You are here:
សាររបស់ពួកហោរា

សូមអាន : យេរេមា ២៨:២-៤,១០-១៦ ឯ​ព្រះ​ដែល​ពីដើម ទ្រង់​មាន​ព្រះបន្ទូល​នឹង​ពួក​ឰយុកោ ដោយ​ពួក​ហោរា …នៅ​ជាន់​ក្រោយ​បង្អស់​នេះ ទ្រង់​បាន​មាន​ព្រះបន្ទូល​នឹង​យើង​រាល់​គ្នា ដោយសារ​ព្រះរាជបុត្រា​វិញ​។ ហេព្រើរ ១:១-២ មុន​ពេល​ការ​ប្រកួត​កីឡា​វាយ​កូន​បាល់​បេសប៊ល​អន្តរជាតិ ចាប់​ផ្តើម នៅ​ឆ្នាំ១៩០៦ លោកយូ ហ្វ៊ូឡឺតុន(Hugh Fullerton) ជា​អ្នក​និពន្ធ​អំពី​កីឡា បាន​ធ្វើ​ការ​ព្យាករណ៍​ទុកជា​មុន​។ គេ​បាន​រំពឹង​ថា ក្រុម​ឈីកាហ្គោ ខាប់(Chicago Cubs) នឹង​ឈ្នះ​ការ​ប្រកួត តែ​គាត់​បាន​ព្យាករណ៍​ថា ក្រុម​នេះ​នឹង​ចាញ់​ការ​ប្រកួត​ក្នុងគូរទី១និងទី៣ ហើយ​នឹង​ឈ្នះ​ការ​ប្រកួត​គូរ​ទី២​។ ហើយ​ភ្លៀង​នឹង​ធ្លាក់​ចុះ​មក នៅ​ក្នុង​ការ​ប្រកួតគូរទី៤​។ គាត់​បាន​ព្យាករណ៍​ត្រូវ​ទាំង​អស់​។ បន្ទាប់មក នៅ​ឆ្នាំ១៩១៩ គាត់​បាន​ប្រើ​ជំនាញ​វិភាគ​របស់​គាត់ ហើយក៏​បាន​ធ្វើ​ការ​សន្និដ្ឋាន​ថា មាន​កីឡាករ​ណា​ខ្លះ ដែល​មាន​ចេតនា​ធ្វើ​ឲ្យ​ក្រុម​របស់​ខ្លួន​ចាញ់​ការ​ប្រកួត​អន្តរជាតិ​។ គាត់​បាន​សង្ស័យ​ថា ពួកគេ​បាន​ទទួល​សំណូក​ពី​អ្នក​ភ្នាល់​បាល់​។ មនុស្ស​ជា​ទូទៅ​ក៏​បាន​សើច​ចម្អក​ឲ្យ​គាត់​។ តែ​លើក​នេះ គាត់​បាន​ព្យាករណ៍​ត្រូវ​ទៀត​។ លោក​ហ្វ៊ូឡឺតុន​មិនមែន​ជា​ហោរា​នោះ​ទេ គឺ​គ្រាន់តែ​ជា​មនុស្ស​ឆ្លាត​វ័យ​ម្នាក់ ដែល​អាច​ព្យាករណ៍​ហេតុការណ៍ ផ្អែក​ទៅលើ​ការ​វិភាគ​ទៅលើ​ភស្តុតាង​។ តែ​លោក​យេរេមា​ជា​ហោរា​ដ៏​ពិត​របស់​ព្រះ ដែល​ទំនាយ​របស់​គាត់ តែងតែ​បាន​សម្រេច​។ គាត់​បាន​យក​នឹម និង​ខ្សែ​ពាក់​លើក​គាត់ ហើយ​ប្រកាស​ប្រាប់​នគរ​យូដា​ឲ្យ​ចុះ​ចាញ់​ចក្រភព​បាប៊ីឡូន ដើម្បី​ឲ្យ​មាន​ជីវិត​រស់(យេរេមា ២៧:២,១២)។ លោក​ហាណានា…

Read article
ថ្វាយបន្ទុករបស់អ្នកដល់ព្រះអង្គ

សូមអាន : ទំនុក​ដំកើង ៤៦ ចូរ​បង្អង់​សិន ឲ្យ​បាន​ដឹង​ថា អញ​ជា​ព្រះ​។ ទំនុក​ដំកើង ៤៦:១០ ម្ចាស់​បណ្ណាគារ ដែល​ខេត(Keith)ធ្វើ​ការ បាន​ទៅ​សម្រាក​វិស្សម​កាល តែ​ពីរ​ថ្ងៃ​ទេ តែ​ក្នុង​នាម​ខេត​ជា​ជំនួយការ គាត់​មាន​អារម្មណ៍​ថា គាត់​បាន​បាត់បង់​ម្ចាស់​ការ ដោយសារ​ការ​ទទួល​ខុស​ត្រូវ​ច្រើន​ពេក​។ ការងារ​មាន​ដំណើរ​ការ​យ៉ាង​រលូន តែ​ខេត​មាន​ការ​ថប់​បារម្ភ​ថា គាត់​មិន​អាច​មើល​ការ​ខុស​ត្រូវ​ឲ្យ​បាន​ល្អ​។ គាត់​ក៏បាន​ខិតខំ​គ្រប់​គ្រង​ការងារ​បណ្ណាគារ យ៉ាង​វក់វី​។ ទី​បំផុត នៅ​ក្នុង​ការ​ជួប​ចៅហ្វាយ​នាយ​របស់​គាត់​តាម​ទូរស័ព្ទ​ ចៅហ្វាយ​នាយ​គាត់​ក៏បាន​ប្រាប់​គាត់ ឲ្យ​សម្រួល​អារម្មណ៍ ហើយ​ប្រាប់​ថា អ្វី​ដែល​គាត់​ត្រូវ​ធ្វើ គឺ​ត្រូវ​ធ្វើ​តាម​ការ​ណែនាំ​ដែល​គាត់​បាន​ផ្ញើ​មក​គាត់​តាម​អ៊ីមែល​រៀង​រាល់​ថ្ងៃ​។ ហើយក៏​បាន​ប្រាប់​គាត់​កុំ​ឲ្យ​ព្រួយ​បារម្ភ ព្រោះ​ចៅហ្វាយ​នាយ​គាត់​ជា​អ្នក​ទទួល​បន្ទុក​ការងារ​ទាំង​អស់​។ ក្នុង​ពេល​ដែល​ពួក​អ៊ីស្រាអែល​មាន​ជម្លោះ​ជា​មួយ​នគរ​ដទៃ ពួកគេ​ក៏បាន​ទទួល​ពាក្យ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ស្រដៀង​នេះ​ពី​ព្រះអម្ចាស់​ផង​ដែរ​។ គឺ​ដូច​ដែល​ព្រះអង្គ​បាន​ប្រាប់​ពួក​គេ​ថា “ចូរ​បង្អង់​សិន” ដែល​មានន័យថា “ចូរ​ឈប់​ច្រាស់ច្រាល់ ចូរ​ធ្វើ​តាម​បង្គាប់​ព្រះអង្គ ព្រោះ​ព្រះអង្គ​នឹង​ប្រយុទ្ធ​ជំនួស​ពួកគេ”។ ពេល​ដែល​ព្រះ​ទ្រង់​ប្រាប់​ពួក​អ៊ីស្រាអែល​ឲ្យ​ឈប់​បង្អង់ គឺ​មិនមែន​ប្រាប់​ពួកគេ​ឲ្យ​នៅ​ស្ងៀម មិនធ្វើ​អ្វី​សោះ​នោះ​ទេ តែ​ឲ្យ​ស្តាប់​បង្គាប់​ព្រះ ដោយ​ចិត្ត​ស្មោះ​ត្រង់ ដោយ​ចុះ​ចូល​នឹង​ការ​គ្រប់​គ្រង​របស់​ព្រះអង្គ ហើយ​ថ្វាយ​លទ្ធផល​នៃ​ការ​ប្រឹង​ប្រែង​របស់​ពួក ទុក​ឲ្យ​ព្រះអង្គ​ជា​អ្នក​សម្រេច​។ ព្រះអង្គ​ក៏​បាន​ត្រាស់ហៅ​យើង​ឲ្យ​ធ្វើ​ដូច​នេះ​ផង​ដែរ​។ ហើយ​យើង​អាច​ធ្វើ​បាន ព្រោះ​ព្រះ​ដែល​យើង​ទុកចិត្ត មាន​អំណាច​គ្រប់​គ្រង​លើ​អ្វីៗ​គ្រប់​យ៉ាង​។ ព្រះអង្គ​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​ផែនដី​រលាយ ដោយ​មាន​បន្ទូល​តែមួយ​ព្រះ​ឱស ព្រះអង្គ​ក៏​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​សង្គ្រាម​លែង​មាន រហូត​ដល់​ចុង​ផែនដី(ខ.៦,៩)…

Read article
ការស្វាគមន៍មនុស្សដែលយើងមិនស្គាល់

សូមអាន : ចោទិយកថា ១០:១៧-២០ ទ្រង់​សំរេច​សេចក្តី​សុចរិត ដល់​ពួក​កំព្រា និង​ពួក​មេម៉ាយ ក៏​ស្រឡាញ់​អ្នក​ប្រទេស​ក្រៅ ទាំង​ប្រទាន​ឲ្យ​មាន​អាហារ និង​សំលៀក​បំពាក់​ផង​។ ចោទិយកថា ១០:១៨ ខណៈ​ពេល​ដែល​ស្រ្តី និង​កុមារ​ជនជាតិ​អ៊ុយក្រែន​រាប់​ពាន់​នាក់ បាន​ធ្វើ​ដំណើរ​មកដល់​ស្ថានីយ​រថភ្លើង នៅ​ទីក្រុង​ប៊ែរឡាំង បន្ទាប់​ពី​បាន​រត់​គេច​ពី​សង្រ្គាម​នៅ​ប្រទេសកំណើត​របស់​ខ្លួន ពួក​គេ​បាន​ជួប​រឿង​ដ៏​ភ្ញាក់​ផ្អើល​មួយ​។ ក្រុម​គ្រួសារ​ជនជាតិ​អាឡឺម៉ង់​ជា​ច្រើន​បាន​ឈរ​កាន់​បដា ដែល​បាន​សរសេរ​ដោយដៃ ដើម្បី​ផ្តល់​កន្លែង​ជ្រកកោន​ដល់​ពួកគេ ក្នុង​ផ្ទះ​របស់​ខ្លួន​។ មាន​បដា​ខ្លះ​សរសេរ​ថា “ខ្ញុំ​អាច​ទទួល​ស្នាក់​នៅ​មនុស្ស​ពីរ​នាក់!” ខ្លះ​ទៀត​សរសេរ​ថា “មាន​បន្ទប់​ធំ​មួយ សម្រាប់​ស្នាក់​អាស្រ័យ”។ គេ​ក៏​បាន​សម្ភាស​ស្រ្តី​ម្នាក់ ដោយ​សួរ​គាត់​អំពី​មូល​ហេតុ ដែល​គាត់​បាន​ទទួល​ស្វាគមន៍​មនុស្ស ដែល​គាត់​មិន​ដែល​ស្គាល់​ឲ្យ​ចូល​ស្នាក់​នៅ​ផ្ទះ​គាត់​។ ពេល​នោះ គាត់​ក៏​បាន​ឆ្លើយ​ថា កាល​សម័យ​មុន ម្តាយ​គាត់​ក៏​ត្រូវ​ការ​កន្លែង​ជ្រកកោន ពេល​ម្តាយ​គាត់​កំពុង​រត់​គេច​ពី​ពួក​ណា​ស៊ី​អ៊ី​ត្លែ​ផង​ដែរ ដូច​នេះ គាត់​ចង់​ជួយ​អ្នក​ដែល​កំពុង​ត្រូវ​ការ​ជំនួយ​ដូច​នេះ​។ ក្នុង​បទ​គម្ពីរ​ចោទិយកថា ព្រះ​ទ្រង់​បាន​ត្រាស់ហៅ​ពួក​អ៊ីស្រាអែល ឲ្យ​យក​អសារ​អ្នក​ដែល​មកពី​ស្រុក​ឆ្ងាយ​។ តើ​ហេតុ​អ្វី? ព្រោះ​ព្រះអង្គ​ជា​អ្នក​ការពារ​ក្មេង​កំព្រា ស្រ្តី​មេម៉ាយ និង​ជន​បរទេស(១០:១៨) ហើយ​ដោយសារ​ប្រជាជន​អ៊ីស្រាអែល​ក៏​ធ្លាប់​រស់នៅ​ជា​ជន​បរទេស ក្នុង​ទឹកដី​អេស៊ីព្ទ​ផង​ដែរ(ខ.១៩) នោះ​ពួកគេ​ក៏​ដឹង​ផង​ដែរ​ថា ការ​រស់នៅ​ក្នុង​ទឹកដី​ប្រទេស​ដទៃ​មាន​ភាព​ងាយ​រង​គ្រោះ​ប៉ុណ្ណា​។ ការ​អាណិត​ក៏​បាន​បណ្តាល​ចិត្ត​ពួក​គេ​ឲ្យ​ជួយ​យក​អសារ​។ តែ​ម្ចាស់​ផ្ទះ​ក៏​ជា​អ្នក​ទទួល​ព្រះពរ​ផង​ដែរ​។ ជាក់​ស្តែង ពេល​ដែល​ស្រ្តី​មេម៉ាយ​នៅ​ភូមិ​សារិបតា ទទួល​ស្វាគមន៍​លោក​អេលីយ៉ា ចូល​ស្នាក់​នៅ​ផ្ទះ​របស់​គាត់…

