គ្មានអ្វីអាចកើតឡើងដោយចៃដន្យឡើយ

ចក្រវាល​មិន​អាច​កើតមានឡើង “ដោយ​ចៃដន្យ” នោះ​ឡើយ ព្រោះ​ភាព​ចៃដន្យ​មិន​មានអំណាច​ធ្វើអ្វី​កើត​ឡើយ។ នៅ​ថ្ងៃនេះ​ដែរ លោកគ្រូ អរ ស៊ី ស្រ្ពោល(R.C. Sproul) សូម​ធ្វើការ​បកអាក្រាត​ការកុហក​របស់​រឿង​ទេវកថា ដែល​ជា​ការ​សន្និដ្ឋាន​របស់​អ្នករិះគន់​ជាច្រើន ដែល​បាន​បដិសេធ​ថា ព្រះ​មិនមែន​ជា​ប្រភព ដែល​ធ្វើឲ្យ​ពិភពលោក​កើតមានឡើង។

អត្ថបទ

តើមាន​ឱកាស​ប៉ុន្មាន​ភាគរយ ដែល​អាច​ឲ្យ​អ្វី​ៗ​កើត​មាន ដោយ​ចៃដន្យ​បាន? គ្មាន​អ្វី​អាច​កើតឡើង ដោយ​ចៃដន្យ​បាន​ឡើយ ព្រោះ​ភាព​ចៃដន្យ​មិន​អាច​ធ្វើអ្វី​កើត​ទេ។ ខ្ញុំ​ធ្លាប់​មានការ​ពិភាក្សា​ជាមួយ​សាស្ត្រាចារ្យ​ម្នាក់ នៅ​សកលវិទ្យាល័យ​ហា​វើត ដែល​បាន​ប្រាប់​ខ្ញុំ​ថា ចក្រវាល​នេះ​បាន​កើតមានឡើង ដោយ​ចៃដន្យ។ ខ្ញុំ​ក៏បាន​លើក​ឧទាហរណ៍ ដោយ​ប្រើ​កាក់​មួយ ដើម្បី​ធ្វើការ​ពន្យល់​គាត់។ ខ្ញុំ​ប្រាប់​គាត់​ថា “បើ​ខ្ញុំ​មាន​កក់៥០សេន​មួយ ដែល​ផ្ទៃ​ម្ខាង​មាន​រូប​ក្បាលមនុស្ស ផ្ទៃ​ម្ខាងទៀត​មាន​លេខ៥០ ហើយ​បោះ​វា​ឡើង​ទៅលើ តើមាន​ឱកាស​ប៉ុន្មាន​ភាគរយ ដែល​វា​នឹង​ធ្លាក់ចុះ​មក​ដី ដោយ​មាន​រូប​ក្បាលមនុស្ស​ផ្ងារ​ទៅលើ?” គាត់​ក៏បាន​ឆ្លើយ​ថា “គឺ​មានឱកាស៥០ភាគរយ”។ ខ្ញុំ​ក៏​សួរ​គាត់​ទៀត​ថា “តើ​ឱកាស៥០ភាគរយ​នោះ មាន​ឥទ្ធិពល​ខ្លាំង​ប៉ុណ្ណា មក​លើ​កាក់​នោះ ដើម្បីឲ្យ​វា​ធ្លាក់ចុះ​មក មាន​រូប​ក្បាល​មនុស្ស​ផ្ងារ​ទៅលើ?” គាត់​ក៏បាន​សួរ​ខ្ញុំ​វិញ​ថា “តើ​អ្នក​ចង់​មាន​ដូចម្តេច?” ខ្ញុំ​ក៏​ប្រាប់​គាត់​ថា “ដែល​កាក់​នោះ​ធ្លាក់ចុះ​មក ដោយ​ផ្ទៃ​ម្ខាង​មាន​រូប​ក្បាល​មនុស្ស​ផ្ងា​ទៅលើ ហើយ​ផ្ទៃ​ម្ខាងទៀត​ដែល​មាន​លេខ៥០ផ្កាប់​ទៅ​ក្រោម គឺ​អាស្រ័យ​ទៅលើ​កត្តា​សម្ពាធ ដែល​បាន​ជំរុញ​វា​ខ្លាំង​ប៉ុណ្ណា និង​កត្តា​ដង់ស៊ីតេ​នៃ​ខ្យល់ និង​កត្តា​នៃ​ការ​ធ្លាក់​មក​លើ​ដី ធ្វើឲ្យ​វា​ត្រឡប់​យ៉ាងដូច​ម្តេច។ កត្តា​ទាំងនេះ​សុទ្ធតែ​មានការ​ផ្លាស់​ប្តូរ។ តើ​ភាព​ចៃដន្យ​អាច​មាន​ឥទ្ធិពល​ច្រើន​ប៉ុណ្ណា​មក​លើ​ការ​ធ្លាក់​របស់​កាក់​នេះ” ។

