ភាព​ឥត​គិត​ថ្លៃ នៃ​ព្រះគុណ​ព្រះ

ប៉ុន្តែ ព្រះ​ដែល​ទ្រង់​មាន​សេចក្តី​មេត្តាករុណា​ដ៏​លើសលប់ ដោយ​ព្រោះ​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​ជា​ខ្លាំង ដែល​ទ្រង់​មានដល់​យើង​រាល់គ្នា ក្នុង​កាលដែល​យើង​នៅ​ស្លាប់​ក្នុង​ការ​រំលង​នៅឡើយ នោះ​ទ្រង់​បាន​ប្រោស​ឲ្យ​យើង​រាល់គ្នា​បាន​រស់ ជាមួយនឹង​ព្រះគ្រីស្ទ គឺ​ដោយ​ព្រះគុណ ដែល​អ្នករាល់គ្នា​បាន​សង្គ្រោះ ហើយ​ទ្រង់​បាន​ប្រោស​ឲ្យ​យើង​រស់​ឡើងវិញ ក៏​ឲ្យ​យើង​អង្គុយ​ជាមួយនឹង​ព្រះគ្រីស្ទ នៅ​ស្ថាន​ដ៏​ខ្ពស់​ដែរ។ អេភេសូរ ២:៤-៦

ព្រះ​ទ្រង់​បាន​កែប្រែ​ជីវិត​យើង ឲ្យជោគជ័យ ដោយ​ព្រះអង្គ “ប្រោស​ឲ្យ​យើង​បាន​រស់ ជាមួយ​ព្រះគ្រីស្ទ” ក្នុង​កាល​ដែល “យើង​នៅ​ស្លាប់​ក្នុង​ការ​រំលង​នៅឡើយ”។ អាច​និយាយ​បាន​ម្យ៉ាង​ទៀត​ថា កាល​ពីមុន យើង​ស្លាប់​នៅ​ចំពោះ​ព្រះ។ យើង​មិន​អាច​ឆ្លើយតប យើង​មិន​មាន​រស់​ជាតិ ឬ​ចំណាប់​អារម្មណ៍​ខាង​វិញ្ញាណ​ពិត​ប្រាកដ យើង​គ្មាន​ភ្នែក​ខាង​វិញ្ញាណ សម្រាប់​មើល​ភាព​ស្រស់​ស្អាត​នៃ​ព្រះគ្រីស្ទ ពោល​គឺ​យើង​គ្រាន់តែ​បាន​ស្លាប់ ខាង​ឯ​សេចក្តី​ដែល​សំខាន់​បំផុត។

បន្ទាប់​មក ព្រះ​ទ្រង់​ក៏បាន​ធ្វើ​កិច្ចការ​ទ្រង់ ដោយ​គ្មាន​លក្ខខ័ណ្ឌ មុន​ពេល​យើង​អាច​ធ្វើអ្វី​មួយ ដើម្បី​ក្លាយ​ជា​ភាជនៈ​ដែល​សក្តិ​សមនឹង​ទទួល​ព្រះ​វត្ត​មាន​ព្រះ​អង្គ។ ព្រះអង្គ​ធ្វើឲ្យ​យើង​មាន​ជីវិត​ឡើង។ ព្រះអង្គ​ដាស់​យើង ដោយ​អធិបតេយ្យ​ភាព​របស់​ព្រះអង្គ ឲ្យ​យើង​ភ្ញាក់​ឡើង ពី​ការ​លង់លក់​ក្នុង​សេចក្តី​ស្លាប់​ខាងវិញ្ញាណ ឲ្យបាន​ឃើញ​សិរីល្អ​របស់​ព្រះ​គ្រីស្ទ​(២កូរិនថូស ៤:៤)។ ញាណ​ខាងវិញ្ញាណ​ដែល​ស្លាប់​កាលពីមុន ក៏​មានជីវិត​ឡើង ដោយ​ការ​អស្ចារ្យ។

