មិត្តភ័ក្រដ៏ពិតប្រាកដ

អ្នក​ជំនាញ​ខាង​ការ​តាម​ដាន​ការ​ប្រែប្រួល​របស់​ពាក្យ​ ជា​ភា​សា​អង់​គ្លេស បាន​សន្មត់​​ថា ពាក្យ Unfriend (ឈប់​រាប់អាន) គឺ​ជា​ពាក្យ​ប្រចាំ​ឆ្នាំ​នៃ​វចនានុ​ក្រម​អក់​ស្វឺត​អាមេរិកាំង កាល​ពី​បី​បួន​ឆ្នាំ​មុន។ ពួក​គេ​បាន​ឲ្យ​និយម​ន័យ​ពាក្យ​នេះ​ថា ជា​កិរិយ៉ា​ស័ព្ទ​មួយ ដែល​មាន​ន័យ​ថា “ឈប់​រាប់​អាន​នរណា​ម្នាក់​ជា​មិត្ត​ភ័ក្រ នៅ​លើ​គេហទំព័​របណ្តាញ​សង្គម” ដែល​មាន​ដូច​ជា​ហ្វេស​ប៊ុក​ជា​ដើម។ នៅ​លើ​គេហ​ទំព័រ​នោះ អ្នក​ដែ​ល​ជា​friends(មិត្តភ័ក្រ) អនុញ្ញាត​ឲ្យ​បើក​មើល​ពត៌​មាន​ផ្ទាល់​ខ្លួន​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក នៅ​លើ​ទំព័រ​ហ្វេស​ប៊ុ-ក។ អ្នក​ទាំង​នោះ​ប្រហែល​មិន​ដែល​បាន​ជួប​មុខ​គ្នា​ផ្ទាល់ ឬ​បាន​និយាយ​ពាក្យ​ជម្រាប​សួ​រគ្នានៅ​​លើបណ្តាញ​អ៊ីន​ធើណិ​ត​ឡើយ។ នៅ​ក្នុង​ពិភព​នៃ​ការ​រាប់​អាន​មិត្ត​ រយៈ​ពេល​ខ្លី​តាម​ អ៊ីន​ធើណិត យើង​កំពុង​ចាប់​ផ្តើម​ដឹង​ថា ការ​មាន​មិត្តភ័ក្រដ៏ពិតប្រាកដ គឺ​កាន់​តែ​មាន​ន័យ​ជ្រាល​ជ្រៅ​ជាង សម័យ​មុន​ទៅ​ទៀត។ ពេល​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​ហៅ​សិស្ស​របស់​ទ្រង់​ថា “សំឡាញ់” គឺ​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល ​អំពី​ទំនាក់​ទំនង​ដ៏​ពិសេស​មួយ ដែល​មាន​ការ​ប្តូរ​ប្តេជ្ញ​ចំពោះ​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក។ កាល​នោះ នៅ​សល់​ពេល​តែ​ប៉ុន្មាន​ម៉ោង​ទៀត ទ្រង់​នឹង​ត្រូវ​លះ​បង់​ព្រះ​ជន្ម(ខ.១៣) ហើយ​ទ្រង់​បាន​ឲ្យ​ពួកគេ​បញ្ជាក់​ពី​មិត្ត​ភាព​នោះ​ ដោយ​កាន់​តាមបញ្ញត្តិ​ទ្រង់(ខ.១៤)។ ការ​ដែល​គួ​រឲ្យ​ភ្ញាក់​ផ្អើល​បំផុត​នោះ គឺ​ព្រះ​​បន្ទូល​ដែល​ទ្រង់​បាន​ថ្លែង​ថា “ខ្ញុំ​​មិន​​ហៅ​​ជា​​អ្នក​​បំរើ​ ទៀត ពី​ព្រោះ​អ្នក​បំរើ​គេ​មិន​ដឹង​ថា​ជា​ចៅហ្វាយ​ធ្វើ​អ្វី​ទេ គឺ​ខ្ញុំ​ហៅ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ថា​ជា​សំឡាញ់​វិញ ពី​ព្រោះ​ខ្ញុំ​បាន​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដឹង​គ្រប់​ការ​ទាំង​អស់ ដែល​ខ្ញុំ​ឮ​ពី​ព្រះវរបិតា​ខ្ញុំ​មក”(ខ.