សម្លឹងមើលទៅមុខ

នៅ​កំឡុង​ពេល​សង្រ្គាម​ត្រជាក់ (១៩៤៧-១៩៩១)​ជា​ពេល​ដ៏​តាន​តឹង​បំផុត​របស់​មហា​អំណាច​លើ​ពិភព​លោក។ លោក​អលប៊ត អេស្តេន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា៖ «ខ្ញុំ​មិន​ដឹង​ថា​ គេ​នឹង​ប្រើ​អាវុធ​ប្រភេទ​ណា ក្នុង​សង្គ្រាម​លោក​លើក​ទី​៣​ទេ? ចំណែក​ឯ​សង្គ្រា​ម​លោក​លើក​ទី៣​វិញ គេ​នឹង​ប្រើ​ដំបង និង​ដុំ​ថ្ម​ជំនួស​វិញ»។ ខណៈ​ពេល​នោះ​មហា​អំណាច​ផ្តោត​លើ​ផល​វិបាក​នៃ​​អាវុធ​នុយ​ក្លេអ៊ែរ។ ដោយ​មិន​គិត​អំពី​ការ​សម្រេច​ចិត្ត​បែប​នោះ​ទេ នោះ​អ្វី​ៗ​នឹង​ត្រូវ​បំផ្លាញ​អស់​រលីង​។ គួរ​អោយ​ស្តាយ​ណាស់ ដោយ​មិន​ដឹង​ជា​មុន​នូវ​ការ​បញ្ជាក់​អះ​អាង​អ្វី​ឡើយ។ ជួន​កាល​ការ​សម្រេច​ចិត្ត​របស់​យើង ពិបាក​ទាយ​ដឹង​មុន​ណាស់។ ជួន​កាល​យើង​គិត​តែ​មួយ​ភ្លែត។ យោង​តាម​គម្ពីរ​ហេព្រើរ ១១:២៤-២៦ ចែង​ថា៖ «លោក​ម៉ូសេ​សម្លឹង​មើល​ទៅ​មុខ ដោយ​ផ្អែក​លទ្ធផល​ជាក់​លាក់​មួយ។ ដោយ​សា​រ​ជំនឿ លុះ​លោក​ធំ​ហើយ លោក​ស៊ូ​រង​ទុក្ខ​លំបាក​ជា​មួយ​នឹង​រាស្រ្ត​របស់​ព្រះ ជា​ជាង​មាន​អំណរ​ខាង​អំពើ​បាប។ ទុក​ជា​សម្បត្តិ​ប្រសើរ​ជាង​អស់​ទាំង​របស់​ថ្លៃ​វិសេស​នៅស្រុក​អេស៊ីព្ទ ដ្បិត​លោក​សម្លឹង​ចំ​ទៅ​ឯ​រង្វាន់​វិញ»។ ជម្រើស​លោក​ម៉ូសេ​មិន​ងាយ​ស្រួល​ទេ តែ​គាត់​បាន​សម្រេ​ច​ចិត្ត​យ៉ាង​ច្បាស់ ពីព្រោះ​គាត់​ដឹង​ថា​បញ្ហា​ដែល​គាត់​ប្រឈម​មុខ​ ធ្វើ​អោយគា​ត់​ចេះ​ស៊ូ​ទ្រាំ រហូត​ទាល់​តែ​បាន​រង្វា​ន់​នៅ​ខាង​មុខ។ កាល​ណា​យើង​សម្លឹង​មើល​ទៅ​មុខ តើ​យើង​ពេញ​ចិត្ត​នឹង​ស៊ូ​ទ្រាំ​នឹង​សេចក្តី​ដំនៀល​ដល់​ព្រះ​គ្រិស្ត គឺ​ជា​ពេល​ដ៏​លំបាក​ដែល​មក​ជា​មួយ​នឹង​ព្រះ​យេស៊ូ ដើម្បី​ផ្លាស់​ប្តូ​ររង្វាន់​ដែល​ទ្រង់​បាន​សន្យា​ជា​មួយ​យើង​រាល់​គ្នា។ Bill Crowder

Read article
តើអ្នកបានដឹងអ្វីខ្លះ?

