្នាំហើយ។ លោក​សាវ​ក​ប៉ុល សំដៅ​ទៅ​ខ្លួន​លោក​ថា​មាន​អាយុច្រើន ក្នុង​ភីលេម៉ូន១:៩…….ជា​អ្នក​មាន​វ័យ​ចាស់​ហើយ….. ជំនួស​កូន​ខ្ញុំ គឺ​ឈ្មោះ​អូនេស៊ីម​នេះ(ខ.៩-១០)។ លោកប៉ុល​កំពុង​សុំ​ភីលេម៉ូន ឲ្យ​ទទួល​អ្នក​បំរើ​ដែល​រត់​ចេញ​ពី​គាត់វិញ​គឺ​អូនេស៊ីម។ អ្នក​សិក្សា​ខ្លះ​ជឿ​ថា​ លោក​ប៉ុល​មាន​អាយុប្រហែល​សែ​សិប​ឆ្នាំ​ក្រាស់ ឬ​ហាសិប​ឆ្នាំ​ស្តើង​ ពេល​ដែល​កាត់​សរសេ​រ​សៀវភៅ​នេះ ហើយ​ប្រាកដ​ជា​មិន​មែន​ជា​ប្រជាជន​វ័យ​កណ្តាល​ដូច​ស្តង់​ដារ​ឥឡូវ។ ទោះ​បី​ជា​យ៉ាង​ណា ការ​សង្ឃឹ​ម​រស់​ក្នុង​សម័យ​នោះ​ គឺ​ខ្លី​ជាង។ តែ​ទោះ​បី​អា​យុច្រើន តែ​លោក​ប៉ុល​នៅ​តែ​បន្ត​បំរើ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ សំរាប់​រយៈ​ពេល​ជា​ច្រើន​ឆ្នាំ​ទៀត។ ក្នុង​ពេល​ដែល​យើង​ប្រហែល​ជួបនឹង​ការ​កំណត់​ខាង​ឯ​រូប​កាយ​ ឬ​ផ្នែក​ផ្សេង​ទៀត តើ​នឹង​មាន​បញ្ហា​អ្វី​បើ​យើង​បន្ត​ធ្វើ​អ្វី​ ដែល​យើងអាច​សំរាប់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ រហូត​ដល់​ពេល​ដែល​ទ្រង់​ត្រាស់​ហៅ​យើ​ង​ឱ្យ​ទៅ​ផ្ទះ​វិញ។ —Dennis Fisher

Read article
របៀបចាស់

ខណៈដែល​យើង​បោះ​ពួយ​ចូល​មក​ក្នុងសតវត្ស​ថ្មី​នេះ យើង​ឃើញ​មានការ​កើន​ឡើង​នៃ​ស្តង់​ដារ​ ដែល​មនុស្ស​សួរ​ ដោយ​គោរព​តាំងពី​យូរ​យារ​មក​ហើយ។ នេះ​ត្រូវ​បាន​ពណ៌នា​យ៉ាង​លំអិត​ថ្មីដោយ​តារា​ប្រជាប្រិយ​ក្មេង​ៗ​ ក្មេង​ស្រី​ម្នាក់​ អះ​អាង​ជំនឿ​ក្នុងព្រះ​គ្រីស្ទ។ នៅ​ពេល​កំពុង​ពិភាក្សា​លើ​ស្តង់​ដារ​សំរាប់​ការ​បិទបាំង​ខ្លួន​ ដោយ​របៀប​ស្លៀក​ពាក់ នាង​បន្ថយ​ការ​រិះ​គន់​លើការ​ស្លៀក​ពាក់​ដែល​ផុត​លើ​ផុត​ក្រោម​ នាង​ថា“នោះ​តាមបែប​ចាស់​”។ នាង​គឺ​ទាំង​ត្រូវ​និង​ខុស។ ក្នុង​ន័យ​មួយ នាង​គឺ​ត្រូវ។ ស្តង់​ដារ​នៃ​ការ​ស្លៀក​ពាក់​គ្រីស្ទាន​គឺ “បែប​ចាស់”។​ វា​ត្រូវ​បាន​សរសេ​រ​ចុះ​ជាង​២០០០​ឆ្នាំ​មក​ហើយ។ ប៉ុន្តែ​អាកប្បកិរិយា​នាង​ប្រាប់​ថា​ស្តង់​ដារ​បុរាណ​អាច​ថា​ខុស។ តែ​ក្នុង​ន័យដែល​ពិត​មួយ គោលការណ៍​​ព្រះ​គម្ពីរ​មិន​មែន​ចាស់​ឡើយ​ គឺគ្មាន​ពេល​វេលា​កំណត់​ទេ។ ទោះ​បី​សរសេរ​យូរ​ហើយ​តែ​នៅតែ​ថ្មី​និង​អាច​អនុវត្ត​បាន។ ទាក់​ទង​នឹង​សំណួរ​នៃ​ការ​បិទបាំង​កាយ ព្រះ​គម្ពីរ​និយាយ​ថា​ពួក​ស្រី​ៗ​ “គួរ​តែ​ងខ្លួន​តាមបែប​គួរ​សម” (១ធីម៉ូថេ២:៩) វា​នៅ​តែ​ពិត​សព្វ​ថ្ងៃ​ ដែល​ថាយើង​មិន​គួរ​ស្លៀក​ពាក់​ ដើម្បី​ទាក់​ទាញ​ចំណាប់​អារម្មណ៍​នោះ​ទេ។ គោល​ការណ៏​ជា​ទូទៅ​មួយ​គឺ​“កុំ​ឱ្យ​ត្រាប់​តាមសម័យ​នេះ​ឡើយ​ ចូរ​ឱ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​ផ្លាស់​ប្រែ​វិញ”(រ៉ូម១២:២) ជា​បញ្ជា​ឆ្នាំ​២០១១​ដែលអាច​នាំ​ទៅ​ដល់​សំណួរ​ ពី​របៀប​នៃ​ការ​ស្លៀក​ពាក់។ ដូច្នេះ​ ទោះ​យើង​ជា​តារា​ប្រជា​ប្រិយ​ឬ​ជា​អ្នក​អង្គុយ​មើល​ក្មេង កុំ​ខ្វល់​នឹង​ពាក្យ “បែប​ចាស់” ប្រសិន​យើ​ងធ្វើ​នោះ​គឺ​តាម​ព្រះ​គម្ពីរ។ —Dave Branon