Read article
សេចក្តីជំនឿជាអំណោយ

ជំនឿ​ដែល​សង្គ្រោះ​ឲ្យ​រួចពី​បាប មិនបាន​កើត​ចេញពី​ការសម្រេច​ចិត្ត​របស់​មនុស្ស​នោះ​ទេ តែ​ជាអំណោយ​មក​ពី​ព្រះ។ នៅ​ថ្ងៃនេះ​ដែរ លោកគ្រូ អរ ស៊ី ស្ព្រោល(R.C. Sproul) សូម​លើកទឹកចិត្ត​យើង ឲ្យ​កោតស្ញប់ស្ញែង​សេចក្តី​មេត្តា​ដ៏​អស្ចារ្យ​របស់​ព្រះ​អម្ចាស់ ដែល​បាន​បង្ហាញ​ចេញ​មក នៅពេល​ដែល​គ្រីស្ទបរិស័ទ​ម្នាក់​ៗ​ប្រែ​ចិត្ត​ទទួល​ជឿ​ព្រះអង្គ។ អត្ថបទ នៅពេល​ដែល​អ្នកទទួល​ជឿ​ព្រះយេស៊ូវ​ គឺ​មិន​មាន​ន័យ​ថា អ្នក​បាន​ធ្វើឲ្យ​ជំនឿ​នោះ​កើត​មាន​ ក្នុង​ចិត្ត​អ្នក​ឡើយ។ ជំនឿ​នោះ​មិនបាន​កើត​ចេញ ឬ​លេច​ឡើង​ពី​សណ្ឋាន​នៃ​ការ​ស្លាប់​ខាង​វិញ្ញាណ​របស់​អ្នកនោះ​ទេ។ ពេលនោះ អ្នក​ប្រហែល​បានឮ​ដំណឹងល្អ​ជាលើកដំបូង ហើយក៏​បាន​ឆ្លើយតប​ចំពោះ​ដំណឹងល្អ ដោយ​ការ​ពេញចិត្ត ហើយក៏​បាន​ឱបក្រសោប​យក​ដំណឹងល្អ ហើយ​អ្នក​ប្រហែលជា​គិតថា “ទីបំផុត ខ្ញុំ​បានសម្រេច​ចិត្ត​ទទួល​ជឿ​ព្រះយេស៊ូវ​ហើយ”។ តាមពិត សេចក្តី​ជំនឿ​ដែល​នាំឲ្យ​បាន​សង្រ្គោះ មិនបាន​កើត​ចេញពី​ការសម្រេច​ចិត្ត​របស់​មនុស្ស​ឡើយ។ តែ​ជា​អំណោយ​មក​ពី​ព្រះ។ សូម​យើង​នឹក​ចាំ អំពី​ការ​បកស្រាយ​របស់​សាវ័ក​ប៉ុល អំពី​បញ្ហា​នេះ ក្នុង​សំបុត្រ ដែល​គាត់​បាន​សរសេរ​ផ្ញើ​ពួក​ជំនុំ​នៅ​ទីក្រុង​អេភេសូរ យ៉ាងដូច​នេះ​ថា “ពីដើម អ្នករាល់គ្នា​ក៏​ស្លាប់​ក្នុង​ការ​រំលង ហើយ​ក្នុង​អំពើបាប​ដែរ ជា​ការដែល​អ្នករាល់គ្នា​បាន​ប្រព្រឹត្ត តាមរបៀប​លោកីយ៍​នេះ គឺ​តាម​មេ​គ្រប់គ្រង​រាជ្យ​លើ​អាកាស ជា​វិញ្ញាណ ដែល​សព្វថ្ងៃ​នេះ បណ្តាល​មក​ក្នុង​ពួក​មនុស្ស​រឹង​ចចេស យើង​រាល់គ្នា​ទាំងអស់​ក៏បាន​ប្រព្រឹត្ត​ក្នុង​ពួក​នោះ​ពីដើម​ដែរ ដោយ​សេចក្តី​ប៉ងប្រាថ្នា​របស់​សាច់ឈាម​យើង ទាំង​ប្រព្រឹត្ត​សេចក្តី​ដែល​សាច់ឈាម និង​គំនិត​យើង​ចង់បាន​ផង ហើយ​តាម​កំណើត​យើង នោះ​យើង​ជា​មនុស្ស​ជាប់​ក្នុង​សេចក្តី​ខ្ញាល់ ដូចជា​មនុស្ស​ឯទៀត​ដែរ”(អេភេសូរ ២:១-៣)។…

