ឥឡូវនេះ មិនមានសល់អ្វីទៀតទេ

ទីក្រុង​ដែល​ពីដើម​មាន​ពេញដោយ​មនុស្ស ឥឡូវ​បាន​ត្រមោច​នៅ​យ៉ាងណា​ហ្ន៎។ បរិទេវ ១:១ បងប្អូន​ខ្ញុំ​​ប្រុសៗ និង​ក្រុម​គ្រួសារ​របស់​យើង បាន​ចំណាយ​ពេល​មួយថ្ងៃ ដើម្បី​រើ​របស់របរ​របស់​ឪពុក​ម្តាយ​យើង ចេញពីផ្ទះ​ដែល​យើង​ធ្លាប់​រស់នៅ​ជុំគ្នា​កាល​ពី​ក្មេង។ នៅ​ពេល​ល្ងាច យើង​ក៏បាន​វិលត្រឡប់​មក​ប្រមូលរបស់​របរ​ចុងក្រោយ ហើយក៏​បានដឹង​ថា ពេលនោះ​ជា​ពេល​ចុងក្រោយ​របស់​ក្រុម​គ្រួសារ​យើង​ក្នុង​ផ្ទះ​នោះ ដូចនេះ យើង​ក៏បាន​ថតរូប​ជុំគ្នា នៅ​រានហាល​ក្រោយផ្ទះ។ ម្តាយ​ខ្ញុំ​បាន​ងាក​មក​រក​ខ្ញុំ ហើយ​និយាយ​ថា “ឥឡូវនេះ មិន​មាន​អ្វី​នៅសល់​ក្នុង​ផ្ទះ​នេះ​ទៀត​ទេ”។ ពាក្យពេចន៍​នេះ​បាន​ធ្វើឲ្យ​ខ្ញុំ​ស្ទើរតែ​ទប់ទឹក​ភ្នែក​មិន​ជាប់។ ផ្ទះ​ដែល​មាន​អនុស្សាវរីយ៍​រយៈពេល​៥៤ឆ្នាំ បាន​ក្លាយជា​ផ្ទះ​ទទេ​ហើយ។ ខ្ញុំ​ក៏​ខំ​ឃាត់ខ្លួន​ឯង​មិន​ឲ្យ​គិត​អំពី​រឿង​នេះ​ទៀត។ ការឈឺចាប់​ក្នុងចិត្ត​ខ្ញុំ​បាន​ធ្វើឲ្យ​ខ្ញុំ​នឹក​ចាំ អំពី​ពាក្យពេចន៍​របស់​ហោរា​យេរេមា ក្នុង​បទ​គម្ពីរ​បរិទេវ ដែល​បាន​ពោល​ថា “ទីក្រុង​ដែល​ពីដើម​មាន​ពេញដោយ​មនុស្ស ឥឡូវ​បាន​ត្រមោច​នៅ​យ៉ាងណា​ហ្ន៎”(១:១)។ ភាព​ខុសប្លែក​គ្នា​ដ៏​សំខាន់​រវាង​រឿង​របស់ខ្ញុំ និង​រឿង​របស់​ទីក្រុង​យេរូសាឡិម គឺ​ស្ថិតនៅ​ត្រង់​ចំណុច​ដែរ​ថា ទីក្រុង​យេរូសាឡិម​ប្រែ​ជា​ទទេ ដោយសារ​អំពើបាប​ជាច្រើន​របស់​ទីក្រុង​នេះ(ខ.៥)។ ព្រះ​ទ្រង់​បាន​និរទេស​រាស្រ្ត​ទ្រង់ ទៅ​ទីក្រុង​បា​ប៊ី​ឡូន ព្រោះ​ពួក​គេ​បាន​បះបោរ​ទាស់​ព្រះអង្គ ហើយ​មិនព្រម​ប្រែចិត្ត(ខ.