ការការពារខ្លួនដ៏ល្អ

ឯកអគ្គ​រដ្ឋ​ទូត​ដែល​ចូល​និវត្ត​ម្នាក់ បាន​អង្គុយ​ជិត​គ្នាសំរាប់​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​តាម​រថ​ភ្លើង​៨​ម៉ោង ហើយ​ខ្ញុំ​ចាប់​ជួន​នឹង​ពេល​គាត់​ដក​ដង្ហើម​ធំ ពេល​ដែល​ខ្ញុំយ​ក​ព្រះគម្ពីរ​ចេញ។ ខ្ញុំ​យក​ប្រដាប់​ចំណាំ​ចេញ។ លើក​ដំបូង យើង​អាន​បន្ទាត់​ទី​មួយ​ផ្តោត​លើ​ការ​ជំរុញ​អ្នក​ដទៃ ឬ​ចំណុច​ដាក់ពិន្ទុ។ សន្សឹម​ៗ ទោះ​បី​ចំរៀក​ និង​បំណែក​នៃ​រឿង​ដែល​គួរ​គោរព​ជីវិត​យើង ចាប់​ផ្តើម​ពី​ការ​វារ​ទៅ​មុខ​ដោយ​យឺត​ៗ​ក្នុង​ការ​ពិភាក្សា។ ការ​ចង់​ដឹង​ច​ង់​ឮ​ ធ្វើ​ឱ្យ​យើង​ទាំង​ពី​រ​នាក់​ល្អប្រសើរ​ហើយ យើង​ចាប់​ផ្តើម​សួរ​ជំនួស​ ឱ្យ​ជំលោះ​អឹង​កង។ ក្នុង​នាម​អ្ន​ក​រៀន​ចប់​ខាង​វិទ្យា​សាស្ត្រ​នយោបាយ និង​អ្នករំភើប​ចិត្ត​ខាង​នយោបាយ ​ដោយ​ជា​ទំលាប់ វា​នាំ​ឱ្យ​ខ្ញុំច​ង់ដឹង​ចង់​ឮ ពី​អាជីព​គាត់​ ដែល​បាន​បញ្ជូល​ភាព​ជា​រដ្ឋ​ទូត​ដ៏សំខាន់​ពី​រ។ សំណួ​រ​គាត់​ប្លែក​គ្រប់​គ្រាន់​ពេល​សួរ​មក​កាន់​ខ្ញុំអំពី​ជំនឿ​ខ្ញុំ។ តើ​ខ្ញុំ​ក្លាយ​ជា​គ្រិស្ទាន​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច​ ក្លាយ​ជា​អ្វីដែល​គាត់​ចាប់​អារម្មណ៍​បំផុត។ រថ​ភ្លើង​ចប់​ទៅដោ​យ​យ៉ាងស្រួល ហើយ​យើង​ប្តូរ​កាត​ជំនួញ​ឱ្យ​គ្នា។ ពេល​ដែល​គាត់ចាក​ចេញ​ពី​រថ​ភ្លើង គាត់​បែរ​មក​ហើយ​និយា​យ​ថា “និយាយ​អញ្ជឹង ការ​ដែល​អ្នក​ចូល​ចិត្ត​ប្រកែក​បំផុត មិន​មែន​ជា​អ្វីដែល​អ្នក​គិត​ថា​ ព្រះ​យេស៊ូវ​អា​ច​ធ្វើ​បាន​សំរាប់​ខ្ញុំ​ទេ។ គឺ​វា​ជា​អ្វី​ដែល​ទ្រង់​ធ្វើ​សំរាប់​អ្នក”។ ក្នុង​យ៉ូហាន​ជំពូក​៩ ដូច​នៅ​ក្នុង​រថ​ភ្លើង​នោះ​ដែរ ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​រំលឹក​យើង​ថា​រឿង​ដែល​ល្អបំផុត​ គឺ​ជា​អង្គដែល​យើង​ស្គាល់​ ដោយ​ស្និទ្ធ​ស្នាលៈ អ្នក​សំរ​ប​សំរួ​លរប​ស់​យើង​ជា​មួយ​ព្រះ​គ្រីស្ទ។ អនុវត្ត​ការ​និយាយ​ប្រាប់​រឿង​នៃ​ជំនឿ​អ្នក​ ដល់​អ្នក​ដែល​អ្នក​ស្រលាញ់​ និង​មិត្ត​ភក្តិ​ជិត​ស្និទ្ធ​ ដើម្បី​ឱ្យ​អ្នក​អាច​និយាយ​ប្រាប់​អ្នក​ផ្សេង​ទៀត​បាន​ច្បាស់។ —Randy Kilgore

