ស្ញប់​ស្ញែង​ចំពោះ​ស្នា​ព្រះ​ហស្ត​ព្រះអង្គ

ទំនុក​ដំកើង ៨ ព្រះ​នាម​ទ្រង់​ប្រសើរ​គ្រប់​លើ​ផែនដី​យ៉ាងណា​ទៅ​។ ទំនុក​ដំកើង ៨:១ កាលពី​ថ្ងៃទី១២ ខែ​កក្កដា ឆ្នាំ២០២២ អ្នក​វិទ្យាសាស្ត្រ​បាន​ទន្ទឹង​រង់​ចាំ រូប​ភាព​ដំបូង​បំផុត​នៃ​ទី​អវកាស ស្ថិត​នៅ​ឆ្ងាយ​បំផុត ដែល​កែវ​យឺត​អវកាស ចេមស៍ វេប(James Web)​ថត​បាន​។ កែវ​យឺត​មើល​ផ្កាយ​ដែល​មាន​បច្ចេកវិទ្យា​ទំនើប​បំផុត​នេះ អាច​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​អ្នក​វិទ្យាសាស្ត្រ ឆ្លុះ​មើល​រូប​ភាព​បាន​ចម្ងាយ​កាន់តែ​ឆ្ងាយ ចូល​ទៅ​ក្នុង​ចក្រវាល ដែល​មនុស្ស​ជាតិ​មិន​ដែល​បាន​មើល​ដល់​កាល​ពី​មុន​មក​។ បន្ទាប់​ពី​បាន​បាញ់​បង្ហោះ ដោយ​ជោគ​ជ័យ ភ្លាមៗ​នោះ រូប​ភាព​ដ៏​គួរ​ឲ្យ​ពេចពិល​រមិល​មើល​ក៏​បាន​លេច​ឡើង នៅ​លើ​អេក្រង់​កុំព្យូទ័រ ហើយ​គេ​ក៏​បាន​ឃើញ​បណ្ដុំ​ផ្កាយ ខារីណា នេប៊ូឡា ដែល​មាន​ទេសភាព​ពពក​បែប​អវកាស​ដ៏​ស្រស់​ស្អាត ដែលគេ​មិន​បាន​ឃើញ​ស្អាត​ដូច​នេះ​ពី​មុន​មក​ទេ​។ តារា​វិទូ​នៅ​អង្គ​ការ​ណាសា​ម្នាក់ បាន​ដក​ស្រស់​សម្តី​លោក ខាល សាហ្គិន(Carl Sagan) ជា​អ្នក​មិន​ជឿ​ថា​ព្រះ​មាន​មែន​ដ៏​ល្បី​ល្បាញ ដែល​បាន​និយាយ​ថា “មាន​អ្វីមួយ​អស្ចារ្យ កំពុង​រង់​ចាំ​យើង នៅ​កន្លែង​ដ៏​អស្ចារ្យ​នោះ”។ ជួនកាល មនុស្ស​អាច​មើលទៅ​ព្រះ ដោយ​មិន​បាន​ឃើញ​ព្រះអង្គ​។ ប៉ុន្តែ ស្តេច​ដាវីឌ​ជា​អ្នក​និពន្ធ​បទ​គម្ពីរ​ទំនុក​ដំកើង បាន​សម្លឹង​មើល​មេឃ ហើយ​ដឹង​ច្បាស់​ថា ទ្រង់​កំពុង​ទត​ឃើញ​អ្វី​។ ហេតុ​នេះ​ហើយ ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ថា “ទ្រង់​បាន​តម្កល់​សិរី​ល្អ​ទ្រង់​ទុក​នៅ​លើ​ស្ថាន​សួគ៌”(ទំនុក​ដំកើង ៨:១)។ លោក​សាហ្គិន​មិន​បាន​និយាយ​ខុស​ទេ នៅពេល​ដែល​គាត់​ថា “មាន​អ្វីមួយ​ដ៏​អស្ចារ្យ​កំពុង​រង់​ចាំ​យើង”…