Read article
អំណាចនៃការនៅស្ងៀម

សូមអាន : ទំនុក​ដំកើង ៣៧:៥-៧ ចូរ​ស្ងៀម​នៅ​ចំពោះ​ព្រះយេហូវ៉ា ហើយ​រង់​ចាំ​ទ្រង់​ចុះ​។ ទំនុក​ដំកើង ៣៧:៧ មាន​បន្ទប់​មួយ ដែល​មាន​ទឹក​ធ្វើ​ឲ្យ​ខ្លួន​មនុស្ស​អណ្តែត​យ៉ាង​មាន​ផា​សុខ​ភាព ហើយ​គេ​ក៏​បាន​បិទ​ភ្លើង​ក្នុង​បន្ទប់​នោះ រួច​ភ្លេង​ដ៏​ស្រទន់​ដែលគេ​បាន​ចាក់​ឲ្យ​ស្តាប់ ក៏បាន​ប្រែ​ជា​ស្ងប់​ស្ងាត់​។ ខ្ញុំ​បាន​អាន​អត្ថបទ​មួយ ដែល​បាន​បក​ស្រាយ​ថា បន្ទប់​ដ៏​ស្ងប់​ស្ងាត់​នេះ​ជួយ​ឲ្យ​យើង​មាន​ភាព​ធូរ​ស្រាល ពី​ភាព​តានតឹង និង​ការ​ថប់​បារម្ភ​។ ខ្ញុំ​មិន​ដែល​បាន​ដឹង​អំពី​រឿង​នេះ​ពី​មុន​មក​ទេ​។ បន្ទប់​នោះ ធ្វើ​ឲ្យ​គេ​មាន​អារម្មណ៍​ថា ភាព​វឹកវរ​ក្នុង​លោកិយ​បាន​ឈប់ ហើយ​គេ​អាច​មាន​ការ​គិត​ដ៏​ច្បាស់​លាស់ នៅ​ក្នុង​ចិត្ត​។ រឿង​នេះ បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ខ្ញុំ​នឹក​ចាំ​ថា មាន​អំណាច ក្នុង​ការ​នៅ​ស្ងៀម​។ យើង​អាច​សម្រាក យ៉ាង​មាន​ផា​សុខ​ភាព​បំផុត ពេលណា​យើង​នៅ​ស្ងៀម ក្នុង​ព្រះ​វត្ត​មាន​ព្រះ ដែល​បាន​ជួយ​ឲ្យ​យើង​មាន​កម្លាំង​ឡើង​វិញ ហើយ​ប្រទាន​យើង​នូវ​ប្រាជ្ញា ដែល​យើង​ត្រូវ​ការ ដើម្បី​ប្រឈម​មុខ​ដាក់​បញ្ហា ដែល​យើង​ជួប​ប្រទះ​ជា​រៀង​រាល់​ថ្ងៃ​។ ពេលណា​យើង​នៅ​ស្ងៀម ក្នុង​ព្រះ​វត្ត​មាន​ព្រះអង្គ ក្នុង​ពេល​ស្ងប់​ស្ងាត់ ដោយ​ដកចេញ​ការ​រំខាន​ក្នុង​ជីវិត​យើង ព្រះអង្គ​នឹង​ប្រទាន​កម្លាំង​យើង ឲ្យ​អាច​ស្តាប់​ឮ​ព្រះ​សូរសៀង​ព្រះអង្គ​កាន់តែ​ច្បាស់(ទំនុក​ដំកើង ៣៧:៧)។ បន្ទប់​ដែល​ជួយ​ឲ្យ​អារម្មណ៍​ស្ងប់​នោះ ទោះ​ស្ងាត់​ស្ងៀម​យ៉ាងណា​ក៏ដោយ បើ​គ្មាន​ការ​ចំណាយ​ពេល​ស្ងាត់​ស្ងៀម​ជាមួយ​ព្រះអង្គ​ទេ នោះ​វា​គ្មាន​ប្រយោជន៍​ខាង​វិញ្ញាណ​ឡើយ​។ ហេតុ​នេះ​ហើយ ព្រះអង្គ​បាន​ប្រទាន​យើង​នូវ​របៀប​ដ៏​សាមញ្ញ សម្រាប់​ចំណាយ​ពេល​ស្ងាត់​ស្ងៀម ដោយ​គ្មាន​ការ​រំខាន​ជាមួយ​ព្រះអង្គ​។ ព្រះអង្គ​មាន​បន្ទូល​ថា “តែ​ឯ​អ្នក កាលណា​អធិស្ឋាន…

Read article
ប្រាជ្ញារបស់លោកិយ ឬប្រាជ្ញាពីស្ថានសួគ៌?