នៅ​សម័យ​ចក្រ​ភព​រ៉ូម សាសន៍​ដទៃ​ស្រែក​អង្វរ​រក​ព្រះ​នាម​ព្រះ​ នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គេ​មាន​ឱកាស​ភ្នាល់​ល្បែង​ស៊ី​សង​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។ ឈ្មោះ​ស្តេច​ល្បែង​ដ៏​ពេញ​និយម​ជាង​គេ​ គឺ​អេប្រូឌី ជា​ភាសា​ក្រិក​មាន​ន័យ​ថា ព្រះ​នៃ​សេចក្តី​ស្រឡាញ់។ ពេល​គេ​បង្វិ​ល​គ្រាប់​ឡុក​ឡាក់ គេ​ស្រែក​ឡើង​ថា៖ «អេប៉ាប្រូឌីត» តាម​ន័យ​ត្រង់​គឺ​ «អេប្រូឌីត»។ នៅ​ក្នុ​ង​គម្ពីរ​ភីលីព យើង​បាន​អាន​អំពី​អ្នក​ជឿ​ជន​ជាតិ​ក្រិក​ម្នាក់ ​ឈ្មោះ​អេប៉ាប្រូឌីត។ គាត់​ជា​មិត្ត​ដ៏​ជិត​ស្និទ្ធ​របស់​លោក​ប៉ូល ដែល​បាន​បម្រើ​យ៉ាង​ល្អ​នៅ​ក្នុង​បេសកកម្ម។ លោក​ប៉ូល​បាន​សរសេរ​ទៅ​កាន់​មិត្ត​សំឡាញ់​គាត់​ថា៖ «អេប៉ា​ប្រូឌីត​គាត់​ជា​បង​ប្អូន ជា​គូកន​ធ្វើ​ការ ហើយ​ធ្វើ​ទា​ហាន​ជា​មួយនឹ​ង​ខ្ញុំ» (ភីលីព ២:២៥)។ លោក​អេប៉ាប្រូឌីត​ជា​បង​ប្អូ​នរួម​ជំនឿ​ក្នុង​ព្រះ​គ្រិស្ត និង​ជា​គូក​នបម្រើ​ព័ន្ធ​កិច្ច ជា​ទាហាន​របស់​ព្រះ​គ្រិស្ត ព្រម​ទាំង​ជា​អ្នក​រត់​សំបុត្រ​ទៅ​កាន់​ក្រុម​ជំនុំ​នៅ​ក្រុង​ភីលីព។ គាត់​បង្ហាញ​គំរូ​ភាត​រ​ភាព​ ក្រម​សីលធម៌​ការងារ ការ​តស៊ូ​ខាង​វិញ្ញាណ និង​ការ​បម្រើ​ព័ន្ធ​កិច្ច​។ តាម​ពិត​ទៅ​លោក​អេប៉ាប្រូឌីត​មាន​កេរ្តិ៍​ឈ្មោះ​ល្អ ដែល​បង្ហា​ញ​ថា​គាត់​មិ​ន​បាន​រស់​តាម​របៀប​សាសន៍​ដទៃ​ឡើយ គឺ​គាត់​រស់​នៅ​ដោយ​ជំនឿ​លើ​ព្រះ​គ្រិស្ត។ អ្វី​ដែល​សំខាន់​ជាង​ឈ្មោះ​ទៅ​ទៀត​គឺ គុណ​តម្លៃ​ជា​គ្រិស្ត​បរិស័ទ​នៅក្នុង​ជីវិ​ត​យើង​ម្នាក់​ៗ​រួម​មាន៖ ការ​ដែល​អាច​ពឹង​ផ្អែក​បាន ការ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់ ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត និង​ប្រាជ្ញា។ តើ​អ្នក​ចង់​អោយ​អ្នក​ដទៃ​ពិព៌ណនា​អ្ន​ក​ថា​យ៉ាង​ម៉េច? Dennis Fisher