១៥) ក្នុង​មិត្តភាព​ដ៏​ពិត​ប្រាកដ អ្នក​ដែល​មាន​ចិត្ត​ស្មោះ​ត្រង់ អាច​ជួយ​មិត្ត​ភ័ក្រ​របស់​ខ្លួន នៅ​ពេល​បាក់​ទឹកចិត្ត ឬ​មាន​ការ​ភ័យ​ខ្លាច។ នោះ​ជា​ការ​អ្វី​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ធ្វើ​សម្រាប់​យើង ដ្បិត​ទ្រង់​ជា​មិត្ត​សំឡាញ់​ដ៏ស្មោះ​ត្រង់​របស់​យើង អស់​កល្ប​ជា​និច្ច។-David McCasland

Read article
ការបង្ហាញព្រះគុណព្រះ

នៅ​ពាក់​កណ្តាល​ទសវត្សរ៍​ឆ្នាំ ១៩៧០​ ពត៌​មាន​អំពី​ការ​ដាក់​ពាក្យ​លែង​លះ​គ្នា និង​ការ​សម្រេច​របស់​តុលា​ការ​​ឲ្យ​លែង​លះ​គ្នា បាន​លេច​ឡើង នៅ​ក្នុង​ផ្នែក​កំណត់​ត្រា​សាធារណៈក្នុង​​ការ​សែត​ប្រចាំ​តំបន់​យើង។ លោក​គ្រូគង្វាល​ជាន់​ខ្ពស់ ប៊ីល ផ្លាណាហ្កាន(Bill Flanagan) ដែល​ជា​គ្រូ​គង្វាល​នៃ​ព្រះវិហារ​យើង បាន​មើល​​ឈ្មោះ​អ្នក​ដែល​លែង​លះ​គ្នា​ទាំង​នោះ ពី​មួយ​សប្តាហ៍ ទៅ​មួយ​សប្តាហ៍ ហើយ​បាន​ចាប់​ផ្តើម​នឹក​ស្រមៃ​អំពី​អ្នក​ទាំង​​នោះ គឺ​មិន​បានគិត​អំពី​ស្ថិតិ​នៃ​ការ​លែង​លះ​ឡើយ។ ដូចនេះ គាត់​ក៏​បាន​បើក​​សិក្ខាសា​លា​ជួយ​ស្រោច​ស្រង់​ការ​លែង​លះ​គ្នា ដើម្បី​ជួយ និង​ផ្តល់​ការ​ប្រោស​ឲ្យ​ជា ​ក្នុង​ព្រះ​គ្រីស្ទដល់​អ្នក​ដែល​មាន​ការ​ឈឺ​ចាប់ ក្នុង​ពេល​ដ៏​លំបាក​បែប​នោះ។ ពេល​ដែល​សមាជិក​ពួក​ជំនុំ​​ម្នាក់ដែល​មាន​ការ​ឈឺ​ឆ្អាល បាន​ជម្រាប​គាត់ថា គាត់​កំពុង​តែ​ថ្កោល​ទោស​ការ​លែង​លះ​គ្នា​ហើយ គាត់​ក៏​បាន​ឆ្លើយ​តប​យ៉ាង​សុភាព​ថា គាត់​គ្រាន់​តែ​កំពុង​បង្ហាញ​ព្រះ​គុណ​ព្រះ ទៅ​ដល់​បង​ប្អូន​ដែល​កំពុង​ត្រូវ​ការ​ព្រះគុណ​ទ្រង់​ប៉ុណ្ណោះ។ ពេល​ព្រះ​យេស៊ូវ​ត្រាស​ហៅ​ម៉ា​ថាយ ដែល​ជា​អ្នក​យក​ពន្ធ ឲ្យ​ដើរ​តាម​ទ្រង់ គាត់​ក៏​បាន​ទទួល​ការ​ត្រាស​ហៅ​របស់​ទ្រង់។ បន្ទាប់​មក ម៉ាថាយ​ក៏​បាន​អញ្ជើញ​ព្រះ​យេស៊ូវ ឲ្យ​មក​សោយ​អាហារ​ពេល​ល្ងាច​នៅ​ផ្ទះ​គាត់។ បន្ទាប់​ពី​ពួក​អ្នក​ដឹក​នាំ​សាសនា​រិះ​គន់​ព្រះ​យេស៊ូវ ដោយ​សារ​ទ្រង់​បាន​សោយ​អាហារ​ជា​មួយ​អ្នក​យក​ពន្ធ និង​មនុស្ស​មាន​បាន ទ្រង់​ក៏​បាន​មាន​បន្ទូល​ថា “ពួក​​អ្នក​ដែល​ជា​សុខ​សប្បាយ មិន​ត្រូវ​ការ​នឹង​គ្រូពេទ្យ​ទេ គឺ​ជា​ពួក​ដែល​មាន​ជំងឺ​វិញ​ទេ​តើ ចូរ​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា ​ទៅ​រៀន​ន័យ​បទ ដែល​ថា «អញ​ចង់​បាន​សេចក្តី​មេត្តាករុណា មិន​មែន​យញ្ញបូជា​ទេ» ពី​ព្រោះ​ខ្ញុំ​មិន​បាន​មក ដើម្បី​នឹង​ហៅ​មនុស្ស​សុចរិត​ទេ គឺ​មក​ហៅ​មនុស្ស​មាន​បាប ឲ្យ​ប្រែ​ចិត្ត​វិញ”(ម៉ាថាយ ៩:១២-១៣)។ ព្រះ​យេស៊ូវ​ជា​គ្រូពេទ្យ​ដ៏​អស្ចារ្យ ទ្រង់​សព្វ​ព្រះ​ទ័យ​នឹង​បំពេញ​សេចក្តី​ត្រូវ​ការ​របស់​យើង​ម្នាក់​ៗ ដោយ​ប្រទាន​នូវ​ការ​អត់​ទោស​បាប…

Read article
ភ្នែកទិព្វ

នៅ​ក្នុង​ការ​ជួប​ជុំ​គ្រួសារ ក្នុង​ចំណោម​ក្មួយ​ប្រុស​​ទាំង​ឡាយ​របស់​​ខ្ញុំ ក្មួយ​ប្រុស​ម្នាក់​បាន​​នាំ​​យក​សៀវ ភៅ​​រូប​ភាព​​ភ្នែក​ទិព្វ​មួយក្បាល មក​ចែក​គ្នាមើ​ល។ រូបភាព​ភ្នែក​ទិព្វ គឺ​ហាក់​ដូច​ជា​រូប​ភាព​ដែល​មាន​ពី​សណ្ឋាន(2D) ប៉ុន្តែ ពេល​ដែល​យើង​មើល​រូប​នោះ តាម​របៀប​ណាមួ​យ នោះ​រូប​ភាព​ដែល​នៅ​ក្នុង​ក្រដាស​រៀប​ស្មើ ហាក់​ដូចជា​មាន​បី​សណ្ឋាន​វិញ(3D)។ យើង​បាន​ដាក់​វេណ​គ្នា ដើម្បី​ព្យាយា​មហ្វឹក​ហាត់​ភ្នែក​របស់​យើង ឲ្យ​មើល​ឃើញ​រូប​ភាព​៣​សណ្ឋាន​លេច​ឡើង។ សមាជិក​ម្នាក់​នៃ​គ្រួសារ​យើង​មាន​ការ​លំបាក នៅ​ក្នុង​ការ​មើល​ឲ្យ​ឃើញ​រូប​ភាព​៣​សណ្ឋាន​នោះ។ មាន​ពេល​ជា​ច្រើន​ដង ពេល​គាត់​បើក​សៀវភៅ​នោះ ខ្ញុំ​បាន​កត់​សំគាល់ ដោយ​ក្រឡេច​មើល​រូប​ភាពនោះ ពី​ចម្ងាយ និង​ពី​ទិសដៅ​ផ្សេង​គ្នា។ ប៉ុន្តែ ទោះ​បី​ជា​គាត់​មិន​អាច​មើល​ឃើញ​រូប​ភាព​បង្កប់​នោះក៏​ដោយ ក៏​គាត់​នៅ​តែ​ជឿថា​ រូប​ភា​ព​បង្កប់​នោះគឺ​មាន​នៅ​ក្នុង​នោះមែន ព្រោះ​អ្នក​ដទៃ​បាន​ឃើញ​វា។ ការ​តស៊ូរប​ស់​គាត់ បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ខ្ញុំគិត​ដល់ សារ​សំខាន់​នៃ​ការ​មាន​ភាព​ឧស្សាហ៍​ព្រម​គ្នា នៅ​ក្នុង​កិច្ចការ​ខាង​ជំនឿ។ គ្រោះ​ថ្នាក់​នៃ​អ្នក​ដែ​ល​មាន​ការ​សង្ស័យ កើត​​មា​​ន​នៅ​ពេល​ពួក​គេ​ឈប់​ស្វែង​រក​ព្រះ ដោយ​សារ​ពួក​គេ​ជឿ​ថា គេ​មិន​អាច​រក​ទ្រង់​ឃើញ។​ លោក​ម៉ូសេបា​ន​ព្រមាន​ពួក​កូន​ចៅ​អ៊ីស្រាអែល​ថា ពួក​អ្នក​ជំនាន់​ក្រោយ​នឹង​រង្វេង​ចេញ​ពី​ព្រះ​ជាមិន​ខាន។ ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ គាត់​បាន​សន្យា​ថា អ្នក​ដែល​ស្វែង​រក​ព្រះ អស់​ពី​ចិត្ត និង​វិញ្ញាណ នឹង​ស្វែង​រក​ទ្រង់​ឃើញ(ចោទិយកថា ៤:២៩)។ ព្រះ​គម្ពីរ​ហេព្រើ​បាន​បញ្ជាក់​ថា ព្រះ​ទ្រង់​នឹ​ងប្រទាន​រង្វាន់​ដល់​អ្នក​ដែល​ខំស្វែង​រក​ទ្រង់(១១:៦)។ បើ​អ្នក​មាន​ការ​ពិបាក​នៅក្នុ​ងការ​ជឿ​ព្រះ ចូរ​ចង​ចាំ​ថា : ព្រះពិត​ជា​មាន​មែន ទោះ​បី​ជា​អ្នក​មើល​ទ្រង់​មិន​ឃើញ​ក៏​ដោយ។ ទ្រង់​បាន​សន្យា​ថា​ អ្នក​ដែល​ស្វែង​រក​ទ្រង់ នឹង​បាន​រក​ទ្រង់​ឃើញ​ជា​មិន​ខាន។-Julie…

Read article
ការធ្វើឲ្យខ្លួនយើង មានលំនឹងឡើងវិញ

ពីរ​​​បី​ឆ្នាំ​មុន ភរិយា​របស់​ខ្ញុំ គឺ​ម៉ាលេន(Marlene) បាន​មាន​​បញ្ហា​ត្រចៀក​ផ្នែក​ខាង​​ក្នុង ដែល​បាន​បណ្តាល​ឲ្យ​នាង​បាត់​បង់​លំនឹងខ្លួន​។ ពេល​ដែល​មាន​បញ្ហា​អ្វី​មួយ​ក្នុង​ត្រចៀក​របស់​នាង​បាន​រើ​ឡើង ដោយ​មិន​បាន​ឲ្យ​ដំណឹង​ ជា​មុន នាង​ក៏​មាន​ការ​វិល​មុខ។ នាង​មិន​អាច​អង្គុយ ឬ​ក្រោក​ឈរ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​បាន​ឡើយ ដោយ​សារ​អាការៈ​វិល​មុន​នោះ ហើយ​នាង​ត្រូវ​ផ្តេក​ខ្លួន​ជា​ប្រចាំ។ ទោះ​ជា​មាន​ការ​ប្រឹង​ប្រែង​ខ្លាំង​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ក៏​នា​ង​នៅ​តែ​មិន​អាច​គេច​ផុត​ពី​អំណាច​នៃ​ការ​រំខាន របស់​បញ្ហា​ត្រចៀក​ខាង​ក្នុង​​ដដែល។ ក្នុង​នាម​ជា​មនុស្ស​ដែល​សកម្ម ម៉ាលេន​មាន​ភាព​នឿយ​ណាយ​យ៉ាង​ខ្លាំង ចំពោះ​ស្ថាន​ភាព​ដ៏​អាក្រ​ក់នេះ។ ជួន​កាល​ជីវិ​ត​មនុស្ស​គឺ​មានលក្ខណៈ​ដូច​នេះ​ឯង។ ការ​អ្វី​ដែល​យើង​មិន​ច​ង់ឲ្យ​កើត​ឡើង បែរ​ជា​មក​រំខាន​សកម្ម ភាព​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​របស់​យើង ហើយ​យើង​ក៏​បាន​បាត់​បង់​លំនឹង។ ការ​រំខាន​នោះ ប្រហែល​ជា​ដំណឹង​​អាក្រក់ អំពី​ការ​បាត់​បង់​ការ​ងា​រធ្វើ ឬ​ជាលទ្ធ​ផល​ពិនិត្យ​សុខភាព​ដែល​ទទួល​បានពី​វេជ្ជបណ្ឌិត។ វា​ក៏​អាច​ជា​ការ​វាយ​ប្រហារ​នៃ​ខ្មាំង​សត្រូវ​ខាង​វិញ្ញាណ​របស់​យើង។ ពេល​មាន​ការ​រំខាន​ទាំង​នោះ លំនឹង​ខាង​ផ្លូវ​អារម្មណ៍​របស់​យើង​ទទួល​រង​កា​រវាយ​ប្រហារ ហើយ​យើង​មាន​អារម្មណ៍​ថា យើង​មិន​អាច​ឈរ​បាន​ទៀត​ទេ។ យើង​គួរ​ឆក់​យក​ឱកាស​ពេល​នោះ ដើម្បី​ងាក​បែរ​ទៅ​រក​ព្រះ។ ពេល​យើង​មាន​អារម្មណ៍​ថា ​ខ្លួន​កំពុង​បាត់​បង់​លំនឹង​ នោះ​ទ្រង់​អាច​ជួយ​យើង​បាន។ ទ្រង់​ប្រទាន​នូវ​ធន​ធាន​ខាង​វិញ្ញាណ ដើម្បី​ជួយ​ឲ្យ​យើង​អាច​ឈរ​មាំ​មួន។ សាវ័ក​ប៉ុល​បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា “ហេតុ​នោះ​បាន​ជា​ត្រូវ​ឲ្យ​យក​គ្រប់​គ្រឿង​សឹក​របស់​ព្រះ ដើម្បី​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​អាច​នឹង​ទប់​ទល់​ក្នុង​ថ្ងៃ​អាក្រក់​បាន រួច​កាល​ណា​បាន​តតាំង​សព្វ​គ្រប់​ហើយ នោះ​ឲ្យ​បាន​នៅ​តែ​ឈរ​មាំមួន​ដដែល”(អេភេសូ ៦:១៣)។ ពេល​បញ្ហានៃ​ជីវិត បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​ដួល​ចុះ យើង​មិន​ចាំ​បាច់​ត្រូវ​មាន​ភាព​នឿយ​ណាយ​ឡើយ។ យើង​នៅតែ​អាច​ឈរ​យ៉ាង​មាំមួន ដោយ​សារ​ទ្រង់​លើក​យើង​ឡើង​ ដោយ​ព្រះ​ចេស្តាទ្រ​ង់ និង​ការពារ​យើង ដោយ​គ្រឿង​សឹក​របស់​ទ្រង់។-Bill Crowder

Read article
ពេលដែលត្រូវស្តាប់តាមការប្រឹក្សាដ៏ល្អ

ដោយ​សារ​ភាព​មមា​ញឹក ដែល​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​មាន​ក្នុង​ការ​រស់​នៅ​ នោះ​យើ​ង​មិន​ពិបាក​នឹង​សំគាល់​ថា ស្ថាន​ភាព​រប​ស់​យើង គឺ​មិន​ខុស​ពី​ស្ថាន​ភាព​ដែល​ពេញ​ដោយ​បន្ទុក​របស់​លោក​ម៉ូសេ ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​និក្ខមនំ​ជំពូក​១៨។ មាន​តែ​គាត់​ម្នាក់​គត់​​ ដែលជា​ចៅ​ក្រម​សម្រាប់​ពួក​​ បណ្តាល​ជន ដូច​នេះ​ មានមនុស្ស​ជា​ច្រើន​បាន​មក​ឈរ​នៅ​ចំពោះ​មុខ​គាត់ “តាំង​ពី​ព្រឹក​រហូត​ដល់​ល្ងាច”(ខ.