Read article
គ្មានការឈឺចាប់ទៀត

សំរាប់​ចំណែក​ដែល​ល្អ​នៃ​ជីវិត​ខ្ញុំ ខ្ញុំ​បាន​ចែក​រំលែក​ទស្សនៈ​វិស័យ​ នៃ​អ្នក​ដែល​តិះ​ដៀល​ព្រះ ដែល​អនុញ្ញាតិ​ឱ្យ​មាន​ការ​ឈឺ​ចាប់។ ខ្ញុំ​មិន​អាច​រក​ឃើញ​ផ្លូវ​ឃើញ​ថា​ពិភព​លោក​សម​ដូច​ជា​ពុល​ដូច​ការ​នេះ។ ពេល​ខ្ញុំ​សួរ​សុខ​ទុក្ខ​អ្នក​ដែល​ឈឺ​ចាប់​លើស​ជាង​ខ្ញុំ នោះ​ខ្ញុំ​ឆ្ងល់​ពី​ឥទ្ធិ​ពល​វា។ ការ​ឈឺ​ចាប់ គឺ​ដូច​ជា​ធ្វើ​ឱ្យ​ជំនឿ​មាំ​ក៏​ដូច​ជា​បង្កើន​ចង្ងល់។ កំហឹង​ពី​ការ​ឈឺ​ចាប់​ខ្ញុំ​បាន​រលាយ ព្រោះ​តែ​មូល​ហេតុ​មួយៈ ខ្ញុំ​បាន​មក​ស្គាល់​ព្រះ។ ទ្រង់​ឱ្យ​ខ្ញុំ​មាន​អំណរ​និង​សេចក្តី​ស្រលាញ់ និង​សុភ​មង្គល​និង​សេចក្តី​សប្បុរស។ វា​ធ្វើ​ឱ្យ​ខ្ញុំ​មាន​ជំនឿ​លេច​ឡើង ជំនឿ​ដែល​រឹង​មាំ​ ដូច​ថ្ម​ដែល​គ្មាន​ការ​ឈឺ​ចាប់​ណា​អាច​បន្សឹក​វា​បាន។ តើ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​នៅ​ឯ​ណា ពេល​មាន​ការ​ឈឺ​ចាប់? គឺ​ទ្រង់​នៅ​ទីនោះ​តាំង​ពី​ដើម។ ទ្រង់​បង្កើត​ប្រពន្ធ័​ឈឺ​ចាប់ ក្នុង​កណ្តាល​ពិភព​លោក​ដែល​ធ្លាក់​ចុះ ដោយ​មាន​ត្រា​ទ្រង់។ ទ្រង់​បំផ្លាស់​ការ​ឈឺចា​ប់ ប្រើ​វា​បង្រៀន​និងព​ង្រឹ​ង​យើង ប្រសិន​បើ​យើង​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​វា​បែរ​យើង​ទៅ​ទ្រង់។ ទ្រង់​បាន​ឈឺ​ចាប់​និង​បង្ហូរ​លោហិត​ និង​ព្រះ​កន្សែង​ហើយ​រង​ទុក្ខ។ ទ្រង់​ផ្តល់​កិត្តិ​យស​ដល់​អ្នក​ដែល​រង​ទុក្ខ​ដោយ​ចែក​រំលែក​ការ​ឈឺ​ចាប់​គេ។ ប៉ុន្តែ​ថ្ងៃ​មួយ​ទ្រង់​នឹង​ប្រមូល​ទាហាន​នៃ​ស្ថាន​សួគ៌​ហើយ​ឱ្យ​គេ​ប្រឆាំង​នឹង​សត្រូវ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់។ លោកិយ​នឹង​ឃើញ​រយៈ​ពេល​ចុង​ក្រោយ​នៃ​ការ​រង​ទុក្ខ​មុន​ពេល​ជ័យ​ជំនះ​ពេញ​ទី​ត្រូវ​បាន​ដង្ហែរ​មក។ នោះ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​នឹង​បង្កើត ពិភព​លោក​ថ្មី​អស្ចារ្យ​មួយ។ ហើយ​សេចក្តី​ឈឺចាប់​នឹង​គ្មាន​ទៀត​ទេ(វិវរណៈ ១៩:១១-២២:៦)។—Philip Yancey