Read article
ចូរសម្រាក

ការ​ហាត់​ប្រាណ​លាត​សន្ធឹង​ដៃ និង​​ពត់​ខ្លួន​ដែល​ខ្ញុំ​ចូល​ចិត្ត​ជាង​គេ​ គឺ​នៅ​៥​នាទី​ចុង​ក្រោយ។ គឺ​ពេល​យើង​ពត់​ខ្លួន​ទៅ​ក្រោយ អោយ​ទាប​នៅ​លើ​កម្រាល​ដើម្បី​អោយ​យើង​បាន​សម្រាក។ ក្នុង​ពេល​វេលា​បែប​នោះ គ្រូ​បង្វឹក​និយាយ​ដោយស្រទន់​ថា៖ «ស្វែង​រក​កន្លែង​សម្រាក​រៀង​ខ្លួន​ចុះ»។ ខ្ញុំ​ស្រាប់​គិត​ដល់​កន្លែង​សម្រាក​ល្អ​បំផុត គឺ​ជា​កំនាព្យ​មួយ​បទ​តែង​ដោយ​ក្លេឡែន ប៊ី ម៉ាកហ្វ៊ី មាន​ចំណង​ជើង​ថា៖ «នៅ​ក្បែរ​ព្រះ​ទ័យ​ទ្រង់»។ មាន​កន្លែង​សម្រាក​មួយ​យ៉ាង​ស្ងប់ស្ងាត់ នៅ​ក្បែរ​ព្រះ​ទ័យ​ព្រះ​អម្ចាស់ នៅ​កន្លែងនោះគ្មានអំពើបាបទាល់តែសោះ គឺនៅក្បែរព្រះទ័យព្រះអម្ចាស់។ ព្រះយេស៊ូជាព្រះអង្គសង្រ្គោះដ៏មានពរ ដែលព្រះបិតា​បានចាត់បញ្ជូនមក មករកអស់អ្នកដែលរង់ចាំព្រះអង្គ នៅក្បែរព្រះទ័យព្រះអម្ចាស់។ កំនាព្យ​នេះ​ត្រូវ​បាន​តែង​ឡើង​ក្នុង​ឆ្នាំ​១៩០១ ក្រោយ​មរណភាព​របស់​ក្មួយ​ស្រី​លោក​ម៉ាក​ហ្វ៊ី​ពីរ​នាក់​ដោយ​សារ​ជំងឺ​ខាន់​ស្លាក់។ ក្រុម​ថ្វាយ​បង្គំ​ច្រៀង​ចម្រៀង​នេះ​នៅ​ខាង​ក្រៅ​ផ្ទះ​របស់​បង​ប្រុស​គាត់ ដោយ​ផ្តល់​ក្តី​សង្ឃឹ​ម​ពី​ការ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​របស់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់។ លោក​ប៉ូល​ប្រាប់​យើង​ថា ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​មាន​ព្រះ​ទ័យ​ស្រឡាញ់​ដល់​យើង (រ៉ូម ៨:៣១-៣៩)។ គ្មាន​អ្វី​មួយទោះ​​ជា​ទុក្ខ​លំបាក សេចក្តី​វេទនា សេចក្តី​បៀត​បៀន សេចក្តី​អត់​ឃ្លាន សេចក្តី​អាក្រាត សេចក្តី​អន្ត​រាយ ឬ​ដាវ​អី ទោះ​ជា​ស្លាប់ ឬ​រស់ ពួក​ទេវ​តា ឬ​អំណាច​អ្វី ការ​អ្វី​នៅ​ជាន់​នេះ ឬ​ទៅ​ខាង​មុខ ឬ​ឥទ្ធិ​ប្ញទ្ធិ​អ្វី ទី​មាន​កំពស់ ទី​ជំរៅ ឬ​របស់​អ្វី​ដែល​កើត​មក​ឯ​ទៀត​ក្តី ពុំ​អាច​ពង្រាត់​យើង​ចេញ​ពី​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​របស់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​បាន​ឡើយ។ «បើ​សិន​ជា​ព្រះ​កាន់​ខាង​យើង តើ​អ្នក​ណា​អាច​ទាស់​នឹង​យើង​បាន» (ខ៣១)។ មិន​ថា​អ្ន​ក​មាន​ការ​ធុញ​ថប់ ឬ​បារម្ភ​ប៉ុណ្ណា​ទេ ព្រះ​ទ័យ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ជា​កន្លែង​យើង​សម្រាក​បាន។ ចូរ​ពឹង​ផ្អែក​លើ​ព្រះ​អង្គ​ចុះ…