១៨)។ ឪពុក​ម្តាយ​ខ្ញុំ​បាន​រើផ្ទះ មិនមែន​ដោយសារយើងបាន​ប្រព្រឹត្ត​​អំពើបាបណា​មួយ​នោះ​ទេ តែ​យ៉ាងហោចណាស់​ បាន​ទទួល​ផលប៉ះ​ពាល់ដោយ​ប្រយោល​​ពី​អំពើ​បាប។ តែ​ចាប់តាំងពី​ពេល​ដែល​លោក​អ័ដាម​ធ្លាក់​ចូលក្នុង​អំពើបាប ក្នុង​សួនច្បារ​អេដែន សុខភាព​របស់​មនុស្ស​ម្នាក់​ៗ​មាន​អន់ខ្សោយ​បន្តិច​ម្តងៗ ពេល​ពួកគេ​មាន​វ័យ​កាន់​តែ​ចាស់។ ពេល​យើង​មាន​វ័យចាស់ ជា​ធម្មតា យើង​ចង់​រស់នៅ​ក្នុង​ផ្ទះ​ដែល​យើង​ងាយស្រួល​មើលថែ។ ខ្ញុំ​អរព្រះគុណ​ព្រះអង្គ សម្រាប់​អនុស្សាវរីយ៍ ដែល​បាន​ធ្វើឲ្យ​ផ្ទះ​ចាស់​របស់​យើង ក្លាយជា​ទីកន្លែង​ពិសេស។ ការឈឺចាប់…

Read article
រូបអង្គនៃព្រះដ៏មើលមិនឃើញ

ព្រះយេស៊ូវ​ជា “រូបអង្គ​នៃ​ព្រះ​ដ៏​មើល​មិនឃើញ” (កូល៉ុស ១:១៥)។ តើ​ហេតុអ្វី​បទ​គម្ពីរ​នេះ​បាន​ហៅ​ព្រះអង្គ​ថា “រូបអង្គ​នៃ​ព្រះ​ដ៏​មើល​មិនឃើញ”? នៅ​ថ្ងៃនេះ លោកគ្រូ អរ ស៊ី ស្ព្រោល(R.C. Sproul) សូម​ធ្វើការ​បកស្រាយ អំពី​ការ​ប្រកាស​ច្បាស់​បំផុត និង​គួរឲ្យ​ភ្ញាក់ផ្អើល​បំផុត​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ អំពី​ភាពជា​ព្រះ​របស់​ព្រះគ្រីស្ទ។ អត្ថបទ “ព្រះយេស៊ូវ​ជា​រូបអង្គ​នៃ​ព្រះ​ដ៏​មើល​មិនឃើញ”។ តើ​ពាក្យ​មួយ​ឃ្លា​នេះ​មានន័យ​ដូចម្តេច? គឺ​មាន​ន័យ​ថា បើ​អ្នក​ចង់​មើលឃើញ​ព្រះ​ដែល​មើល​មិនឃើញ បើ​អ្នក​ចង់​មានបទពិសោធន៍​ជាមួយនឹង​ព្រះ ដោយ​ការ​មើល​ឃើញ តើ​អ្នក​ត្រូវ​ទៅ​កន្លែងណា? គឺ​ត្រូវ​ទៅ​រក​ព្រះយេស៊ូវ​។ កណ្ឌ​គម្ពីរ​ហេព្រើរ​បាន​ចែងថា ព្រះយេស៊ូវ​ “ជា​រស្មី​ភ្លឺ​មក​ពី​សិរីល្អ​នៃ​ព្រះ ហើយ​ជា​រូបភាព​នៃ​អង្គ​ទ្រង់”។ នេះ​ជា​ការ​ពិពណ៌នា​អំពី​ភាពជា​ព្រះ​របស់​ព្រះអង្គ។ សូម​ចាំ​ថា ការថ្វាយបង្គំ​រូប​ព្រះ​គឺជា​អំពើបាប​ជា​មូលដ្ឋាន​របស់​ពួក​អ៊ីស្រាអែល។ ព្រះអង្គ​បាន​ហាម​ពួក​គេ​មិន​ឲ្យ​ធ្វើ​រូប​ព្រះ សម្រាប់​ថ្វាយបង្គំ​នោះ​ឡើយ។ ការ​មើលទៅ​រូប​ព្រះ ហើយ​ថ្វាយបង្គំ​រូប​នោះ ជា​ការ​អាក្រក់​ជា​មូលដ្ឋាន​របស់​ពួក​អ៊ីស្រាអែល។ តែ​ព្រះគម្ពីរ​សញ្ញាថ្មី​បាន​ចែងថា ព្រះយេស៊ូវ​ជា​រូបអង្គ​របស់​ព្រះ។ ហេតុនេះ​ហើយ​បាន​ជា​ព្រះ​ទ្រង់​ហាម​យើង​មិន​ឲ្យ​ថ្វាយបង្គំ​រូបភាព​អ្វី​ផ្សេង។ ព្រោះ​បើ​អ្នក​ចង់​មើល​ឃើញ​ព្រះ អ្នក​ត្រូវ​មើលទៅ​ព្រះ​យេស៊ូវ​។ សាវ័ក​ភីលីព​ធ្លាប់​បាន​ទូល​ព្រះយេស៊ូវ​ថា “ព្រះអម្ចាស់​អើយ សូម​បង្ហាញ​ព្រះវរបិតា​ឲ្យ​យើងខ្ញុំ​ឃើញ​ផង នោះ​យើងខ្ញុំ​ពេញចិត្ត​ហើយ”។ ហេតុអ្វី​គាត់​ទូល​សូម​​ដូចនេះ។ ព្រោះ​ពួក​សាវ័ក​បានឃើញ​ការ​អស្ចារ្យ​ជាច្រើន ដូចជា​ ព្រះអង្គ​បាន​ដើរ​លើទឹក ប្រទាន​អាហារ​ដល់​មនុស្ស៥ពាន់​នាក់ ប្រោស​មនុស្ស​ស្លាប់​ឲ្យ​រស់​ឡើងវិញ និង​ការ​អស្ចារ្យ​ជាច្រើន​ទៀត។ ដូចនេះ ពួក​គេ​ចង់​ឲ្យ​ព្រះអង្គ​បង្ហាញ​ពួក​គេ​ឲ្យ​ឃើញ​ព្រះវរបិតា…

Read article
ការស្តាប់បង្គាប់ដោយសេរី

ឯង​នឹង​ស៊ី​ផ្លែ​ទាំងអស់​ក្នុង​សួនច្បារ​នេះ​បាន​តាមចិត្ត តែ​ឯ​ត្រង់​ដើម​ដឹងខុសត្រូវ នោះ​មិន​ត្រូវឲ្យ​ឯង​ស៊ី​ផល​ឡើយ។ លោកុប្បត្តិ ២:១៦-១៧ ក្មេង​ជំទង់​ម្នាក់​មាន​ទឹកមុខ​ក្រៀមក្រំ ដែល​បាន​ឆ្លុះបញ្ចាំង​អំពី​ការ​ថប់បារម្ភ និង​សេចក្តី​អា​ម៉ាស។ ការប្រកួត​កីឡា​អូឡាំពិក​រដូវរងា​កំពុងតែ​រំកិល​ចូល​មក ខណៈ​ពេល​ដែល​ជោគជ័យ​របស់​នាង ក្នុងនាម​ជា​កីឡាករ​ជិះ​ស្គី​លើទឹក​កក គឺ​គ្មាន​គូ​ប្រៀប​ឡើយ ព្រោះ​ការ​ឈ្នះ​ពានរង្វាន់​ជើងឯក​ជា​បន្ត​បន្ទាប់ បាន​ធ្វើឲ្យ​នាង​មាន​ជំនឿ​ចិត្ត​ថា នាង​នឹង​ឈ្មោះ​បាន​មេដាយមាស​ជាមិនខាន។ ប៉ុន្តែ លទ្ធផល​នៃ​ការ​ធ្វើតេស្ត​បាន​រក​ឃើញ​សារធាតុ​ហាមឃាត់ នៅក្នុង​ខ្លួន​របស់​នាង។ ការ​រំពឹង និង​ការ​ថ្កោលទោស​ដ៏​លើសលប់ ដែល​បាន​គ្រប​សង្កត់ចិត្ត​នាង ធ្វើឲ្យ​នាង​ខកខាន​មិនបាន​ចូលរួម​ប្រកួត​យក​មេដាយ។ មុន​ពេល​នាង​មានរឿង​អាស្រូវ​នេះ នាង​បាន​ប្រើ​សេរីភាព​របស់​នាង ក្នុង​ការ​បង្ហាញ​សមត្ថភាព​ផ្នែក​សិ​ល្បះ និង​មាន​ភាព​ប៉ិនប្រសប់​យ៉ាង​ខ្លាំង ក្នុង​ការ​ជិះ​ស្គី​លើ​ទឹក​កក ប៉ុន្តែ ឥឡូវនេះ ការ​ចោទ​ប្រកាន់​ថា នាង​បាន​ធ្វើខុស​ច្បាប់​កីឡា បាន​ធ្វើឲ្យ​ក្តី​ស្រមៃ​របស់​នាង​រលាយ​អស់។ ចាប់តាំងពី​ដើមដំបូង​នៃ​កំណើត​មនុស្សជាតិ ព្រះ​ទ្រង់​បាន​បើក​សម្តែង​អំពី​សារៈសំខាន់​នៃ​ការ​ស្តាប់​បង្គាប់ ខណៈ​ពេល​ដែល​យើង​ប្រើ​ឆន្ទៈ​សេរី​របស់​យើង។ ការ​មិន​ស្តាប់​បង្គាប់​បាន​នាំមក​ផលវិបាក​នៃ​សេចក្តី​ហិន​វិនាស ដល់​លោក​អ័ដាម និង​នាង​អេវ៉ា និង​យើង​រាល់គ្នា ព្រោះ​អំពើបាប​នាំមក​នូវ​ភាព​ប្រេះ​បែក និង​សេចក្តី​ស្លាប់ ក្នុង​ពិភពលោក​របស់​យើង(លោ​កុប្បត្តិ ៣:៦-១៩)។ រឿង​នេះ​មិន​ត្រូវ​កើត​ឡើង​សោះ​ឡើយ។ ព្រះ​ទ្រង់​បាន​ប្រាប់​អ្នក​ទាំងពីរ​ថា “ឯង​នឹង​ស៊ី​ផ្លែ​ទាំងអស់​ក្នុង​សួនច្បារ​នេះ​បាន​តាមចិត្ត តែ​ឯ​ត្រង់​ដើម​ដឹងខុសត្រូវ នោះ​មិន​ត្រូវឲ្យ​ឯង​ស៊ី​ផល​ឡើយ”(លោ​កុប្បត្តិ ២:១៦-១៧)។ ពួក​គេ​គិតស្មាន​ថា “ភ្នែក​របស់​ពួក​គេ​នឹង​បើក​ឡើង ហើយ​ពួក​គេ​នឹង​បាន​ដូចជា​ព្រះ” ពួក​គេ​ក៏បាន​បរិភោគ​ផ្លែ​ដើម​ដឹងខុសត្រូវ(៣:៥ ២:១៧)។ អំពើបាប…

Read article
មានចិត្តឆេះឆួលចំពោះព្រះ និងសេចក្តីពិត