Read article
ការ​កុហក និង​សេចក្តី​ពិត

យ៉ូហាន ៨:៣១-៣២,៣៦,៤២-២៧ [សាតាំង] ជា​អ្នក​កំភូត ហើយ​ជា​ឪពុក​នៃ​សេចក្តី​នោះ​ឯង​។ យ៉ូហាន ៨:៤៤ លោក​អាដូហ្វ អ៊ី​ត្លែរ(Adolf Hitler) ជឿ​ថា ការ​កុហក​ធំៗ​មាន​អំណាច​ជាង​ការ​កុហក​តូចៗ ហើយ​គួរ​ឲ្យ​សោក​ស្តាយ​ណាស់ គាត់​បាន​យក​ទ្រឹស្ដី​នេះ​មក​អនុវត្តន៍​យ៉ាង​ជោគជ័យ​។ ក្នុង​ដើម​ដំបូង​នៃ​អាជីព​នយោបាយ​របស់​គាត់ គាត់​បាន​អះអាង​ថា គាត់​មិន​មាន​មហិច្ឆតា​ទេ តែ​គាត់​ពេញ​ចិត្ត​ក្នុង​ការ​គាំទ្រ​អ្នក​ដទៃ​ឲ្យ​សម្រេច​គោលដៅ​របស់​ពួក​គេ។ ពេល​គាត់​ឡើង​កាន់​អំណាច​ដឹកនាំ​ប្រទេស​អាឡឺម៉ង់ គាត់​និយាយ​ថា គណៈ​បក្ស​របស់​គាត់​មិន​មាន​ចេតនា​ធ្វើ​ទុក្ខ​បុក​ម្នេញ​មក​លើ​នរណា​ម្នាក់​ទេ​។ ក្រោយមក គាត់​ក៏បាន​ប្រើ​ប្រាស់​ប្រព័ន្ធ​ផ្សព្វផ្សាយ ដើម្បី​បង្ហាញ​ឲ្យ​គេ​យល់​ឃើញថា គាត់​ជា​បិតា​ជាតិ និង​ជា​អ្នក​ដឹកនាំ​ប្រកបដោយ​ក្រម​សីលធម៌​។ ប៉ុន្តែ មនុស្ស​រាប់​សិប​លាន​នាក់​បាន​រង​គ្រោះ និង​បាត់បង់​ជីវិត​ដោយសារ​សង្គ្រាម​លោក​លើក​ទីពីរ និង​អំពើ​ប្រល័យ​ពូជ​សាសន៍​ដែល​គាត់​បាន​បង្ក​ឡើង​។ សាតាំង​បាន​ប្រើ​ការ​កុហក ដើម្បី​គ្រប់​គ្រង​ជីវិត​យើង​ផង​ដែរ​។ ឲ្យតែ​មាន​ឱកាស វា​តែងតែ​បង្ក​ការ​ភ័យ​ខ្លាច កំហឹង និង​ភាព​អស់​សង្ឃឹម ព្រោះ​វា​ជា អ្នក​កំភូត និង​ជា​ឪពុក​នៃ​សេចក្តី​កំភូត(យ៉ូហាន ៨:៤៤)។ សាតាំង​មិន​អាច​និយាយ​ការ​ពិត​បានទេ ព្រោះ​ព្រះយេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​ថា មិន​មាន​សេចក្តី​ពិត​នៅ​ក្នុង​ខ្លួន​វា​​។ មាន​ការ​កុហក​មួយ​ចំនួន ដែល​អារក្ស​ជា​ខ្មាំង​សត្រូវ​របស់​យើង​បាន​ប្រើ​។ ទីមួយ វា​នាំ​យើង​គិត​ថា ការ​អធិស្ឋាន​របស់​យើង​មិន​សំខាន់​ទេ​។ ទេ ការ​អធិស្ឋាន​សំខាន់​ណាស់​។ ព្រះ​គម្ពីរ​បាន​ចែងថា “សេចក្តី​ទូល​អង្វរ​ដ៏​អស់ពី​ចិត្ត​របស់​មនុស្ស​សុ​ចរិត នោះ​ពូកែ​ណាស់”(យ៉ាកុប ៥:១៦)។ ទីពីរ…