សូមអាន : យ៉ាកុប ៣:១៣-១៨ ក្នុង​ពួក​អ្នក​រាល់​គ្នា បើ​មាន​អ្នកណា​មាន​ប្រាជ្ញា និង​យោបល់ ត្រូវ​ឲ្យ​អ្នក​នោះ​សំដែង​ចេញ​ជា​កិរិយា​ល្អ ដោយសារ​ការ​ដែល​ខ្លួន​ប្រព្រឹត្ត ដោយ​សេចក្តី​សុភាព​នៃ​ប្រាជ្ញា​ចុះ​។ យ៉ាកុប ៣:១៣ មុន​ពេល​បុណ្យ​ព្រះយេស៊ូវ​មាន​ព្រះ​ជន្ម​រស់​ឡើង​វិញ នៅ​ឆ្នាំ២០១៨ ភេរវករ​ម្នាក់​បាន​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ផ្សា ​សម្លាប់​មនុស្ស​ពីរ​នាក់ ហើយក៏​បាន​ចាប់​ស្រ្តី​ម្នាក់​ធ្វើ​ជា​ចំណាត់​ខ្មាំង​។ ការ​ប្រឹង​ប្រែង​រំដោះ​ស្រ្តី​នោះ​បាន​ទទួល​បរាជ័យ តែ​ប៉ូលិស​ម្នាក់​ក៏បាន​ធ្វើ​ការ​ដោះដូរ​ជា​មួយ​ភេរវករ​នោះ ដោយ​ឲ្យ​រំដោះ​ស្រ្តី​នោះ ហើយ​យក​គាត់​ធ្វើ​ជា​ចំណាប់​ខ្មាំង​វិញ​។ ការ​ដោះដូរ​នោះ​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​គេ​គ្រប់​គ្នា​ភ្ញាក់​ផ្អើល ព្រោះ​ជា​ទង្វើ​ដែល​ផ្ទុយ​នឹង​ផ្នត់គំនិត​ដ៏​ពេញ​និយម​ ដែល​លោកិយ​ចាត់​ទុកជា​ប្រាជ្ញា។ យើង​តែងតែ​អាច​ដឹង​ថា “ប្រាជ្ញា”របស់​វប្បធម៌​ណាមួយ​មាន​លក្ខណៈ​ដូច​ម្តេច ដោយ​គ្រាន់តែ​មើល​ពាក្យ​សម្តី ដែល​វប្បធម៌​នោះ​អបអរ ​ដូចជា​សម្រង់​ពាក្យ​របស់​ជន​ល្បី​ឈ្មោះ ដែលគេ​បង្ហោះ​តាម​បណ្តាញ​សង្គម​ជាដើម​។ ឧទាហរណ៍​មាន​សម្រង់​សម្តី​ដ៏​ពេញ​និយម​មួយ​ចំនួន​​ពោល​ថា “ការ​ផ្សង​ព្រេង​ធំ​បំផុត ដែល​អ្នក​អាច​មាន គឺ​ត្រូវ​រស់នៅ​ក្នុង​ជីវិត ដែល​អ្នក​ស្រមៃ​ចង់​បាន”។ “ចូរ​ស្រឡាញ់​ខ្លួនឯង​ជា​មុន​សិន នោះ​បញ្ហា​អ្វី​ផ្សេង​ទៀត​នឹង​មាន​ដំណោះ​ស្រាយ”។ “ចូរ​ធ្វើ​អ្វី​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​ធ្វើ​សម្រាប់​ខ្លួនឯង”។ បើសិន​ជា​មន្ត្រី​ប៉ូលិស​រូប​នោះ​ស្តាប់​តាម​យោបល់​ទាំង​អស់​នេះ គាត់​មុខជា​មិន​អាច​លះបង់​ជីវិត​ដើម្បី​រំដោះ​ស្រ្តី​នោះ​បាន​ឡើយ​។ សាវ័ក​យ៉ាកុប​បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា មាន​ប្រាជ្ញា​ពីរ​ប្រភេទ ក្នុង​លោកិយ​នេះ គឺ​ប្រាជ្ញា “របស់​លោកិយ” និង​ប្រាជ្ញា “មកពី​ស្ថាន​សួគ៌”។ ប្រភេទ​ប្រាជ្ញាទី១ គឺ​មាន​លក្ខណៈ​អាត្មា​និយម និង​គ្មាន​សណ្តាប់​ធ្នាប់(យ៉ាកុប ៣:១៤-១៦) ប្រភេទ​ប្រាជ្ញាទី២ មាន​លក្ខណៈ​បន្ទាប​ខ្លួន ការ​ចុះ​ចូល​នឹង​ព្រះ ហើយ​បង្កើត​ឲ្យ​មាន​សន្តិភាព(ខ.១៣,១៧-១៨)។…

Read article
តើសេចក្តីខ្មាសដ៏ត្រឹមត្រូវ គឺជាអ្វី?