គាត់​នៅតែ​មិន​យល់។ ខ្ញុំ​ក៏បាន​ប្រាប់​គាត់​ថា “បើ​អ្នកប្រើ​ពាក្យ​ចៃដន្យ ក្នុង​ការ​និយាយ​អំពី​ប្រូ​បាប ឬ​ភាព​អាច​កើតមានឡើង ក្នុង​គណិតវិទ្យា នោះ​ពាក្យ​នេះ​ពិតជា​មានប្រយោជន៍​មែន។ ប៉ុន្តែ ពេលណា​យើង​និយាយ​ថា ភាព​ចៃដន្យ​ជា​អំណាច​មួយ ដែល​អាច​ឲ្យ​អ្វី​មួយ​កើត​ឡើង​បាន នោះ​មាន​ន័យ​ថា យើង​កំពុងតែ​ថា ភាព​ចៃដន្យ​គឺជា​អ្វីមួយ​ហើយ។ បើ​ដូច្នោះ​មែន? តើមាន​កត្តា​ដ៏​អាថ៌កំបាំង​អ្វី ដែល​បណ្តាល​ឲ្យ​កាក់​នោះ ធ្លាក់​មក ដោយ​ផ្ទៃ​ម្ខាង​ដែល​មាន​រូប​មនុស្ស​បែរ​ទៅលើ ហើយ​ម្ខាងទៀត​ផ្កាប់?” គាត់​នៅតែ​មើល​មុខ​ខ្ញុំ។

ខ្ញុំ​ក៏​ប្រាប់​គាត់​ទៀត​ថា “ភាព​ចៃដន្យ​មិន​អាច​ធ្វើអ្វី​បានទេ ព្រោះ​ភាព​ចៃដន្យ​មិនមែន​ជា​អ្វីមួយ​ទេ”។ ដើម្បីឲ្យ​អ្វីមួយ​អាច​មាន​សកម្មភាព ជាដំបូង​វា​ត្រូវ​មាន​វត្តមាន​ជា​អ្វីមួយ​សិន។ ភាព​ចៃដន្យ​មិនមែន​ជា​អ្វីមួយ​ទេ។ ពេល​អ្នក​និយាយ​ថា ចក្រវាល​នេះ​បាន​កើតមានឡើង ដោយចៃដន្យ នោះ​មានន័យថា អ្នក​កំពុងតែ​ថា ចក្រវាល​នេះ​កើតឡើង​ដោយ​ឯក​ឯង មិនមែន​កើត​មាន​ឡើង​ពី​អ្វីមួយ​ទេ។ ហើយ​អ្នក​ក៏បាន​ប្រើ​ពាក្យ​ចៃដន្យ សម្រាប់​ពិពណ៌នា​អំពី​ភាព​អាច​កើតមានឡើង ក្នុង​គណិតវិទ្យា ហើយ​បែរជា​និយាយ​អំពី​វា ធ្វើ​មើលតែ​វា​មាន​វេទមន្ត​អ្វីមួយ។ អ្នក​ថា ភាព​ចៃដន្យ​ពិតជា​មាន​មែន ហើយ​អ្នក​ថា វា​មានអំណាច​ធ្វើអ្វី​មួយ តែ​តាមពិត​វា​មិនមែន​ជា​អ្វីមួយ​ទេ។ នេះ​គ្រាន់តែ​ជា​ការយល់ឃើញ ដែលគេ​បាន​ប្រើ ដើម្បី​ជំនួស​ឲ្យ​ការបង្កើត​របស់​ព្រះ។

ខ្ញុំ​ក៏​ដឹង​ដែរ​ថា មាន​អ្នកខ្លះ​បាន​ប្រកែក​ថា ចក្រវាល​មាន​ភាព​អស់​កល្ប​ជានិច្ច គឺ​មានស្រាប់​តាំងពី​អស់​កល្ប​ជានិច្ច​មក។ នេះ​ជា​បញ្ហា​ចោទ​មួយទៀត តែសព្វថ្ងៃ​នេះ សម្រាប់​អ្នករិះគន់​ភាគច្រើន ដែល​បាន​បដិសេធន៍​ថា ព្រះ​មិនបាន​បង្កើត​របស់​សព្វសារពើ​មក បាន​លើកឡើង​ថា អ្វីៗ​គ្រប់​យ៉ាង​បាន​កើតមានឡើង​ដោយខ្លួនឯង។ គឺ​ប្រៀប​ដូចជា​សត្វទន្សាយ ដែល​ចេញពី​ក្នុង​មួក នៅក្នុង​ការ​លេង​សៀក។ បើ​គ្មាន​មួក ក៏​គ្មាន​ទន្សាយ បើ​គ្មាន​អ្នកលេងសៀក​ក៏​គ្មាន​មួក គ្មាន​ទន្សាយ។ ការយល់ឃើញ​ដូចនេះ គឺ​អាក្រក់​ជាង​ការ​ជឿ​លើ​មន្តអាគម​ន៍​ទៅទៀត ព្រោះ​វា​ជា​ទេវកថា។

More articles