១៣) ដើម្បីឲ្យ​គាត់​ជួយ​វិន្និច្ឆ័យ​រឿង​ក្តី​របស់​ពួក​គេ។ តាម​ពិត ខ្ញុំ​បាន​ឮ​ពួក​ជំនុំ ជា​ពិសេស​គឺ​ឪពុ​កម្តាយ​ដែល​មាន​វ័យ​ក្មេង និយាយ​ប្រាប់​ខ្ញុំ​ថា ពួក​គេ​មាន​ស្ថាន​ភាព​មិន​ខុស​ពី​លោក​ម៉ូសេ​ឡើយ។ យើង​ហាក់​ដូច​ជា​ចាំបា​ច់ត្រូវ​រៀន​ជំនាញ​ប្រចាំ​ជីវិត​ពីរ​យ៉ាង ដើម្បី​ឲ្យ​អាច​រស់​រៀន​បាន ដែល​មាន​ដូច​ជា ការ​មាន​ចិត្ត​ចង់​ស្តាប់​(ខ.២៤) និង​ការ​ព្រម​ទទួល​ជំនួយ​(ខ.២៥)។ ជួន​កាល ​យើង​មិ​ន​ព្រម​ទទួល​ជំនួយ ដោយសារ​សេចក្តី​អំណួត ប៉ុន្តែ យើង​មិន​អាច​ធ្វើ​ដូច​នេះ​ជា​រៀង​រហូត​បាន​ឡើយ។ ចំពោះ​លោក​ម៉ូសេ និង​ជា​ញឹកញាប់​ ចំពោះ​យើង ពេល​វេលា​ក្នុង​ជីវិត​កន្លង​ផុត​ទៅ​ឆាប់​រហ័ស​ណាស់ ហើយ​បាន​ធ្វើ​ការ​ទាម​ទា​ច្រើ​នណាស់​ពី​យើង​(ខ.១៣-១៥) បាន​ជា​យើង​ស្ទើរ​តែ​មិន​មាន​ពេល​គ្រប់​គ្រាន់ ដើម្បី​ឆ្លើយ​តប គឺ​មិន​ថា​តែ​ពេល​សម្រាប់​គិត​ពិចារណា​ឲ្យ​បាន​ល្អិត​ល្អន់ ឬ​ការ​ទៅ​សុំ​យោបល់​ពី​អ្នក​ដទៃ​ឡើយ។ នេះ​ប្រហែល​ជា​មូល​ហេតុ ដែល​ព្រះ​គម្ពីរ​បាន​រំឭក​យើង​ថា យើង​ត្រូវ​មាន​អ្នក​ប្រឹក្សា​យោប​ល​នៅ​ក្បែរ ដែល​នឹង​ចែក​ចាយ​បទ​ពិសោធន៍ និង​ប្រាជ្ញា​ដល់​យើង ទោះ​បី​ជា​យើង​គ្មាន​ពេល​សុំយោបល​ពី​ពួក​គេ​ក៏​ ដោយ។ យើង​អាច​ស្វែង​យល់​អំ​ពីបញ្ហា​នេះ នៅ​ក្នុង​រឿង​ដែល​ចែង​អំពី​ការ​អ្វី​ដែល​លោក​យេត្រូ​បាន​ធ្វើ​ សម្រាប់​លោក​ម៉ូសេ​ដែល​ជា​កូន​ប្រសារ​របស់​ខ្លួន ដោយ​ប្រាប់​គាត់​ឲ្យ​ផ្ទេរ​ការ​ទទួល​ខុស​ត្រូវ​មួយ​ចំនួន​ ដល់​អ្នក​ដឹក​នាំ​ផ្សេង​ទៀត​(ខ.១៧-២៣)។ ចូរ​កុំ​យល់​ថា បញ្ហា​របស់​អ្នក​មិន​អាច​ត្រូវ​បាន​ដោះ​ស្រាយ​បាន​នោះ​ឡើយ។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ ចូរ​ស្វែង​រក​ការ​ប្រឹក្សា​ដែល​ត្រូវ​តាម​បំណង​ព្រះ​ទ័យ​ព្រះ ហើយ​អនុវត្ត​តាម​យោបល​ដ៏​ល្អ​នោះ​ចុះ(ខ.១៧-២៣)។-Randy Kilgore