ពីព្រោះ​កាលពីដើម ដែល​នៅជា​បាវបំរើ​របស់​អំពើបាប នោះ​អ្នករាល់គ្នា​មិន​នៅក្នុង​អំណាច​នៃ​សេចក្តី​សុចរិត​ទេ កាលណោះ​តើ​អ្នករាល់គ្នា​បានផល​អ្វីខ្លះ​ក្នុង​អំពើ​ដែល​ឥឡូវនេះ​អ្នករាល់គ្នា​អៀនខ្មាស​វិញ ដ្បិត​ទីបំផុត​នៃ​អំពើ​ទាំងនោះ​ជា​សេចក្តី​ស្លាប់។ រ៉ូម ៦:២០-២១ ពេលណា​គ្រីស្ទបរិស័ទ​ម្នាក់​បើកភ្នែក មើលទៅ​ទង្វើ​អាក្រក់​របស់​ខ្លួន ដែល​បង្ខូច​ព្រះនាម​ព្រះ នោះ​ការដែល​គាត់​មាន​អារម្មណ៍​អៀនខ្មាស គឺ​ត្រឹមត្រូវ​ហើយ។ សាវ័ក​ប៉ុល​បាន​ប្រាប់​ពួក​ជំនុំ នៅ​ទីក្រុង​រ៉ូម​ថា “ពីព្រោះ​កាលពីដើម ដែល​នៅជា​បាវបំរើ​របស់​អំពើបាប … តើ​អ្នករាល់គ្នា​បាន​ផល​អ្វីខ្លះ​ក្នុង​អំពើ​ដែល​ឥឡូវនេះ​អ្នករាល់គ្នា​អៀនខ្មាស​វិញ?” មាន​ពេល​ដ៏​ត្រឹមត្រូវ​ដែល​យើង​ត្រូវ​ក្រឡេកមក​ក្រោយ ហើយ​មាន​អារម្មណ៍​ឈឺចាប់ ចំពោះ​ការរស់នៅ តាមរបៀប​ដែល​បន្ទាប​ព្រះនាម​ព្រះ​យ៉ាង​ខ្លាំង។ យើង​ត្រូវ​ដឹង​ច្បាស់​ថា យើង​មិន​ត្រូវ​នៅ​ជាប់​ក្នុង​បញ្ហា​នេះ ដោយ​រក​ធ្វើអ្វី​មិនកើត​នោះ​ឡើយ។ ប៉ុន្តែ ចិត្ត​របស់​គ្រីស្ទបរិស័ទ​ដែល​បើក​ចំហ មិន​អាច​ក្រឡេក​មក​មើក​ភាព​ល្ងីល្ងើ​នៃ​យុវភាព​របស់​ខ្លួន ដោយ​មិន​មាន​អារម្មណ៍​ខ្មាសអៀន​នោះ​ឡើយ ទោះ​យើង​បាន​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​នេះ ជាមួយ​ព្រះអម្ចាស់​ហើយក៏​ដោយ។ ភាព​អាម៉ាស់​ដ៏​ត្រឹមត្រូវ​អាច​មានប្រយោជន៍ ហើយ​នាំមក​នូវ​ការ​ប្រោស​លោះ​ផង​ដែរ។ សាវ័ក​ប៉ុល​បាន​ប្រាប់​ពួក​ជំនុំ នៅ​ទី​ក្រុង​ថែស្សាឡូនីច​ថា “បើ​អ្នកណា​មិន​ស្តាប់​តាម​ពាក្យ​របស់​យើងខ្ញុំ ក្នុង​សំបុត្រ​នេះ​ទេ នោះ​ចូរ​សំគាល់​អ្នកនោះ​ទុក ហើយ​កុំ​ឲ្យ​ភប់ប្រសព្វ​នឹងគេ​ឲ្យសោះ ដើម្បីឲ្យ​គេ​មាន​សេចក្តី​ខ្មាស”(២ថែស្សាឡូនីច ៣:១៤)។ បាន​សេចក្តី​ថា ការ​មាន​សេចក្តី​ខ្មាស គឺជា​ការ​បោះជំហាន​ដ៏​ត្រឹមត្រូវ នៅក្នុង​ការ​ប្រែចិត្ត​ជឿ​ព្រះ ដែល​នាំមក​នូវ​ការ​ប្រោស​លោះ ហើយ​សូម្បីតែ​នៅក្នុង​ការ​ប្រែចិត្ត​របស់​គ្រីស្ទបរិស័ទ ចេញពី​អំពើបាប និង​រដូវ​កាល​នៃ​ភាពត្រជាក់​ខាងវិញ្ញាណ។ ការ​មាន​សេចក្តី​ខ្មាស គឺ​មិនមែន​ជា​អ្វី​ដែល​យើង​ត្រូវ​ជៀសវាង​ទាំងស្រុង​នោះ​ឡើយ។ ព្រះ​ទ្រង់​ក៏​អាច​ប្រើ​សេចក្តី​ខ្មាស​របស់​យើង ដើម្បី​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​ដែល​យើង​មាន​ជាមួយ​ព្រះអង្គ​ផង​ដែរ។ យើង​អាច​សន្និដ្ឋាន​ថា ការ​បង្រៀន​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ…