Read article
បែដឡាំ

សារមន្ទីរ​សង្គ្រាម​រា​ចារបស់​អង់​គ្លេស ជា​ផ្ទះមួយ​ក្នុង​អគារ​នៅ​ឡុង​ដុន​ ដែ​ល​ជា​អតីត​ទីតាំង​សំរាប់​មន្ទីរ​ពេទ្យ​រាជ​បែត​ថ្លេម ជា​កន្លែង​ថែរក្សា​ជំងឺប្រសាទ។ មន្ទីរ​ពេទ្យ​នោះ​ត្រូវ​បាន​គេ​ស្គាល់​ជា​ទូទៅ​ថា បែដឡាំ ដែល​ឥឡូវ​ក្លា​យ​ជា​ពាក្យ​ ប្រើ​ព​ណ៌នា​ភាព​រយ៉េរយៃ និង​ភាពឆ្កួត​លីលា។ វា​គឺ​គួរ​ឱ្យ​ហួស​ចិត្ត​ដែល​ថា​ សារមន្ទីរ​សង្គ្រាម​ត្រូវ​បាន​ប្រើ​ទីតាំង​ចាស់​របស់​បែដឡាំ។ ពេល​ដែល​យើង​ដើរតាម​សារ​មន្ទីរ បន្ថៃម​ទៅ​លើ​រឿង​វីរភាព​ និង​ការ​បូជា​ ក្នុង​សម័យ​សង្គ្រាម អ្នក​នឹង​ឃើញ រឿង​នៃ​កា​របំភ័យ​ឆ្នឹង​នៃ​ភាព​អមនុស្សធម៌​របស់​ភាព​ឆ្កួត​លី​លា​នៃ​មនុស្ស​ទៅ​លើ​មនុស្ស ។ ចេញ​ពី​ការ​បញ្ជា​មក​ការ​ប្រល័យ​ពូជ​សា​សន៍​ និង​ការ​បំបាត់ជន​ជាតិ​ភាគ​តិច​ ទៅ​លើ​ពួក​ហូលូកូស្ត វា​ជា​ការ​បង្ហាញ​ដ៏​អាក្រក់។ ស្តេច​សាឡូម៉ូន​ពិនិត្យ​មើល​និស្ស័យ​មនុស្ស អាច​ទៅ​រក​ការ​អាក្រក់​ហើយ​ពណ៌នា​ថា ជា​អ្នក​ដែល “រីក​រាយ​នឹង​ធ្វើអាក្រក់ ហើយ​សប្បាយ​អំពើ​កំណា​ច​ជនអា​ក្រក់”(សុភាសិត២:១៤)។ ក្នុង​ពេល​កា​រនេះ​ប្រហែល​ពណ៌នា​ច្រើន​​ពីលោកិយ​ជុំវិញ​យើង អ្នក​ជឿ​តាម​ព្រះ​គ្រីស្ទ​មាន​របៀប​ថ្មី​ក្នុង​ការ​ដំណើរ​ការ​ជីវិត។ លោក​ប៉ុល​បាន​ជំរុ​ញ​យើង “កុំ​ឱ្យ​សេចក្តី​អាក្រក់​ឈ្នះ​អ្នក​ឡើយ ត្រូវ​ឱ្យ​អ្នក​ឈ្នះ​សេចក្តី​អាក្រក់​ ដោយ​សារ​សេចក្តី​ល្អ​វិញ”(រ៉ូម១២:២១)។ សកម្មភាព​ដែល​មាន​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ជា​កណ្តាល​ គឺ​ដូច​ជា​ សំដែង​កិរិយា​ល្អ នៅ​ចំពោះ​មុខ​មនុស្ស​ទាំងអស់​(ខ.១៧) បង្កើត​សន្តិភាព(ខ.១៨) និង​ធ្វើដ​ល់​សត្រូវ​យើង​ ដោយ​មេត្រី(ខ.២០) នឹង​ជះឥទ្ធិពល​ដល់​លោកិយ​សំរាប់​សេចក្តី​ល្អ។ បើ​យើង​ម្នាក់​ៗ​ត្រូវ​រស់​ ដូច​ជា​ការ​ជះ​ស្រមោល​នៃ​សេចក្តី​ស្រលាញ់​របស់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់ ប្រហែល​នឹង​មាន​បែដឡាំ​តិច​ជាង​មុន។ —Bill Crowder