បទ​គម្ពីរ​អេភេសូរ ២:៤ បាន​ចែងថា ព្រះអង្គ​បាន​ធ្វើការ​នេះ ដោយ “សេចក្តី​មេត្តា”។ បាន​សេចក្តី​ថា ព្រះអង្គ​បាន​ទត​ឃើញ​យើង ជាប់​ក្នុង​សភាព​ស្លាប់ ហើយ​អាណិត​យើង។ ព្រះ​ទ្រង់ទត​ឃើញ​ឈ្នួល​ដ៏​គួរឲ្យ​ភ័យខ្លាច​នៃ​អំពើបាប ដែល​នាំទៅរក​សេចក្តី​ស្លាប់ និង​ទុក្ខវេទនា​អស់​កល្ប​ជានិច្ច។ “ព្រះ​ដែល​ទ្រង់​មាន​សេចក្តី​មេត្តាករុណា​ដ៏​លើសលប់ … បាន​ប្រោស​ឲ្យ​យើង​រាល់គ្នា​បាន​រស់”។ ហើយ​ភាព​លើសលប់​នៃ​សេចក្តី​មេត្តា​កុរ​ណា​របស់​ព្រះអង្គ បាន​ហូរហៀរ​មក​លើ​យើង ដើម្បី​បំពេញ​តម្រូវការ​យើង។ ប៉ុន្តែ បទ​គម្ពីរ​នេះ​មាន​លក្ខណៈ​គួរឲ្យ​កត់សំគាល់​ណាស់ នៅត្រង់​ចំណុច​ដែល​សាវ័ក​ប៉ុល​ធ្វើឲ្យ​ប្រយោគ​បាត់​ភាព​រលូន ដោយ​បាន​បញ្ចូល​ឃ្លា “ដោយ​ព្រះគុណ ដែល​អ្នករាល់គ្នា​បាន​សង្គ្រោះ​”។ “ព្រះ​…បាន​ប្រោស​ឲ្យ​យើង​រាល់គ្នា​បាន​រស់ ជា​មួយ​នឹង​ព្រះគ្រីស្ទ គឺ​ដោយ​ព្រះគុណ ដែល​អ្នករាល់គ្នា​បាន​សង្គ្រោះ ហើយ​ទ្រង់​បាន​ប្រោស​ឲ្យ​យើង​រស់​ឡើងវិញ​”។

សាវ័ក​ប៉ុល​ប្រើ​ឃ្លា​នេះ​ម្តង​ទៀត ក្នុង​ខ.៨។ ដូចនេះ តើ​ហេតុអ្វី​គាត់​ធ្វើឲ្យ​សំណេរ​របស់​គាត់​បាត់​ភាព​រលូន ដើម្បី​បញ្ចូល​ឃ្លា​មួយ​នេះ? ជាង​នេះ​ទៅទៀត ខ​នេះ​ផ្ដោត​ទៅលើ​សេចក្តី​មេត្តា​របស់​ព្រះ ដែល​ឆ្លើយតប ចំពោះ​ទុក្ខវេទនា​នៃ​សភាព​ស្លាប់​របស់​យើង។ ដូចនេះ ហេតុអ្វី​សាវ័ក​ប៉ុល​ហាក់​ដូចជា​ចាក​ប្រធាន ដោយ​និយាយ​ថា គឺ​ដោយ​ព្រះគុណ ដែល​យើង​បាន​សង្គ្រោះ?

ខ្ញុំ​យល់​ឃើញ​ថា ចម្លើយ​នោះ​គឺ សាវ័ក​ប៉ុល​បាន​ទទួលស្គាល់​ថា បទ​គម្ពីរ​នេះ​បាន​ផ្តល់​ឱកាស​ដ៏​ឥត​ខ្ចោះ ដើម្បី​និយាយ​សង្កត់ធ្ងន់ អំពី​ភាព​ឥត​គិតថ្លៃ​នៃ​ព្រះគុណ​ព្រះ។ គាត់​ដឹង​ថា មនុស្ស​ស្លាប់​មិន​អាច​បំពេញ​លក្ខខ័ណ្ឌ​ទាំងនោះ​បាន​ឡើយ គឺ​ដូចដែល​គាត់​បាន​ពិពណ៌នា អំពី​សភាព​ស្លាប់ ដែល​យើង​មាន មុន​ពេល​យើង​ប្រែចិត្ត​ជឿ​ព្រះ។ បើ​ពួក​គេ​មានជីវិត​រស់ នោះ​គឺ​រស់ ដោយសារ​ព្រះ​ទ្រង់​ធ្វើការ​ជួយ​សង្គ្រោះ​ពួក​គេ ឲ្យ​រួចពី​បាប ដោយ​គ្មាន​លក្ខខ័ណ្ឌ និង​ឥតគិតថ្លៃ​មួយ​រយ​ភាគរយ។ សេរីភាព​នេះ គឺជា​ចំណុច​ស្នូល​នៃ​ព្រះគុណ​ទ្រង់។

តើ​មាន​ទង្វើ​អ្វី​ដែល​អាច​មាន​លក្ខណៈ​ឥត​គិត​ថ្លៃ និង​មិន​អាច​តថ្លៃ​បាន ជាង​ទង្វើ​ដែល​បុគ្គល​ម្នាក់​ប្រោស​បុគ្គល​ម្នាក់​ទៀត ឲ្យ​រួចពី​ស្លាប់? នេះ​ហើយ​ជា​អត្ថន័យ​នៃ​ព្រះគុណ​ព្រះ។

More articles