Read article
តែងតែធ្វើតាមព្រះបន្ទូលសន្យា

សូមអាន : លូកា ១:២៦-៣៨ នាង​មាន​ព​រហើយ ដោយ​នាង​បាន​ជឿ ដ្បិត​សេចក្តី​ដែល​ព្រះអម្ចាស់​មាន​ព្រះ​បន្ទូល​មក​នាង នោះ​នឹង​បាន​សំរេច​ជា​មិនខាន​។ លូកា ១:៤៥ កាលពី​ក្មេង ខ្ញុំ​តែងតែ​ធ្វើ​ដំណើរ​ចម្ងាយ​ប្រហែល៣រយ​គីឡូម៉ែត្រ ទៅលេង​តាយាយ​របស់​ខ្ញុំ​ នៅ​រដូវ​ក្តៅ។ ជា​ច្រើន​ឆ្នាំ​ក្រោយមក ខ្ញុំ​ក៏​បាន​ដឹង​ថា ក្នុងរយៈ​ពេល​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​នោះ ខ្ញុំ​ទទួល​បាន​ប្រាជ្ញា​ច្រើន​ប៉ុណ្ណា​ពី​អ្នក​ទាំង​ពីរ ជា​មនុស្ស​ដែល​ខ្ញុំ​ស្រឡាញ់​។ បទ​ពិសោធន៍ និង​របៀប​ដែល​ពួក​គាត់​បាន​ដើរ​ជាមួយ​ព្រះ បាន​ផ្តល់​ឲ្យ​គាត់​នូវ​ទស្សនវិស័យ ដែល​គំនិត​ដ៏​ក្មេង​ខ្ចី​របស់​ខ្ញុំ​មិន​ទាន់​អាច​យល់​បាន​។ ការ​សន្ទនា​របស់​ខ្ញុំ​ជាមួយ​ពួក​គាត់ អំពី​សេចក្តី​ស្មោះ​ត្រង់​របស់​ព្រះអង្គ បាន​ធានា​ដល់​ខ្ញុំ​ថា ព្រះ​ទ្រង់​មាន​លក្ខណៈ​សម្បត្តិ​ដែល​អាច​ឲ្យ​យើង​ទុកចិត្ត​បាន ហើយ​ព្រះអង្គ​ធ្វើ​តាម​ព្រះបន្ទូល​សន្យា​នីមួយៗ​របស់​ព្រះអង្គ​។ កាល​​ទេវតា​​កាព្រីយ៉ែល​យាង​មក​ជួប​នាង​ម៉ារា ជា​ព្រះ​មាតា​របស់​ព្រះយេស៊ូវ នាង​គ្រាន់តែ​ជា​ក្មេង​ជំទង់​ម្នាក់​ប៉ុណ្ណោះ​។ ដំណឹង​គួរ​ឲ្យ​ភ្ញាក់​ផ្អើល ដែល​ទេវតា​កាព្រីយ៉ែល​ប្រាប់​នាង ប្រាកដ​ជា​ពិបាក​ឲ្យ​នាង​ទទួល តែ​នាង​បាន​ស្ម័គ្រ​ចិត្ត​ទទួលយក ដោយ​ការ​ស្តាប់​បង្គាប់(លូកា ១:៣៨)។ តែ​ពេល​នាង​ទៅ​សួរ​សុខ​ទុក្ខ​នាង​អេលីសាបិត​ជា​សាច់​ញាតិ​មាន​វ័យ​ចាស់ ដែល​កំពុង​មាន​ផ្ទៃ​ពោះ​ដោយ​ការ​អស្ចារ្យ(ប្រហែល​នៅ​អាយុ៦០ឆ្នាំ) នាង​ប្រហែល​ជា​ការ​ទទួល​ការ​កម្សាន្ត​ចិត្ត ខណៈ​ពេល​ដែល​នាង​អេលី​ហ្សាបិត​បាន​បញ្ជាក់​ពាក្យ​សម្ដី​របស់​ទេវតា​កាព្រីយ៉ែល ដោយ​ចិត្ត​ក្លៀវក្លា ដែល​បាន​ប្រកាស​ថា នាង​គឺជា​ម្តាយ​របស់​ព្រះ​មែស៊ី​ដែល​នឹង​យាង​មក​តាម​ព្រះបន្ទូល​សន្យា(ខ.៣៩-៤៥)។ ពេលណា​យើង​លូត​លាស់ និង​មាន​ភាព​ពេញវ័យ​ក្នុង​ព្រះគ្រីស្ទ ដូច​តាយាយ​របស់​ខ្ញុំ យើង​ក៏​បាន​ដឹង​ថា ព្រះអង្គ​ធ្វើ​តាម​ព្រះបន្ទូល​សន្យា​របស់​ព្រះអង្គ​។ ព្រះអង្គ​បាន​ធ្វើ​តាម​ព្រះបន្ទូល​សន្យា ចំពោះ​នាង​អេលីសាបិត និង​លោកសា​ការី​ជា​ស្វាមី(ខ.៥៧-៥៨)ថា ពួកគេ​នឹង​មាន​កូន​ប្រុស​ម្នាក់​។ ហើយ​ជា​ច្រើនឆ្នាំ​ក្រោយ​មក​កូន​ប្រុស​នោះ គឺ​លោក​យ៉ូហាន…

Read article
ចូរនិយាយទៅកាន់ព្រះ គឺមិនគ្រាន់តែនិយាយអំពីព្រះអង្គឡើយ

ទោះ​បើ​ទូលបង្គំ​ដើរកាត់​ច្រកភ្នំ​នៃ​ម្លប់​សេចក្តី​ស្លាប់​ក៏ដោយ គង់តែ​មិន​ខ្លាច​សេចក្តី​អាក្រក់​ណា​ឡើយ ដ្បិត​ទ្រង់​គង់នៅ​ជាមួយនឹង​ទូលបង្គំ។ ទំនុកដំកើង ២៣:៤ ទម្រង់​នៃ​ការប្រើ​ប្រាស់​ពាក្យ ក្នុង​បទ​គម្ពីរ​ទំនុកដំកើង ជំពូក២៣ ពិតជា​មានប្រយោជន៍​ណាស់។ ក្នុង​បទ​គម្ពីរ​ទំនុកដំកើង ២៣:១-៣ ស្តេច​ដាវីឌ​បាន​មាន​បន្ទូល​សំដៅ​ទៅលើ​ព្រះអម្ចាស់ ដោយ​ប្រើ​ពាក្យ “ទ្រង់” ជា​សព្វ​នាម​ទី៣ (ដូច​ពាក្យ “គាត់”)៖ ព្រះយេហូវ៉ា​ទ្រង់​ជា​អ្នកគង្វាល​ខ្ញុំ​… ទ្រង់​ឲ្យ​ខ្ញុំ​ដេក​សំរាក​នៅ​ទី​មាន​ស្មៅ​ខៀវខ្ចី​… ទ្រង់​នាំ​ខ្ញុំ​ទៅ​ក្បែរ​មាត់ទឹក​ដែល​ហូរ​គ្រឿនៗ… ទ្រង់​កែ​ព្រលឹង​ខ្ញុំ​ឡើងវិញ​… បន្ទាប់មក ក្នុង​ខ៤ និង៥ ស្តេច​ដាវីឌ មាន​បន្ទូល​សំដៅ​ទៅលើ​ព្រះអម្ចាស់ ដោយ​ប្រើ​ពាក្យ “ទ្រង់” ជា​សព្វ​នាម​ទី២ (ដូច​ពាក្យ “អ្នក”)៖ គង់តែ​មិន​ខ្លាច​សេចក្តី​អាក្រក់​ណា​ឡើយ ដ្បិត​ទ្រង់​គង់នៅ​ជាមួយនឹង​ទូលបង្គំ ព្រនង់ ហើយនឹង​ដំបង​របស់​ទ្រង់​កំសាន្តចិត្ត​ទូលបង្គំ ទ្រង់​រៀបតុ​នៅមុខ​ទូលបង្គំ ចំពោះ​ពួក​ខ្មាំងសត្រូវ​ផង ទ្រង់​ចាក់​ប្រេង​លាប​លើ​ក្បាល​ទូលបង្គំ។ បន្ទាប់មក ក្នុង​ខ.៦ ទ្រង់​ក៏បាន​ប្តូរ​សព្វនាម យ៉ាងដូច​នេះ​វិញ ៖ ខ្ញុំ​នឹង​នៅ​ក្នុង​ដំណាក់​នៃ​ព្រះយេហូវ៉ា​ជារៀងដរាប​ទៅ។ មេរៀន​ដែល​យើង​អាច​រៀន​បាន ពី​ទម្រង់​នៃ​ការប្រើ​ពាក្យ​នេះ​គឺថា យើង​ចាំបាច់​ត្រូវ​និយាយទៅ​កាន់​ព្រះ គឺ​មិនគ្រាន់​តែ​និយាយ​អំពី​ព្រះអង្គ​ប៉ុណ្ណោះទេ។ គ្រីស្ទបរិស័ទ​ម្នាក់​ៗ​យ៉ាង​ហោច​ណាស់ ជា​ទេវវិទូ​មិន​ផ្លូវការ គឺ​អ្នក​ដែល​ព្យាយាម​យល់​អំពី​ចារិក​លក្ខណៈ និង​ផ្លូវ​របស់​ព្រះ ហើយ​បន្ទាប់មក ក៏​ប្រើ​ពាក្យ ដើម្បី​បកស្រាយ​អំពីអ្វី​ដែល​ខ្លួន​បាន​យល់​នោះ។…