Read article
កត្តាដែលធ្វើឲ្យភ័យខ្លាច

ប្រសិន​បើ​អ្នក​ជា​អ្នក​គាំ​ទ្រ​ហ្សែ​កស្ពៀរ(Shakespeare) អ្នក​ដឹង​ថា តួ​ឯក​របស់​គាត់​តែងតែ​មាន​គុណ​វិបត្តិ​ដែល​ធ្ងន់​ធ្ងរ។ វា​ធ្វើ​ឱ្យ​រឿង​ល្អមើ​ល ហើយ​បង្រៀន​នូ​វ​មេរៀន​សំខាន់​ខ្លះ​។ ដូច​គ្នា​វា​ពិត​សំរាប់​វិរបុរស​ក្នុងគម្ពីរ អាប្រាហាំ។ គុណ​វិបត្តិរ​បស់​គាត់? ការ​ភ័យ​ខ្លាច។ ពីរ​ដង​ដែល​អាប្រាហាំ​បង្អោន​ទៅ​តាម​ការ​ភ័យ​ខ្លាច​ថា អ្នក​គ្រប់​គ្រង​នឹង​សំលាប់​កាត់​ហើយ​យក​ប្រពន្ធ​គាត់​(លោកុប្បបត្តិ១២:១១-២០ ២០:២-១៣)។ ការ​​ភ័​យ​ខ្លាច​ ព្រោះ​ជីវិតគាត់ គាត់​បាន​បញ្ឆោត​ទាំង​ផា​រ៉ោន​ និង​ស្តេច​អាប៊ីម៉ាលេក​ ដោយ​និយាយ​ថា “នាង​ជា​ប្អូន​ស្រី​ខ្ញុំ” ក្នុង​ការ​ស្វាគមន៍សំខាន់​ឱ្យ​ស្តេច​យក​នាង​សារ៉ា​ចូល​ក្នុង​ទីកន្លែង​ស្នំ(២០:២)។ ដោយ​ការខ្លា​ចកំណត់​សកម្ម​ភាព គាត់បា​ន​ដាក់​ខ្លួន​ផ្សងគ្រោះ​ថ្នាក់​ពី​ផែន​ការ​ព្រះ​ ដែល​ថា​ តាម​រយៈ​គាត់​ និង​សារ៉ា នឹង​មាន​ជាតិ​សាសន៍​ដ៏​​ធំកើត​មាន(១២:១-៣)។ ប៉ុន្តែ​ មុនយើង​វិនិច្ឆ័យ​អាប្រាហាំ យើង​គួរ​សួរ​ខ្លួន​យើង​សំណួរ​ខ្លះ។ ពេល​ខ្លាច​បាត់​បង់​ការ​ងារ តើ​យើង​សំរប​តាម​ភាព​សុចរិត​យើង​ទេ? ដោយ​ខ្លាច​គេ​ឃើញ​រ​ស់​បែប​ចាស់ តើ​យើង​នឹង​ដាក់​តំលៃ​យើង​ចោល​ចេញ​ទេ? ដោយ​ខ្លាច​គេ​ចំអក ឬ​យល់ច្រឡំ តើ​យើង​នឹ​ងព្រងើ​យ​​ការ​ផ្សាយ​ដំណឹង​ល្អ និង​ធ្វើ​ឱ្យ​ភាព​អស់​កល្ប​របស់​អ្នក​នោះ​ មាន​គ្រោះថ្នា​ក់? មាន​តែ​ការ​មួយ​ដែល​យក​ឈ្នះ​ការ​ភ័យ​ខ្លាច​យើង គឺ​ជំនឿ​ដែល​តស៊ូ​ក្នុង​ព្រះ​វត្ត​មាន ការ​ការ​ពារ អំណាច និង​ការ​សន្យា ព្រះ​ជា​ម្ចាស់។ បើ​ការ​ភ័យ​ខ្លាច​ យើង​ធ្វើឱ្យ​ផែន​ការ​ព្រះ​សំរាប់យើង​មាន​ភាព​គ្រោះ​ថ្នាក់ ចូរ​ចង​ចាំ​ថា​ ទ្រង់​នឹង​មិន​ដែល​សុំ​អ្នក​ដែល​ទ្រង់​មិន​អាច​បញ្ចប់​បាននោះ​ទេ ទោះ​​​បី​វា​ទាម​ទារ​អន្តរាគមន៍​អស្ចារ្យ​ពី​ខាង​ទ្រង់​ក៏​ដោយ។ —Joe Stowell