Read article
គិតលេខសារជាថ្មី

នៅ​តាម​ផ្លូវ​ ពេល​ធ្វើ​ដំណើរ​កម្សាន្ត​ជា​មួយ​មិត្ត​សំឡាញ់ យើង​ប្រើ​ជីភីអេស​ដើម្បី​ប្រាប់​ផ្លូវ​ពេល​បើក​បរ​រថ​យន្ត។ បន្ទាប់​ពី​ចូល​ដល់​គោលដៅ​ ហើយ​នៅ​លើ​អេក្រង់​មាន​សម្លេង​ប្រាប់​យើង​ពី​ផ្លូវ​ត្រូវ​ទៅ ទៅ​ពេល​ណា និង​ត្រូវ​បត់​នៅ​កន្លែង​ណា។ នៅ​ពេល​បើក​ចេញ​ពី​ផ្លូវ មិន​ថា​មាន​គ្រោះ​ថ្នាក់ ឬ មាន​គម្រោង​ទុក​ជា​មុន មាន​សម្លេង​ប្រាប់​យើង​ថា៖ «គិត​លេខ​សារ​ជា​ថ្មី»។ រួច​សម្លេង​នោះ​ប្រាប់​ផ្លូវ​យើង​ត្រឡប់​ទៅ​ផ្លូវ​ត្រឹម​ត្រូវ​វិញ។ បទគម្ពីរ​២ធីម៉ូថេ ៣:១៦ ពិពណ៌នា​អំពី​ប្រព័ន្ធ​ប្រាប់​ទិស​ខាង​វិញ្ញាណ​សម្រាប់​ដំណើរ​ជីវិត​​យើង​ម្នាក់​ៗ។​«គ្រប់​ទាំង​បទ​គម្ពី​រ​គឺ​ជា​ព្រះ​ទ្រង់​បាន​បញ្ចេញ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បណ្តាល​អោយ​តែង​ទេ ក៏​មាន​ប្រយោជន៍​សម្រាប់​ការ​បង្រៀន ការ​រំព្ញ​ក​អោយ​ដឹង​ខ្លួន ការ​ប្រដៅ​ដំរង់ និង​ការ​បង្ហា​ត់ខាង​ឯសេចក្តី​សុចរិត»។ ការ​បង្រៀន​ប្រា​ប់​យើង​ថា​ ផ្លូវ​ណា​ត្រូវ​ទៅ ការ​រំព្ញក​អោយ​ដឹង​ខ្លួន​ប្រាប់​យើង ពេលណា​យើង​ធ្វើ​ដំណើរ​ចេញ​ពី​ផ្លូវ ការ​ប្រដៅ​ដំរង់​ប្រាប់​យើង​ អោយ​ត្រឡប់​មក​រក​ផ្លូវ​ត្រូវ​វិញ ហើយ​ការ​បង្ហាត់​ខាង​ឯ​សេចក្តី​សុចរិត​ប្រាប់​យើង​អោយ​នៅ​ជាប់​ក្នុង​ផ្លូវ​របស់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់។ កំហុស និងជម្រើស​ផ្សេង​ៗ​បង្វែរ​យើង​ចេញ​​ពី​ផ្លូវ​របស់​ព្រះ​អម្ចាស់។ តែ​បរាជ័យ​កម្រ​ធ្វើ​អោយ​យើង​ស្លាប់​ណាស់ ហើយ​ការ​សម្រេច​ចិត្ត​ជម្រើស​ចុង​ក្រោយ។ ខណៈណា​យើង​ផ្លាស់​ប្តូរ​ទិស​ដៅ​របស់​ខ្លួន នោះ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​គិត​លេខ​សារ​ជា​ថ្មី ហើយ​ជំរុញ​យើង​អោយ​ត្រឡប់​ទៅ​ផ្លូវ​ព្រះ​បិតា​វិញ។ បើ​​យើង​​រសាត់​​អណ្តែត​​ចេញ​ពី​ទិស​ដៅ​របស់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់ គ្មាន​ពេល​ណា​ល្អ​ជាង​នេះ​ទេ ចូរ​ស្តាប់​ព្រះ​សូរ​សៀង​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់ ហើយ​ត្រឡប់​មក​រក​ផ្លូ​វ​ព្រះ​អម្ចាស់​វិញ​ចុះ ។ David McCasland