Read article
សៀវភៅនៃធម្មជាតិ

លោក​ចន មួរ(John Muir, ១៨៣៨-១៩១៤) គឺ​ជា​ជន​ជាតិ​ស្កត់ សញ្ជាតិ​អាមេរិក ដែល​ត្រូវ​បាន​យក​មក​ចិញ្ចឹម ដោយ​បុរស​ម្នាក់ ​ដែល​ជា​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ ដែល​ឲ្យ​តម្លៃ​យ៉ាង​ខ្លាំង​ទៅ​លើ​ការ​ចង​ចាំ​បទ​គម្ពីរ។ ពេលលោក​ចន​ទើប​មាន​វ័យ​ជំទង់ គេ​ជឿ​ថា គាត់​អាច​សូត្រ​ខគ​ម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​ទាំងអ​ស់ និង​ខ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់​មួយ​ផ្នែក​ធំ តាម​ការ​ចង​ចាំរ​បស់​គាត់។ ក្នុង​នាម​ជា​យុវជ​នម្នាក់ លោក​មួរ​បាន​មាន​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​យ៉ាង​ខ្លាំង​ ចំពោះ​ស្នា​ព្រះ​ហស្ថ​របស់​ព្រះ​ ហើយ​បាន​យល់​ថា ស្នា​ព្រះ​ហស្ថ​​របស់​ព្រះ គឺ​ជា​ប្រភព​នៃ​ការ​យល់​ដឹង​អំពី​ព្រះ។ ទស្សន​វិទូ ដេននីស វីលាម(Dennis Williams) បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា លោក​មួរ​បាន​ហៅ ស្នា​ព្រះ​ហស្ថ​រ​បស់​ព្រះ​ថា “សៀវភៅ​នៃ​ធម្មជាតិ”។ ខណៈ​ពេល​ដែល​លោក​កំពុង​ធ្វើ​ការ​រុក​រក​ នៅ​ក្នុង​ព្រៃ​ភ្នំ គាត់​ក៏​មាន​លទ្ធភាព​សិក្សា​អំពី​រុក្ខ​ជាតិ និង​សត្វ នៅ​ក្នុង​បរិស្ថាន​មួយ ដែល “កើត​ចេញ​ពី​ព្រះ​ហស្ថ​ព្រះ​ដោយ​ផ្ទាល់ ហើយ​មិន​ទាន់​មាន​ភាព​ពុក​រលួយ ដោយ​សារ​អារ្យធម៌ និង​ការ​ផ្សាំង​របស់​មនុស្ស”។​ លោក​មួរ​បាន​បន្ត​ដឹក​នាំ​ចលនា​អភិរក្ស​ព្រៃ​ឈើ ហើយ​គាត់​មាន​តួនាទី​យ៉ាង​សំខាន់ នៅ​ក្នុង​ការ​បង្កើត​សួន​ឧទ្យាន​ជា​ច្រើន​នៅ​អាមេរិក ដែល​រួម​មាន ឧទ្យាន​យ៉ូសេម៉ាយត៍(Yosemite) សេក្វ័រអា(Sequoia) និង​ម៉ោន រេនា(Mount Rainier)ជាដើម។ ដើម្បី​ការពារ​ផល​ប្រយោជន៍​ខាង​វិញ្ញាណ​របស់​កុមារ និ​ង​យុវជន យើង​គួរ​តែ​ផ្តោត​ទៅ​លើ​ព្រះ​គម្ពីរ​ ជាបឋម។ ប៉ុន្តែ យើង​ក៏​អាច​នាំ​ពួក​គេ ចេញ​ក្រៅផ្ទះ…

Read article