Read article
ដំបង និង ដុំថ្ម

អ្នកនិពន្ធ​ទំនុក​តម្កើង​ឆ្អែត​ចំពោះ​“សេចក្តី​ចំអក​របស់មនុស្ស​ឆ្មើង​ឆ្មៃ” (ទំនុកតម្កើង ១២៣:៤) ប្រហែល​ជា​អ្នក​ក៏​ដូច្នោះ​ដែរ។ អ្នក​ជិត​ខាង​អ្នក អ្នក​នៅ​ការិយាល័យ ឬ​អ្នក​នៅ​បន្ទប់​រៀន​អ្នក​ ប្រហែល​ជា​មើល​ងាយដល់​ជំនឿ​ និ​​ង​ការ​ប្តេជ្ញា​ដើរ​តាម​ព្រះ​យេស៊ូវ​របស់​អ្នក។ ឈើ​និង​ថ្ម​អាច​បំបាក់​ឆ្អឹង​យើង តែ​សំដី​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​យើង​ដំបៅកាន់​តែ​ជ្រៅ។ នៅ​ក្នុង​អត្ថា​ធិប្បាយ​របស់​គាត់​ លើ​សៀវភៅ​ទំនុកដំកើង​នេះ លោក ឌីរែក ឃីឌនឺរ(Derek​ Kidner) បាន​ហៅ​សេចក្តី​ចំអក ថា​ជា “ដែក​ត្រជាក់”។ យើង​អាច​បញ្ជៀស​សេចក្តី​ចំអក​របស់​ពួក​ឆ្មើង​ឆ្មៃរ​ ដោយ​ក្លាយ​ដូច​គេ ឬ​យើង​អាចចាត់​ទុក​គោល​បំណង​គេ​ថា​ ជា​ភួង​កិត្ត​យស។ យើង​អាចរីក​រាយ​នូវ​អ្វី​ដែ​ល​ត្រូវ រាប់​ជា​មាន​តំលៃ​ ដែល​រង​ទុក្ខ​ ដោយអាម៉ាស់​សំរាប់​នាម​ព្រះ​យេស៊ូវ(កិច្ចការ ៥:៤១)។ វា​ប្រសើរ​ក្នុង​ភាព​អាម៉ាស់​រយៈ​ពេល​ខ្លី ជា​ជាង​បាន​ជា​ទី​ខ្ពើម ឆ្អើម​នៅ​អស់​កល្ប​ជានិច្ច​វិញ​(ដានីអែល ១២:២)។ យើង​មិន​ត្រូវដូច​ពួក​បញ្ឆោត​ ដោយ​បញ្ឆោត​គេ​វិញ​ឡើយ ប៉ុន្តែ ឱ្យ​ពរ​ដល់អ្នក​ដែល​បៀត​បៀន​យើង។ លោក​ប៉ុល​បាន​ប្រាប់​រំលឹក​យើងថា “ចូរសូមពរចុះ កុំ​ឱ្យ​ប្រទេច​ផ្តា​សា​ឡើយ”(រ៉ូម ១២:១៤)។ ព្រះ​អម្ចាស់​ប្រហែល​នាំ​គេ​ ឱ្យ​មាន​ជំនឿ​ និង​កែ​ប្រែ​ចិត្ត ហើយ​កែ​ប្រែ​រយៈ​ពេល​ អាម៉ាស់​ រយៈពេល​ខ្លី​នោះ ជា​សិរីល្អ​អស់​កល្ប​វិញ។ ចុង​ក្រោយ ដូច​ដែល​អ្នក​និពន្ធ​ទំនុ​ក​តម្កើង​ប្រាប់​យើង នោះ​យើង​ត្រូវ​​សំឡឹង​ទៅ​ឯ​ព្រះ(ទំនុកដំកើង ១២៣:២)។ ទ្រង់​យល់​ជា​ជាង​អ្នក​ណាទាំ​ង​អស់ ព្រោះ​ទ្រង់​បាន​ស៊ូ​ទ្រាំ​ការ​រិះ​គន់​បន្ទោស។ ទ្រង់​នឹង​បង្ហាញ​ក្តី​អាសូរ​ដល់​យើង​…