Read article
ពីព្រោះ

ថ្ងៃ​មួយ​ កូន​របស់​ខ្ញុំ​ដែល​ទើប​តែ​ដើរ​តតេះ​តតាស់​និយាយ​ថា៖ «ខ្ញុំ​ស្រឡាញ់​ម៉ាក់»។ ខ្ញុំ​ឆ្ងល់​ណាស់ ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​ក្មេង​ប្រុស​អាយុ​៣​ឆ្នាំ​និយាយ​បែប​នេះ។ កូន​ខ្ញុំ​ឆ្លើយ​ថា៖ «ពី​ព្រោះ​ប៉ា​លេង​ឡាន​ជា​មួយ​ខ្ញុំ»។ ពេល​ខ្ញុំ​សួរ​​ថា​ តើ​​មាន​ហេតុ​ផល​អី​ទៀត​ទេ កូន​ខ្ញុំ​ឆ្លើ​យ​ថា៖ «អត់​មាន​ទៀត​ទេ»។ ពាក្យ​ឆ្លើយ​បែប​ខ្ញុំ​ញញឹម​ទាំង​ពេញ​ចិត្ត​ណាស់។ តែ​ខ្ញុំ​ក៏​គិត​ទៅ​ដល់​របៀប​ខ្ញុំ​ទាក់​ទង​ជាមួយ​ព្រះ​អង្គ។ តើ​ខ្ញុំ​ស្រឡាញ់ និង​​ទុក​ចិត្ត​ព្រះ​អង្គ​នូវ​អ្វី​ដែល​ទ្រង់​បាន​ធ្វើ​សម្រាប់​ខ្ញុំ​ដែរ​ឬទេ​? តើ​យើង​នៅ​តែ​ស្រឡាញ់ និង​ទុក​ចិត្ត​លើ​ទ្រង់​ទេ ពេល​មិន​មាន​ព្រះ​ពរ? លោក​យ៉ូប​ត្រូវ​តែ​ឆ្លើយ​នូវ​សំណួរ​ទាំង​នេះ ពេល​គ្រោះ​មហន្ត​រាយ​ឆក់​យក​ជីវិត​កូន​គាត់ ហើយ​បំផ្លាញ​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​គាត់​អស់​រលីង។ ប្រពន្ធ​គាត់​ប្រាប់​ប្តី​ថា៖ «ប្រមាថ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់ ហើយ​ស្លាប់​ទៅ​ ប្រសើរ​ជាង» (២:៩)ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ​ លោក​យ៉ូប​ឆ្លើយ​តប​ថា៖ «យើង​ទទួល​សេចក្តី​ល្អ​មក​ពី​ព្រះ តើ​មិន​ត្រូវ​ទទួល​សេចក្តី​អាក្រក់​ដែរ​ទេ​ឬ?» (ខ១០)។ ពិត​មែន​លោក​យ៉ូប​ត្រូវ​ជំនះ​គ្រប់​ឧប​សគ្គ ក្រោយ​ពេល​សោកនាដ​កម្ម គាត់​ខឹង​នឹង​មិត្ត​សំឡាញ់ ដែល​ចោទ​សួរ​ពី​ព្រះ​ដ៏​មាន​ប្ញទ្ធានុ​ភា​ព។ គាត់​សន្យា​នៅ​ចំពោះ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ថា៖ «ទោះ​បី​ទ្រង់​សម្លាប់​ខ្ញុំ​ក៏​ដោយ គង់​តែ​ខ្ញុំ​នឹង​ទុក​ចិត្ត​ដល់​ទ្រង់​ដែរ»(១៣:១៥)។ សេចក្តី​ស្រឡាញ់​របស់​លោក​យ៉ូប​ ចំពោះ​ព្រះ​បិតា​គង់​នៅ​ស្ថាន​សួគ៌ មិន​មែន​ផ្អែក​លើ​ដំណោះ​ស្រាយ​បែប​ហ្នឹង​ទេ។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ គាត់​ស្រឡាញ់ និង​ទុក​ចិត្ត​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់ ពី​ព្រោះ​ទ្រង់​ជា​ព្រះ​លើ​ទាំង​អស់។ លោក​យ៉ូប​មាន​ប្រសាសន៍​ថា៖ «ទ្រង់​មាន​ព្រះ​ហប្ញ​ទ័យ​ប្រកប​ដោយ​ប្រាជ្ញា ក៏​មាន​ឥទ្ធិ​ប្ញទ្ធិ​ដ៏​ក្រៃ​លែង (៩:៤)។ សេចក្តី​ស្រឡាញ់​របស់​យើង​ចំពោះ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់ ​មិន​មែន​អាស្រ័យ​លើ​ព្រះ​ពរ​ទេ តែ​ដោយ​សារ​ទ្រង់​គឺ​ជា​ព្រះ​លើទាំង​អស់ ។ Jennifer Benson Schuldt