Read article
ភាព​រួញ​ខ្លី​នៃ​ពេល​ដ៏​រីករាយ

សា​ស្តា ៨:១៤-១៧ រួច​យើង​បាន​និយម​ខាង​សេចក្តី​សប្បាយ ពីព្រោះ​នៅ​ក្រោម​ថ្ងៃ មនុស្ស​ឥតមាន​អ្វី​ល្អ​ជាង​ការ​ស៊ីផឹក ហើយ​មាន​ចិត្ត​រីករាយ​នោះ​ទេ​។ សា​ស្តា ៨:១៥ ផ្កា​សាគូរ៉ា​រីក​ស្គុះ​ស្គាយ និង​បញ្ចេញ​ក្លិន​ដ៏​ក្រអូប ដោយ​បាន​តុប​តែង​ទឹកដី​ប្រទេស​ជប៉ុន ឲ្យ​មាន​ទេ​សភាព​ពណ៌​ស៊ី​ជម្ពូ​ដ៏​ស្រទន់ យ៉ាង​ស្រស់​ស្អាត ក្នុង​រដូវ​ផ្កា​រីក​រៀង​រាល់​ឆ្នាំ ហើយ​បាន​នាំមក​នូវ​ភាព​រីករាយ ដល់​ប្រជា​ពលរដ្ឋ ក៏​ដូចជា​ភ្ញៀវ​ទេសចរណ៍​ដែល​មក​កម្សាន្ត​នៅ​ប្រទេស​ជប៉ុន​។ សម្រស់​ផ្ការីក​ដែល​មាន​រយៈ​ពេល​ខ្លី​នោះ បាន​ក្រើន​រំឭក​ជនជាតិ​ជប៉ុន​ឲ្យ​គយគន់​ភាព​ស្រស់​ស្អាត និង​ស្រូប​យក​ក្លិន​ដ៏​ក្រអូប​នៃ​ផ្កា​សាគូរ៉ា ទាន់​នៅ​មាន​ឱកាស​។ ភាព​រួញ​ខ្លី​នៃ​បទ​ពិសោធន៍​ដ៏​រីករាយ​នេះ នាំមក​នូវ​អារម្មណ៍​សោក​ស្តាយ ចំពោះ​ភាព​មិន​ស្ថិត​ស្ថេរ​។ ពួកគេ​ក៏​បាន​ហៅ​ការ​សប្បាយ​ដែល​កន្លង​ផុត​ទៅ​យ៉ាង​ឆាប់​រហ័ស​ថា “ការ​ស្គាល់​រយៈ​ពេល​ខ្លី”។ ក្នុង​នាម​យើង​ជា​មនុស្ស យើង​ចង់​មាន​អារម្មណ៍​ដ៏​រីករាយ ហើយ​បន្លាយ​ពេល​ដ៏​រីករាយ ឲ្យ​មាន​រយៈ​ពេល​កាន់តែ​វែង​។ នេះ​ជា​បញ្ហា​ដែល​យើង​មិន​ពិបាក​យល់​ទេ​។ តែ​ការ​ពិត​ដែល​ថា ជីវិត​យើង​មាន​ពេញ​ដោយ​ទុក្ខ​លំបាក គឺ​មានន័យថា យើង​ត្រូវតែ​រៀន​មើលទៅ​ទុក្ខ​លំបាក និង​ការ​សប្បាយ តាម​កញ្ចក់​ឆ្លុះ​នៃ​សេចក្តី​ជំនឿ លើ​ព្រះ​ដែល​មាន​ក្តី​ស្រឡាញ់​។ យើង​មិន​ចាំបាច់​ត្រូវ​មាន​គំនិត​អវិជ្ជមាន​ច្រើន​ពេក ឬ​គួរតែ​មាន​គំនិត​វិជ្ជមាន​ពេក អំពី​ជីវិត​របស់​យើង​នោះ​ឡើយ​។ កណ្ឌ​គម្ពីរ​សា​ស្តា​បាន​ផ្តល់​ឲ្យ​យើង​នូវ​គំរូ​ដ៏​មាន​ប្រយោជន៍​សម្រាប់​ការ​រស់នៅ​។ មនុស្ស​ជា​ច្រើន​យល់​ឃើញថា កណ្ឌ​គម្ពីរ​នេះ​បាន​និយាយ​អំពី​រឿង​អវិជ្ជមាន​ជា​ច្រើន តែ​ទោះជា​យ៉ាងណា​ក៏ដោយ ស្តេច​សាឡូម៉ូន​ដែល​បាន​សរសេរ​ថា “អ្វីៗ​សុទ្ធ​តែ​អសា​រឥតការ”(១:២) ក៏បាន​លើក​ទឹក​ចិត្ត​អ្នក​អាន​របស់​គាត់ ឲ្យ​រក​ឃើញ​ក្តី​អំណរ ក្នុង​រឿង​ដ៏​សាមញ្ញ​ក្នុង​ជីវិត​យើង ដោយ​មាន​បន្ទូល​ថា នៅ​ក្រោម​ថ្ងៃ មនុស្ស​គ្មាន​កិច្ចការ​អ្វី​ដែល​ល្អ​ជាង​ការ​បរិភោគ​អាហារ និង​ផឹក​ភេសជ្ជៈ ហើយ​មាន​ចិត្ត​រីករាយ​នោះ​ទេ”(៨:១៥)។…