Read article
គ្រោះថ្នាក់ពេលបំរើការងារ

ការងារ​ខ្ញុំ​ជា​ពាក្យ ។ ពេល​ណា​ដែល​ខ្ញុំ​​សរសេរ ​ឬ​កែ​តម្រូវ ខ្ញុំ​ប្រើ​ប្រាស់​ពាក្យ​ដើម្បី​ផ្ទេរ​គំនិតដើម្បី​អ្នក​អាន​អាច​យល់។ ខ្ញុំ​ជា​ធម្មតា​ដឹង​ថា​តើ​មាន​អ្វី​ខុសពេល​អ្នក​ម្នាក់​សរសេរ (ទោះ​បី​ពេល​ខ្លះ​មិន​មែន​ជា​មួយ​ខ្ញុំ) ហើយ​និង​រក​ដំណោះ​ស្រាយ​កែ​វា។ ជា​អ្នក​កែ​សម្រួល​អត្ថបទ ខ្ញុំ​ទទួ​ល​ប្រាក់​សំរាប់​ការ​រិះគន់​គេ។ ការងារ​ខ្ញុំ​គឺ​ត្រូវ​មើលកំហុស​ក្នុង​របៀប​ដែល​ពាក្យ​ត្រូវ​បាន​ប្រើ។ សមត្ថភាព​នេះក្លាយ​ជា​មិ​ន​អាច​ធ្វើ​អ្វី​បាន​ ពេល​យក​វា​មក​ចូល​ក្នុង​ជីវិតផ្ទាល់​ខ្លួន​ខ្ញុំ​ ហើ​​យរ​ក​មើល​អ្វី​ដែល​ខុស។ ការ​ផ្តោត​លើ​អ្វីដែល​ខុស​ អាច​​នាំ​យើង​ឲ្យ​ខក​ខាន​អ្វី​ដែល​ល្អ។ សាវ័ក​ប៉ុល​មាន​មូល​ហេតុ​ដែល​មើ​ល​ទៅ​ភាព​ខុស​ឆ្គង​ នៃ​ក្រុម​ជំនុំ​ភីលីព។ មនុស្ស​មួយ​ចំនួន​ផ្សាយ​ដំណឹង​ល្អ​ ដោយ​អាត្មា​និយម មហិច្ឆិតា​ដែល​បន្ថែម​ទុក្ខ​លំបាក​ដល់​ប៉ុល(ភីលីព ១:១៦)។ ប៉ុន្តែ​ ផ្ទុយ​ទៅ​ពី​ផ្តោត​លើ​ភាព​អវិជ្ជមាន លោក​បាន​ជ្រើសរើស​មើល​ចំនុច​វិជ្ជមាននិង​មាន​អំណរ​ក្នុង​វាៈ គង់​តែ​គេ​សំដែងពី​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ដែរ។(ខ.១៨)ព្រះ​អង្គ​ចង់​ឲ្យ​យើង​យល់ៈ យើង​ត្រូវ​ការ​ស្គាល់​ល្អ​ពី​អាក្រក់ ប៉ុន្តែ​ទ្រង់​មិន​ចង់​“យើង​ផ្តោត​លើការ​មិន​ល្អ ហើ​​យក្លា​យ​ជា​ការ​រិះ​គន់​ និង​បាក់​ទឹក​ចិត្ត។ ទោះ​បី​ក្នុង​កាលៈ​ទេសៈ​ដែល​លើស​ជា​ឧត្តម​គតិ​(លោក​ប៉ុល​បាន​សរសេរ​ចេញ​ពី​ទី​ឃុំឃាំង) យើង​អាច​រ​ក​អ្វី​ដែល​ល្អ​ ពីព្រោះ​ក្នុង​ពេលមាន​អាសន្ន​ព្រះ​អម្ចាស់​នៅ​តែ​ធ្វើការ។ —Julie Ackerman Link

Read article