Read article
កំណែទម្រង់ និងការក្រឡាប់ចាក់

គុណ​តម្លៃ​នៃ​ព្រះ​រាជ្យ​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូ​បាន​យាង​មក​បង្កើត​ ពិត​ជា​ខុស​ពី​សម័យ​របស់​ទ្រង់។ ពួក​ផារីស៊ី និង​​គ្រូ​ក្រិត្យវិន័យ​ទាម​ទារ​ចង់​បាន​ការ​កោត​សរសើរ​ពី​មហា​ជន។ ហើយ​ពួក​គេ​ច្រើន​នៅ​តែ​ធ្វើ​ដូច្នេះ​រហូត​ដល់​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ។ នៅ​ក្នុង​គម្ពីរ​លូកា​១៤ ព្រះ​យេស៊ូ​បង្រៀន​ជា​ប្រស្នា​ដល់​ពួក​អ្នក​ដើរ​តាម​ព្រះ​អង្គ​ កុំ​អោយ​ធ្វើ​ដូច្នោះ​ឡើយ។ នៅ​ក្នុង​ប្រស្នា​នោះ​ មាន​មនុស្ស​ដែល​ចង់​អង្គុយ​កន្លែង​មាន​កិត្តិ​យស​ជាង​គេ​ នៅ​ក្នុង​ពិធី​មង្គល​ការ(ខ៧-៨)។ ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ថា ពួក​គេ​នឹង​អាម៉ាស បើ​គេ​ប្រកាស​ជា​សាធារណៈ​អោយ​ទៅ​អង្គុយ​កន្លែង​មួយ​សម​នឹង​ឋានៈ​គា​ត់(ខ៩)​ព្រះ​យេស៊ូ​មាន​ព្រះ​បន្ទូល​តទៀត​ស្តី​អំពី​អ្នក​ដែល​ត្រូវ​គេ​អញ្ជើញ​ក្នុង​ពិធី​ជប់​លៀង។ ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ថា ពួក​គេ​មិន​គួរ​អញ្ជើញ​មិត្ត​សំឡាញ់ និង​ក្រុម​គ្រួសារ​ឡើយ តែ​ពេល​អ្នក​រៀប​ចំ​ពិធី​ជប់​លៀង​ គួរ​អញ្ជើញ​អ្នក​ក្រ អ្នក​ពិការ អ្នក​ខ្ញើច និង​​អ្នក​ខ្វាក់​វិញ យ៉ាង​នោះ​អ្នក​នឹង​បាន​ពរ​ពិត ដ្បិត​មនុស្ស​ទាំង​នោះ​ គ្មា​ន​អ្វី​នឹង​សង​អ្នក​វិញ​ទេ(ខ១៣-១៤)។ ពេល​ឮ​ពាក្យ​នេះ តើ​អ្នក​បាក់​ទឹក​ចិត្ត​ឬ ដែល​អ្ន​កមិន​បាន​អញ្ជើញ​ក្រុម​អ្ន​កមាន​ នៅ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ ឬ អ្នក​ជិត​ខាង​អ្នក? ជាប់​គាំង​នៅ​កាំ​ទី​២ ដែល​អ្នក​គួរ​ឡើង​ដល់​កាំ​ទី៨ ឬ​យ៉ាង​ហោច​ណាស់​ដល់​កាំ​ដែល​មាន​មុខ​មាន​មាត់​មែន​ទេ? ចូរ​ស្តាប់​ព្រះ​បន្ទូល​ព្រះ​យេស៊ូ​វិញ៖ «ដ្បិត​អស់​អ្នក​ណា​ដែល​ដំកើង​ខ្លួន នោះ​នឹង​ត្រូវ​បន្ទាប​ចុះ តែ​អ្នក​ណា​ដែល​បន្ទាប​ខ្លួន នោះ​នឹង​បាន​ដំកើង​ឡើង​វិញ» (ខ១១)។ នេះ​ហើយ​ជា​​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ ហើយ​រាជ្យ​របស់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ ខុស​ពី​រាជ្យ​របស់​យើង​រាល់​គ្នា។ Dave Egner

Read article