Read article
ហ៊ាន​ប្រឆាំង​នឹង​ទស្សនៈ​ដែល​ពេញ​និយម

២របាក្សត្រ ១៨:៩-១៦ ខ្ញុំ​ស្បថ​ដោយនូវ​ព្រះយេហូវ៉ា ដ៏​មាន​ព្រះ​ជន្ម​រស់​ថា សេចក្តី​ណា​ដែល​ព្រះ​នៃ​ខ្ញុំ​ទ្រង់​មាន​ព្រះ​បន្ទូល​មក នោះ​ខ្ញុំ​នឹង​បញ្ចេញ​តាម​សេចក្តី​នោះ​ឯង​។ ២របាក្សត្រ ១៨:១៣ បន្ទាប់​ពី​សន្និសីទ​សន្តិភាព​នៅ​ទីក្រុង​ប៉ារីស ​សង្គ្រាម​លោក​លើកទី១​ក៏បាន​បញ្ចប់ លោក​ហ្វឺឌីណង់ ហ្វូច(Ferdinand Foch) ជា​អគ្គ​មេបញ្ជាការ​​នៃ​កងទ័ព​ប្រទេស​បារាំង បាន​ធ្វើ​ការ​សង្កេត​មើល​ស្ថាន​ការណ៍​ពិភពលោក ហើយក៏​បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ដោយ​ចិត្ត​ជូរ​ល្វីង​ថា “ពិភពលោក​មិន​ទាន់​មាន​សន្តិភាព​នៅឡើយ​ទេ​។ នេះ​គ្រាន់តែ​ជា​បទ​ឈប់​បាញ់​គ្នា ដែល​មាន​រយៈ​ពេល២០ឆ្នាំ”។ ទស្សនៈ​របស់​លោក​ហ្វូច បាន​ប្រាស​ចាក​ទស្សនៈ​ដ៏​ពេញ​និយម​របស់​មនុស្ស​នៅ​សម័យ​នោះ ដែល​បាន​យល់​ឃើញថា សង្រ្គាម​លោក​លើកទី១ ដ៏​គួរ​ឲ្យ​តក់ស្លុត​នេះ គឺជា “សង្រ្គាម​ដែល​បាន​បញ្ចប់​សង្រ្គាម​ទាំង​អស់”។ ២០ឆ្នាំ និង២ខែ​ក្រោយមក សង្រ្គាម​លោក​លើកទី២ ក៏បាន​ផ្ទុះ​ឡើង​។ លោក​ហ្វូច​ពិតជា​និយាយ​ត្រូវ​។ តាំងពី​យូរ​មក​ហើយ លោក​មីកាយ៉ា ជា​ហោរា​ពិតតែ​មួយ​របស់​ព្រះ ក្នុង​តំបន់​ដែល​គាត់​រស់នៅ ក្នុង​សម័យ​របស់​គាត់​ ​បាន​ថ្លែង​ទំនាយ​យ៉ាង​ត្រឹម​ត្រូវ​សម្រាប់​នគរ​អ៊ីស្រាអែល អំពី​លទ្ធផល​នៃ​សឹក​សង្រ្គាម(២របាក្សត្រ ១៨:៧)។ ផ្ទុយ​ទៅវិញ ហោរា​ក្លែង​ក្លាយ​ទាំង៤០០នាក់ របស់​ស្តេច​អ័ហាប់ បាន​ថ្លែង​ទំនាយ​ថា ស្តេច​នឹង​មាន​ជ័យ​ជម្នះ​ក្នុង​សង្រ្គាម​ទៅ​វិញ។ ហេតុ​នេះ​ហើយ មន្រ្តី​ម្នាក់​ដែល​នាំ​ហោរា​មីកាយ៉ា​ចូល​គាល់​ស្តេច ក៏បាន​ប្រាប់​គាត់​ថា “មើល ពួក​ហោរា​ទាំង​អស់​សុទ្ធ​តែ​ទាយ​ល្អ ដល់​ស្តេច​ព្រម​គ្នា ដូច្នេះ សូម​ឲ្យ​ពាក្យ​លោក​បាន​ដូចជា​ពាក្យ​របស់​ហោរា​ទាំង​នោះ ដោយ​ពោល​តែ​សេចក្តី​ល្អ​ដែរ”(ខ.១២)។ លោក​មីកា​យ៉ាក៏​បាន​ឆ្លើយ​តប​ថា “សេចក្តី​ណា​ដែល​ព្រះ​នៃ​ខ្ញុំ​ទ្រង់​មាន​ព្រះ​បន្ទូល​មក…