Read article
ចុះចូលនឹងការដឹកនាំរបស់ព្រះវិញ្ញាណ

សូមអាន : យ៉ាកុប ៣:២-១១ តែឯអណ្តាត​វិញ នោះ​គ្មាន​អ្នកណា​អាច​នឹង​ផ្សាំង​បាន​ឡើយ​។ យ៉ាកុប ៣:៨ ខ្យល់​ដែល​បក់​មក​មាន​ក្លិន​ក្រោល​សត្វ និង​ស្រូវ​សាឡី​សម្រាប់​សត្វ​សេះ ខណៈ​ពេល​ដែល​យើង​កំពុង​ឈរ នៅ​កន្លែង​ដែល​មិត្ត​ភក្តិ​ខ្ញុំ​ឈ្មោះ មីស៊ែល(Michelle) កំពុង​បង្រៀន​កូន​ស្រី​ខ្ញុំ​អំពី​របៀប​ជិះ​សេះ​។ កូន​សេះ​របស់​មីស៊ែល​បាន​ហា​រមាត់​ឡើង ខណៈ​ពេល​ដែល​នាង​កំពុង​បង្ហាញ​របៀប​ដាក់​បង្ហៀរ​នៅ​ក្នុង​មាត់​របស់​វា​។ មីស៊ែល​ក៏​បាន​បត់​ខ្សែ​បង្ហៀរ​មកដល់​ខាង​ក្រោយ​ត្រចៀក​របស់​វា ហើយក៏​បាន​ពន្យល់​ថា បង្ហៀរ​សំខាន់​ណាស់ ព្រោះ​វា​ជួយ​អ្នក​ជិះ​សេះ ឲ្យ​អាច​បន្ថយ​ល្បឿន​របស់​សេះ ហើយ​បត់​វា​ទៅ​ឆ្វេង ឬ​ទៅ​ស្តាំ​បាន​។ បង្ហៀរ​របស់​សត្វ​សេះ​តូច​ទេ តែ​មាន​សារៈសំខាន់ មិន​ខុស​ពី​អណ្តាត​របស់​យើង​ទេ​។ គឺ​សុទ្ធតែ​មាន​ឥទ្ធិពល​ខ្លាំង​មក​លើ​អ្វី​ដែល​ធំ និង​មាន​អំណាច​។ គឺ​ដូច​ដែល​បង្ហៀរ​មាន​អំណាច​មក​លើ​សត្វ​សេះ ហើយ​អណ្តាត​មាន​អំណាច​មក​លើ​ពាក្យ​សម្តី​របស់​យើង(យ៉ាកុប ៣:៣,៥)។ ពាក្យ​សម្តី​របស់​យើង​អាច​បន្លឺ​ចេញ​មក ទៅតាម​ទិសដៅ​ខុស​គ្នា​។ “ដោយសារ​អណ្តាត នោះ​យើង​សរសើរ​ដំកើង​ដល់​ព្រះអម្ចាស់​ដ៏​ជា​ព្រះវរបិតា​ផង ហើយ​ដាក់​បណ្តាសា​ដល់​មនុស្ស ដែល​កើតមក​តាម​រូប​អង្គ​ព្រះ​ផង”(ខ.៩)។ គួរ​ឲ្យ​សោក​ស្តាយ​ណាស់ ព្រះ​គម្ពីរ​បាន​ដាស់តឿន​យើង​ថា យើង​ពិបាក​គ្រប់​គ្រង​ពាក្យ​សម្តី​របស់​យើង​ខ្លាំង​ណាស់ ព្រោះ​ពាក្យ​សម្តី​ចេញពី​ចិត្ត​របស់​យើង(លូកា ៦:៤៥)។ តែ​អរ​ព្រះគុណ​ព្រះអង្គ ដ្បិត​ព្រះ​វិញ្ញាណ​របស់​ព្រះអង្គ ដែល​គង់នៅ​ក្នុង​ចិត្ត​អ្នកជឿ​ម្នាក់ៗ ជួយ​យើង​មាន​ភាព​អត់​ធ្មត់ ស្លូតបូត និង​ដឹង​ខ្មាត(កាឡាទី ៥:២២-២៣)។ ពេលណា​យើង​ចុះ​ចូល​នឹង​ការ​ដឹកនាំ​របស់​ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ ចិត្ត​របស់​យើង​ក៏បាន​ផ្លាស់​ប្រែ ហើយ​ការ​និយាយ​ស្តី​របស់​យើង​មាន​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​ផង​ដែរ​។ ការ​ប្រទេច​ផ្តាសា​ក៏បាន​ប្រែ​ជា​ការ​សរសើរ​ដំកើង​។ ការ​និយាយ​កុហក​ក៏​ប្រែ​ជា​ការ​និយាយ​តែ​ការ​ពិត​។ ការរិះគន់​ក៏​បាន​កែ​ប្រែ​ជា​ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​។…

Read article