ព្រះ​បន្ទូល​សន្យា​នីមួយៗ​បាន​សម្រេច

«នេះ​បញ្ជី​ពង្សាវតារ​ពី​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ ជា​វង្សា​ហ្លួង​ដាវីឌ និង​ជា​ជំនួរ​វង្ស​នៃ​លោក​អ័ប្រាហាំ​ដែរ» (ម៉ាថាយ ១:១)។

ពេល​យើង​ចាប់​ផ្ដើម​អាន​ទំព័រ​ដំបូង​នៃ​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី យើង​ប្រហែល​មិន​មាន​ការ​ប៉ះ​ពាល់​ចិត្ត​ភ្លាមៗ​ទេ។ តាម​ពិត បើ​សិន​ជា​នរណា​ម្នាក់​អាន​ព្រះ​គម្ពីរ​ទាំង​មូល ជា​លើក​ដំបូង ហើយ​ក៏​បាន​អាន​ដល់​ចុង​បញ្ចប់​នៃ​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ម៉ាឡាគី ដែល​ចង្អុល​បង្ហាញ​ពួក​គេ ឲ្យ​មាន​ចិត្ត​រំពឹង​ថា​នឹង​បាន​ឃើញ​អ្វី​ដែល​កាន់​តែ​អស្ចារ្យ នោះ​ចិត្ត​រំភើប​រីករាយ​របស់​គាត់​អាច​ថយ​ចុះ​ទៅ​វិញ ពេល​ដែល​គាត់​ឃើញ​កណ្ឌ​គម្ពីរ​បន្ទាប់​ចាប់​ផ្ដើម ដោយ​ការ​ពិពណ៌នា​អំពី​បញ្ជី​ពង្សាវតារ។ យើង​ប្រហែល​ចង់​រំលង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ម៉ាថាយ ហើយ​ចាប់​ផ្ដើម​អាន​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ដំណឹង​ល្អ​មួយ​ទៀត។

ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ចូរ​យើង​ចាំ​ថា ព្រះ​បន្ទូល​សន្យា​ដែល​ព្រះ​ទ្រង់​មាន​ចំពោះ​រាស្ត្រ​ព្រះ​អង្គ ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់ សុទ្ធ​តែ​រំពឹង​ថា​នឹង​បាន​សម្រេច​នៅ​គ្រា​សញ្ញា​ថ្មី។ ពេល​ណា​យើង​អាន​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី យើង​ក៏​បាន​ដឹង​ថា តាម​ពិត ការ​ចាប់​ផ្ដើម​នៃ​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​យ៉ាង​ដូច​នេះ គឺ​ស័ក្តិសម​បំផុត ព្រោះ​បញ្ជី​ពង្សាវតារ ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ម៉ាថាយ បាន​បង្ហាញ​ខ្សែ​លោហិត​ពី​លោក អ័ប្រាហាំ ដល់​ស្ដេច ដាវីឌ ហើយ​ទី​បំផុត​ដល់​ព្រះ​យេស៊ូវ ជា​អ្នក​ដែល​បាន​សម្រេច​ព្រះ​បន្ទូល​សន្យា​ទាំង​នេះ។

ស្រដៀង​គ្នា​នេះ​ដែរ ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ម៉ាកុស​ទាំង​មូល យើង​ឃើញ​ថា កណ្ឌ​គម្ពីរ​នេះ​ក៏​បាន​នាំ​យើង​ងាក​ទៅ​រក​ពួក​ហោរា ដែល​បាន​ចង្អុល​បង្ហាញ​រាស្ត្រ​ព្រះ​អង្គ ឲ្យ​ទន្ទឹង​រង់​ចាំ​ព្រះ​ដែល​ត្រូវ​យាង​មក។ កណ្ឌ​គម្ពីរ​ម៉ាកុស​បាន​ប្រើ​កណ្ឌ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់ ដើម្បី​បង្ហាញ​សេចក្តី​ពិត​ដែល​គួរ​ឲ្យ​កត់​សំ​គាល់ ដោយ​ប្រយោគ​ទីពីរ​របស់​គាត់​បាន​ចាប់​ផ្ដើម ដោយ​ពាក្យ​ថា «ដូច​ជា​បាន​សរសេរ​ទុក នៅ​ក្នុង​គម្ពីរ​ហោរា អេសាយ ថា…» (ម៉ាកុស ១:២)។ ហើយ​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ម៉ាកុស​ក៏​មាន​ការ​កត់​ទុក​ជា​លើក​ដំបូង នូវ​ពាក្យ​ពេចន៍​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ ដែល​បាន​មាន​បន្ទូល​ថា «ពេល​វេលា​បាន​សម្រេច​ហើយ នគរ​ព្រះ​ជិត​មក​ដល់ ដូច្នេះ ចូរ​ប្រែ​ចិត្ត ហើយ​ជឿ​ដំណឹង​ល្អ​ចុះ» (ខ.១៥)។ សិស្ស​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​មាន​ឯកសិទ្ធិ នៅ​ក្នុង​ការ​មើល​ឃើញ​ការ​អ្វី​ដែល​ពួក​ហោរា និង​ស្ដេច​របស់​ពួក​គេ​បាន​ទន្ទឹង​រង់​ចាំ (លូកា ១០:២៤) ជា​ឯកសិទ្ធិ​ដែល​នៅ​តែ​បន្ត​មាន តាម​រយៈ​កិច្ចការ​របស់​ព្រះ​បន្ទូល ដែល​បញ្ចេញ​ពន្លឺ។

ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​បង្ហាញ​ឲ្យ​យើង​ដឹង​ថា កត្តា​ដែល​នាំ​ឲ្យ​ព្រះ​បន្ទូល​ព្រះ​បាន​សម្រេច អាច​សង្ខេប​មក​នៅ​ត្រឹម​ពាក្យ​ពីរ​ម៉ាត់​គឺ​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ។ ព្រះ​ទ្រង់​បាន​មាន​បន្ទូល​សន្យា​ចំពោះ​រាស្ត្រ​អ៊‌ីស្រាអែល ដោយ​ប្រើ​ពាក្យ​បច្ចេកទេស និង​ប្រភេទ​ពាក្យ ដែល​ពួក​គេ​អាច​យល់​បាន ដូច​ជា​ពាក្យ ជាតិ​សាសន៍ និង​ព្រះ​វិហារ​ជាដើម។ ការ​យាង​មក​ចាប់​កំណើត​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ បាន​បក​ស្រាយ​សេចក្តី​ពិត​នៃ​គ្រា​សញ្ញា​ចាស់ ផ្អែក​ទៅ​លើ​ដំណឹង​ល្អ ដែល​ប្រកាស​ថា បទ​ទំនាយ​គ្រា​សញ្ញា​ចាស់​បាន​សម្រេច ដោយ​សារ និង​នៅ​ក្នុង​អង្គ​ព្រះ​គ្រីស្ទ។ ដូច​នេះ យើង​មិន​ចាំ​បាច់​ត្រូវ​ស្វែង​រក​ព្រះ​វិហារ​ថ្មី នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​អ៊‌ីស្រាអែល​នោះ​ទេ តែ​ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ ចូរ​យើង​ជួប​ព្រះ​អង្គ តាម​រយៈ​ព្រះ​រាជបុត្រា​ព្រះ​អង្គ គឺ​ព្រះ​អម្ចាស់​យេស៊ូវ អរ​សប្បាយ​នឹង​ព្រះ​វត្ត​មាន​នៃ​ព្រះ​វិញ្ញាណ នៅ​ក្នុង​យើង​ម្នាក់ៗ ហើយ​មើល​ទៅ​ការ​គ្រង​រាជ្យ​របស់​ព្រះ​គ្រីស្ទ ដើម្បី​ឲ្យ​ជីវិត​យើង​ផ្លាស់​ប្រែ​ក្នុង​ពេល​បច្ចុប្បន្ន និង​ជា​រៀង​រហូត។

ការ​យាង​មក​នៃ​ព្រះ​រាជបុត្រា​នៃ​ព្រះ​បាន​លប់​បំបាត់​ព្រំដែន​នៃ​ការ​បែង​ចែក ក្នុង​គ្រា​សញ្ញា​ចាស់។ ការ​នេះ​មិន​មែន ដើម្បី​ធ្វើ​ឲ្យ​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ មាន​ការ​ពិបាក​ចិត្ត​នោះ​ទេ តែ​ដើម្បី​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ចិត្ត​រំភើប​រីករាយ​វិញ។ ព្រះ​គ្រីស្ទ​បាន​សម្រេច​ព្រះ​បន្ទូល​សន្យា​ទាំង​អស់​របស់​ព្រះ​វរបិតា។ ដោយ​សារ​ព្រះ​អង្គ យើង​អាច​ទុក​ចិត្ត​លើ​ការ​ធានា​ដ៏​អស្ចារ្យ​របស់​ព្រះ​វរបិតា។

ដូច្នេះ យើង​មិន​រង់​ចាំ​មើល​របៀប​ដែល​ព្រះ​ទ្រង់​សម្រេច​ព្រះ​បន្ទូល​សន្យា​នីមួយៗ​ឡើយ។ សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ យើង​អាច​ដឹង​ថា ព្រះ​គ្រីស្ទ​បាន​សម្រេច កំពុង​សម្រេច ហើយ​នឹង​សម្រេច​ព្រះ​បន្ទូល​សន្យា​ទាំង​អស់​នោះ។ ព្រះ​អង្គ​បាន​សន្យា​ថា នឹង​គង់​នៅ​ជា​មួយ​អ្នក ធ្វើ​ការ​សម្រាប់​អ្នក និង​តាម​រយៈ​អ្នក ហើយ​នឹង​នាំ​អ្នក​ទៅ​រក​នគរ​ដ៏​ឥត​ខ្ចោះ​អស់​កល្ប។

មាន​ពេល​ខ្លះ យើង​ពិបាក​ជឿ​តាម​ព្រះ​បន្ទូល​សន្យា​ទាំង​នោះ។ ពេល​ណា​យើង​មាន​បញ្ហា​នេះ ចូរ​យើង​មើល​ទៅ​ព្រះ​យេស៊ូវ ដែល​បាន​ចាប់​កំណើត​ក្នុង​ខ្សែ​លោហិត​លោក អ័ប្រាហាំ និង​ស្ដេច ដាវីឌ ទ្រង់​កើត​ពី​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ ហើយ​អាច​ប្រកាស​ថា «ពេល​វេលា​បាន​សម្រេច​ហើយ នគរ​ព្រះ​ជិត​មក​ដល់» ហើយ​ព្រះ​អង្គ​បាន​សុគត​នៅ​លើ​ឈើ​ឆ្កាង រួច​មាន​ព្រះ​ជន្ម​រស់​ឡើង​វិញ ដើម្បី​សម្រេច​ព្រះ​បន្ទូល​សន្យា​ទាំង​អស់​ក្នុង​ព្រះ​អង្គ។

ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ជឹង​គិត៖ ម៉ាថាយ ១:១-១៨

គម្រោង​អាន​ព្រះ​គម្ពីរ​រយៈ​ពេល​១ឆ្នាំ៖ លោកុប្បត្ដិ ១០-១២ និង​រ៉ូម ៤

More articles