តែបើ​មាន​អ្នកខ្លះ​មិន​ជឿ នោះ​ដូចម្តេច​ទៅ សេចក្តី​ដែលគេ​មិន​ជឿ​នោះ តើ​នឹង​ធ្វើឲ្យ​សេចក្តី​ជំនឿ​ជឿ​ដល់​ព្រះ​ទៅជា​មិនកើត​ការ​វិញ​ឬអី ទេ មិនមែន​ឡើយ សូមឲ្យ​ព្រះ​បាន​រាប់​ជា​ពិត ហើយ​គ្រប់​ទាំង​មនុស្សជា​ភូតភរ​វិញ​ចុះ ដូច​មាន​សេចក្តី​ចែង​ទុក​មក​ថា «ឲ្យ​ទ្រង់​បាន​រាប់​ជា​សុចរិត ក្នុង​កាលដែល​ទ្រង់​មាន​ព្រះបន្ទូល ហើយ​ឲ្យ​ទ្រង់​បាន​ឈ្នះ ក្នុង​កាលដែល​គេ​ជំនុំជំរះ​ទ្រង់»។ រ៉ូម ៣:៣-៤ ការដែល​យើង​ខ្វល់​អំពី​សេចក្តី​ពិត គឺជា​ការ​បង្ហាញ​ចេញ​ដោយ​ជៀស​មិន​រួច​ថា យើង​បាន​ជញ្ជឹង​គិត​អំពី​ព្រះ។ ព្រះ​ពិតជា​មាន​មែន ដូច​នេះ​ព្រះអង្គ​ជាខ្នាត​គំរូ​សម្រាប់​វាស់​ស្ទង់​អ្វី​ៗ​គ្រប់​យ៉ាង ហើយ​ការ​គិត​របស់​ព្រះអង្គ អំពី​អ្វីៗ​គ្រប់​យ៉ាង គឺជា​ខ្នាត​គំរូ​ដែល​គួរឲ្យ​យើង​គិត​តាម។ ការ​មិន​ខ្វល់​អំពី​សេចក្តី​ពិត គឺជា​ការ​មិន​ខ្វល់​អំពី​ព្រះ។ ដើម្បី​ស្រឡាញ់​ព្រះ​ដោយចិត្ត​ឆេះឆួល យើង​ត្រូវ​ស្រឡាញ់​សេចក្តី​ពិត ដោយចិត្ត​ឆេះឆួល។ ការ​ទទួលយក​ព្រះ​ធ្វើជា​ចំណុច​កណ្តាល​នៃ​ជីវិត គឺ​មានន័យថា យើង​បាន​ទទួលការ​ជំរុញចិត្ត ដោយ​សេចក្តី​ពិត នៅក្នុង​ការ​ធ្វើការ​បម្រើ​ព្រះ។ ការអ្វី​ដែល​មិន​ពិត គឺ​មិនមែន​មក​ពី​ព្រះ​នោះ​ទេ។ សូម​ចំណាយពេល​ជញ្ជឹងគិត អំពី​បទ​គម្ពីរ ដែល​បាន​ចែង​អំពី​ព្រះ និង​សេចក្តី​ពិត ដែល​មាន​ដូចតទៅ ៖ ១) ព្រះ​ទ្រង់​ជា​សេចក្តី​ពិត រ៉ូម ៣:៣-៤ (ព្រះវរបិតា) ៖ “តែបើ​មាន​អ្នកខ្លះ​មិន​ជឿ នោះ​ដូចម្តេច​ទៅ សេចក្តី​ដែលគេ​មិន​ជឿ​នោះ តើ​នឹង​ធ្វើឲ្យ​សេចក្តី​ជំនឿ​ជឿ​ដល់​ព្រះ​ទៅជា​មិនកើត​ការ​វិញ​ឬអី ទេ មិនមែន​ឡើយ សូមឲ្យ​ព្រះ​បាន​រាប់​ជា​ពិត ហើយ​គ្រប់​ទាំង​មនុស្សជា​ភូតភរ​វិញ”។…

Read article
សួនច្បាររបស់ព្រះ

ដែល​ទ្រង់​បាន​បង្កើត​យើង​ឡើងជា​ថ្មី តាម​សេចក្តី​មេត្តាករុណា​ដ៏​ធំ​របស់​ទ្រង់ ដើម្បីឲ្យ​យើង​រាល់គ្នា​បាន​សេចក្តី​សង្ឃឹម​ដ៏​រស់។ ១ពេត្រុស ១:៣ កាល​រដូវ​ផ្ការីក​ឆ្នាំមុន ភរិយា​ខ្ញុំ​បាន​ដាំ​ដើមផ្កា​ដួងច័ន្ទ ដែល​ជា​វល្លិ​ម្យ៉ាង​មាន​ផ្កា​ធំ មាន​រាង​បំពង់​ដូច​ផ្កាត្រកួន ពេល​វា​រីក វា​មាន​រាង​មូល​ដូច​ដួងច័ន្ទ​ពេញវង់។ ផ្កា​នេះ​បាន​រំឭក​ខ្ញុំ អំពី​សម្រស់ និង​ភាព​រួញ​ខ្លី​នៃ​ជីវិត ដែល​កំពុង​ដុះ​មុខ​ផ្ទះ​ខ្ញុំ។ ផ្កា​នី​មួយ​ៗ​រីក​បានតែ​មួយ​យប់​ប៉ុណ្ណោះ ហើយ​បន្ទាប់មក ពួក​វា​ក៏​ក្រៀម​ស្វិត នៅ​ក្រោម​កម្តៅថ្ងៃ នៅពេល​ព្រឹក​ថ្ងៃបន្ទាប់ ដោយ​មិន​រីក​ម្តង​ទៀត​ឡើយ។ តែ​រុក្ខជាតិ​នេះ​ចេញផ្កា​បាន​ច្រើនណាស់ ហើយ​រៀងរាល់​ពេលល្ងាច វា​តែងតែ​ចេញ​ផ្កា​ថ្មីៗ​យ៉ាង​ស្រស់​ស្អាត។ យើង​ចូលចិត្ត​គយគន់​ផ្កា​ទាំងនោះ ពេល​យើង​ដើរកាត់​តាម​ទីធ្លា​មុខ​ផ្ទះ ដោយ​ឆ្ងល់​ថា តើ​នឹង​មាន​សម្រស់​ថ្មីៗ​អ្វី​ខ្លះ ដែល​នឹង​ចាំ​ស្វាគមន៍​យើង ពេល​យើង​ត្រឡប់​ពី​ធ្វើការ​វិញ នៅពេល​ល្ងាច។ ផ្កា​ដ៏​ផុយ​ស្រួយ​ទាំងនោះ​បាន​ធ្វើឲ្យ​ខ្ញុំ​នឹក​ចាំ អំពី​សេចក្តី​ពិត​ដ៏​សំខាន់​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ។ សាវ័ក​ពេត្រុស​បាន​រំឭក​យើង អំពី​ពាក្យ​របស់​ហោរា​អេសាយ ពេល​ដែល​គាត់​បង្រៀន​យើង​ថា “ដ្បិត​ព្រះ​បាន​បង្កើត​អ្នករាល់គ្នា​ជាថ្មី មិនមែន​ពី​ពូជ​ដែល​តែងតែ​ពុករលួយ​នោះ​ទេ គឺ​ពី​ពូជ​ដែល​មិន​ចេះ​ពុករលួយ​វិញ គឺជា​ព្រះបន្ទូល​ដ៏​រស់ ហើយ​នៅ​ជាប់លាប់ ព្រោះ​គ្រប់​ទាំង​មនុស្ស ប្រៀប​ដូចជា​ស្មៅ ហើយ​សិរីល្អ​ទាំងប៉ុន្មាន​របស់​មនុស្ស​ក៏ដូចជា​ផ្កាស្មៅ រី​ឯ​ធម្មតា​ស្មៅ នោះ​តែងតែ​ក្រៀម​ស្វិត ហើយ​ផ្កា​ក៏​រោយ​រុះ​ទៅ”(១ពេត្រុស ១:២៣-២៥)។ តែ​គាត់​បាន​ធានា​យើង​ថា ព្រះបន្ទូល​ព្រះអង្គ​ស្ថិតស្ថេរ​អស់​កល្ប​ជានិច្ច(ខ.២៥)។ ជីវិត​របស់​យើង​នៅ​លើ​ផែនដី​នេះ​ខ្លី​ណាស់ បើ​ធៀប​នឹង​ជីវិត​អស់​កល្ប​ជានិច្ច គឺ​មិន​ខុសពី​ផ្កា​ក្នុង​សួនច្បារ​ឡើយ។ តែ​ព្រះអង្គ​បាន​មាន​បន្ទូល​អំពី​ភាព​ស្រស់​ស្អាត នៅក្នុង​ភាព​រួញ​ខ្លី​របស់​យើង។…