Read article
បន្សល់​ទុក​កេរ​ដំណែល​ខាង​វិញ្ញាណ

១ធីម៉ូថេ ១:៣-៥ ដ្បិត​ខ្ញុំ​នឹក​ចាំ​ពី​សេចក្តី​ជំនឿ​ស្មោះ​ត្រង់ ដែល​នៅ​ក្នុង​អ្នក សេចក្តី​ជំនឿ​នោះ​បាន​នៅ​ក្នុង​យាយ​ឡូ​អ៊ីស ជា​ជីដូន​របស់​អ្នក​ជាមុន​ដំបូង រួច​ក៏​នៅ​ក្នុង​អ្នក​អ៊ើនីស ជា​ម្តាយ​អ្នក​ដែរ​។ ២ធីម៉ូថេ ១:៥ កាល​ខ្ញុំ និង​បង​ស្រី​ខ្ញុំ ស្ថិត​ក្នុង​វ័យ​ជំទង់ យើង​មិន​យល់​អំពី​មូល​ហេតុ​ដែល​ម្តាយ​របស់​យើង បាន​សម្រេច​ចិត្ត​ទទួល​ជឿ​ព្រះយេស៊ូវ ជា​ព្រះ​អង្គ​សង្គ្រោះ​​ទេ តែ​យើង​មិន​អាច​បដិសេធន៍​ការ​ផ្លាស់​ប្រែ ដែល​យើង​បាន​មើល​ឃើញ​ក្នុង​ជីវិត​គាត់​បាន​ឡើយ​។ គាត់​មាន​សន្តិភាព និង​ក្តី​អំណរ​ច្រើន​ជាង​មុន ហើយក៏​បាន​ចាប់​ផ្តើម​បម្រើ​ព្រះ ដោយ​ចិត្ត​ស្មោះ​ត្រង់​ក្នុង​ព្រះវិហារ​។ គាត់​មាន​ចិត្ត​ស្រេក​ឃ្លាន​ចង់​រៀន​ព្រះ​គម្ពីរប៊ីប​ណាស់ បានជា​គាត់​​ទៅរៀន​នៅ​សាលា​ព្រះ​គម្ពីរ​រហូត​ដល់​បញ្ចប់​ការ​សិក្សា​។ រយៈ​ពេល១ឆ្នាំ បន្ទាប់ពី​ម្តាយ​ខ្ញុំ​បាន​សម្រេច​ចិត្ត​ទទួល​ជឿ​ព្រះ បង​ស្រី​ខ្ញុំ​ក៏​បាន​ទទួល​ជឿ​ព្រះគ្រីស្ទ ហើយ​ចាប់​ផ្តើម​ធ្វើ​ការ​បម្រើ​ព្រះអង្គ​។ ហើយ​ពីរបី​ឆ្នាំ​ក្រោយមក ខ្ញុំ​ក៏​បាន​ទទួល​ជឿ​ព្រះយេស៊ូវ និង​ចាប់​ផ្តើម​បម្រើ​ព្រះអង្គ​ផង​ដែរ​។ ជា​ច្រើន​ឆ្នាំ​ក្រោយមក ឪពុក​ខ្ញុំ​ក៏​បាន​ទទួល​ជឿ​ព្រះអង្គ​។ ការ​សម្រេច​ចិត្ត​របស់​ម្តាយ​ខ្ញុំ ក្នុង​ការ​ទទួល​ជឿ​ព្រះគ្រីស្ទ បាន​ជះ​ឥទ្ធិពល​នៃ​ជីវិត​ផ្លាស់​ប្រែ ដែល​បាន​បណ្តាល​ចិត្ត​ក្រុម​គ្រួសារ និង​សាច់​ញាតិ​របស់​យើង​ឲ្យ​ទទួល​ជឿ​ព្រះយេស៊ូវ​ជា​បន្ត​បន្ទាប់​។ កាល​សាវ័ក​ប៉ុល​សរសេរ​សំបុត្រ​ចុង​ក្រោយ​របស់​គាត់ ផ្ញើ​ទៅ​លោក​ធីម៉ូថេ ហើយ​បាន​លើក​ទឹក​ចិត្ត​គាត់ ឲ្យ​ស៊ូ​ទ្រាំ​ក្នុង​ជំនឿ លើ​ព្រះយេស៊ូវ គាត់​បាន​ធ្វើ​ការ​កត់​សំគាល់ អំពី​មរតក​នៃ​សេចក្តី​ជំនឿ​របស់​គាត់ បានជា​គាត់​មាន​ប្រសាសន៍​ថា “ដ្បិត​ខ្ញុំ​នឹកចាំ​ពី​សេចក្តី​ជំនឿ​ស្មោះ​ត្រង់ ដែល​នៅ​ក្នុង​អ្នក សេចក្តី​ជំនឿ​នោះ​បាន​នៅ​ក្នុង​យាយ​ឡូ​អ៊ីស ជា​ជីដូន​របស់​អ្នក​ជាមុន​ដំបូង រួច​ក៏​នៅ​ក្នុង​អ្នក​អ៊ើនីស ជា​ម្តាយ​អ្នក​ដែរ ហើយ​ខ្ញុំ​ជឿ​ជាក់​ថា ក៏​នៅ​ក្នុង​អ្នកផង”(២ធីម៉ូថេ ១:៥)។…

Read article
ការ​ផ្លាស់​ប្រែ នៅពេល​ចុងក្រោយ

ក្នុងចំណោម​ចោរ​ពីរ​នាក់ ដែលគេ​បាន​ឆ្កាង​នៅ​ក្បែរ​ព្រះយេស៊ូវ​ មាន​ម្នាក់​ដែល​បាន​ប្រែចិត្ត​ទទួល​ជឿ​ព្រះអង្គ តែ​បន្ទាប់មក គាត់​រស់នៅ​បាន​ប្រហែល១ម៉ោង​ទៀត​ប៉ុណ្ណោះ។ គាត់​ក៏បាន​ស្លាប់ តែ​គាត់​បាន​ផ្លាស់​ប្រែ​ហើយ។ គាត់​បាន​រស់នៅ​លើ​ឈើឆ្កាង ក្នុងនាម​ជា​មនុស្ស​កើតជា​ថ្មី មាន​អាកប្ប​កិរិយា និង​ទង្វើ​រ​ថ្មី។ ប៉ុន្តែ ៩៩.៩៩% នៃ​ជីវិត​គាត់ មិនបាន​រស់នៅ​ឲ្យ​មានប្រយោជន៍​ឡើយ។ ដូចនេះ តើ​រយៈពេល​តែ​ពីរបី​ម៉ោង​ចុងក្រោយ​នៃ​ជីវិត​គាត់ ដែល​មានការ​កើតជា​ថ្មី​នោះ មាន​សារៈសំខាន់​ទេ?

Read article