Read article
សមគ្នាឥតខ្ចោះ

វែងពេក ខ្លី​ពេក ធំ​ពេក តូច​ពេក តឹង​ពេក រលុងពេក។ ពាក្យ​ទាំង​នេះ​ពណ៌​នា​ពី​សំលៀក​បំពាក់ភាគ​ច្រើន​ដែល​ខ្ញុំ​ពាក់​ល​។ រក​សំលៀក​បំពា​ក់​ដែល​សម​ស្ទើរតែ​មិន​អាច​ទៅ​រួច។ ការ​ស្វែង​រ​កព្រះ​វិហារ​ដែល​ល្អ​ឥ​ត​ខ្ជោះ​ក៏មាន​បញ្ហា​នេះ​ដែរ។ គ្រប់​ព្រះ​វិហា​រ​មាន​អ្វី​មួយ​ចំនួន​ដែល​មិន​សូវ​ត្រូវ។ អំណោយ​ទាន​មិន​បាន​ត្រូវ​គេ​ទទួល​ស្គាល់។ ទេព​កោស​ល្យ​រ​បស់​យើង​មិន​ត្រូវ​បា​នគេ​ឱ្យ​តំលៃ។ ញ្ញាណ​នៃ​ការ​ដឹង​យើង​ត្រូវ​បាន​គេយ​ល់ច្រឡំ។ អត្ត​ចរិត​ខ្លះ ជំនឿ​ខ្លះ មនុស្ស​ខ្លះ ឬ​ទំលាប់​ខ្លះ ធ្វើ​ឱ្យ​យើង​មិន​សូវ​ស្រួល។ យើង​មាន​អារម្មណ៍​ថា​ យើង​​មិ​នអាច​ចុះ​ក្នុង​ចំណោម។ យើង​ពុះពារ​រក​កន្លែង​ត្រូវ​នឹង​យើង។ ទោះ​បី​ជា​យ៉ាង​ណា យើ​​ង​ដឹងថា​ ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ចង់​ឱ្យ​យើ​ងសំរ​បចូល​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក។ សាវ័ក​ប៉ុល​និយាយ​ថា “ហើយ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ក៏​បាន​ស្អាង​ឡើងក្នុង​ទ្រង់​ដែរ សំរាប់​ជា​លំនៅ​នៃ​ព្រះ​ ដោយ​នូវ​ព្រះ​វិញ្ញាណ ”​(អេភេសូរ ២៣:២២)។ អ្នកជឿ​ក្នុង​ព្រះ​វិហារ​សព្វ​ថ្ងៃ ដូច​ព្រះពន្លា​ក្នុង​សម័យ​លោក​ម៉ូសេ(និក្ខមនំ ២៦) ហើយ​ដូច​ជាព្រះ​វិហារ​ក្នុង​សម័យ​ស្តេច​សាឡូម៉ូន(១ពង្សាវដារក្សត្រ ៦:១-១៤) គឺ​ជា​ដំណាក់​រប​ស់ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​លើ​ផែន​ដី។ ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ចង់​ឱ្យ​ចូល​សំរ​បគ្នា ដើម្បី​កុំ​ឱ្យ​មាន​ការ​បែង​ចែក​ក្នុងក្រុម​ជំនុំ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់។ ការ​នេះ​មាន​ន័យ​ថា យើង​ដែល​ជាប្លុក​អគារ គឺ​ត្រូវ​រួប​រួ​ម​គ្នាឱ្យ​​ស​មឥត​ខ្ចោះ​ក្នុង​គំនិត​ដូច​គ្នា និង​ក្នុង​ការ​វិនិច្ឆ័យដូ​ច​គ្នា”(១កូរិន​ថូស ១:១០)។ គ្មាន​ព្រះ​វិហា​រ​ណា​នឹង​ល្អឥត​ខ្ចោះ​ទេ ប៉ុន្តែ យើង​អាច​ធ្វើ​ការ​រួប​រួម​គ្នា​ ឱ្យឥ​ត​ខ្ចោះ។ —Julie Ackerman Link

Read article