Read article
ការជំនុំជម្រះសម្រាប់អ្នកជឿ

នោះ​ខ្ញុំ​ឃើញ​មនុស្ស​ស្លាប់ ទាំង​អ្នកធំ ទាំង​អ្នកតូច គេ​ឈរ​នៅ​ចំពោះ​ព្រះ បញ្ជី​ក៏បាន​បើក​ឡើង ហើយ​បញ្ជី១ទៀត គឺជា​បញ្ជី​ជីវិត​បាន​បើក​ឡើង​ដែរ រួច​មនុស្ស​ស្លាប់​ទាំងអស់​ត្រូវ​ជំនុំជំរះ ពី​សេចក្តី​ដែល​កត់ទុក​ក្នុង​បញ្ជី​ទាំងនោះ តាម​អំពើ​ដែលគេ​បាន​ប្រព្រឹត្ត​រៀងខ្លួន។ វិវរណៈ ២០:១២ តើ​ការ​ជំនុំជម្រះ​ចុងក្រោយ នឹង​មាន​លក្ខណៈ​ដូចម្តេច? តើ​ព្រះ​ទ្រង់​នឹង​នឹក​ចាំ អំពី​អំពើបាប​របស់​យើង​ទេ? តើ​ព្រះអង្គ​នឹង​បើក​បង្ហាញ​ឲ្យ​គេ​ឃើញ​អំពើបាប ដែល​យើង​បាន​ប្រព្រឹត្ត​ឬទេ? សម្រាប់​សំណួរ​ទាំងនេះ លោក​អ៊ែន​ថូ​នី ហូ​គេ​ម៉ា(Anthony Hoekema) បាន​ធ្វើការ​បកស្រាយ ប្រកបដោយ​ប្រាជ្ញា​ថា “កំហុស និង​ចំណុច​ខ្វះចន្លោះ​របស់ … អ្នកជឿ … នឹង​ត្រូវ​បើក​បង្ហាញ នៅ​ថ្ងៃ​ជំនុំជម្រះ។ ប៉ុន្តែ ដែល​សំខាន់​នោះ​គឺ អំពើបាប និង​ចំណុច​ខ្វះចន្លោះ​ទាំងនោះ នឹង​ត្រូវ​បាន​បើក​សម្ដែង នៅពេល​ជំនុំជម្រះ ថា​ជា​បាប​ដែល​ព្រះ​ទ្រង់​បាន​អត់ទោស​ឲ្យហើយ គឺ​ទោសកំហុស ដែល​បាន​គ្រប​បាំង​ទាំងស្រុង ដោយ​ព្រះ​លោហិត​ព្រះយេស៊ូវ​គ្រីស្ទ”។ យើង​អាច​ធ្វើការ​ប្រៀបធៀប ដោយ​ឧបមា​ថា ៖ ព្រះ​ទ្រង់​មាន​បញ្ជី​មួយ ដែល​បាន​កត់ត្រា​អំពី​មនុស្ស​ម្នា​ក់ៗ (បញ្ជី ក្នុង​បទ​គម្ពីរ​វិវរណៈ ២០:១២)។ អ្វីៗ​ទាំងអស់​ដែល​អ្នក​បាន​ធ្វើ ឬ​និយាយ(ម៉ាថាយ ១២:៣៦) សុទ្ធតែ​បាន​កត់ទុក ដោយ​បាន​ដាក់​និទ្ទេស​រួចជាស្រេច(និទ្ទេស ពី…

Read article